spellenclubs in Nederland en Vlaanderen
Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp
Zoek naar:
27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010, 13:37 
Uitgever

Beste forumleden,

Bij deze willen we jullie graag het volgende, heuglijke nieuws mededelen:

Van vrijdag 3 tot en met woensdag 8 september zal Bruce Allen, auteur van het succesvolle en voor de Nederlandse Spellenprijs genomineerde bordspel Tobago, hier op http://www.bordspelmania.eu te gast zijn. Jullie krijgen dus de kans om Bruce het hemd van het lijf te vragen over het succes van Tobago, zijn blik op de bordspelbranche, zijn nieuwe of lopende projecten, et cetera!

Uiteraard zijn wij van Bordspelmania erg blij dat Bruce hiertoe bereid is gevonden. Dat hij zes dagen lang hier op het forum al jullie vragen zal beantwoorden, is natuurlijk niet alleen leuk voor hem, maar natuurlijk ook erg leuk voor ons allen. Hoe gaat een en ander in zijn werk?

1. Er zal in de categorie ‘spelontwerpers en designers’ binnenkort een topic aangemaakt worden waarin jullie je vragen kunnen posten en waarin hij zal reageren. Denk gerust alvast na over wat je van hem zou willen weten.
2. Iedereen mag vragen stellen, maar doe dit wel in het Duits of in het Engels. Bruce spreekt geen Nederlands.
3. Bruce zal in de periode van 3 t/m 8 september na 21.00 uur ’s avonds inloggen om jullie vragen te lezen en te beantwoorden. Heb dus even geduld als je ’s ochtends een vraag post en er niet direct antwoord komt.
4. Nummer svp je vragen en houd rekening met de nummering van de vorige poster. Dat maakt het makkelijker voor Bruce om te antwoorden om te herleiden welk antwoord bij welke vraag hoort.
5. Overbodig om te melden, maar toch: uiteraard gelden alle huisregels over etiquette, respect, et cetera. Behandel hem als onze gast en zorg dat hij zich enorm welkom voelt… Maar dat kunnen we vast aan jullie overlaten, daar twijfelen wij niet aan :D

Een officieel persbericht zal zodadelijk nog de deur uit gaan, maar dan hebben jullie alvast de primeur!

Offline Profiel  BoardGameGeek     

BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010, 22:15 
Wereldkampioen Carcassonne 2011

Leuk initiatief! :thumbup:

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Hyves  Facebook  

BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010, 23:01 
Caballero

Er staat van hem ook een leuk stuk in Spielbox met o.a. dat er een uitbreiding in de pijpleiding zit ;)

http://boardgamegeek.com/blog/1161

BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010, 23:15 
WebsiteBeheerder

Oh? :) Eerst maar eens Tobago zelf nog spelen :oops:

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   Facebook  

BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2010, 23:16 
Uitgever

P.T. schreef:
Eerst maar eens Tobago zelf nog spelen :oops:

Check dit flimpje: http://www.thegamemaster.nl/nl/spellen-tobago.htm
Heb je alvast een idee...

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 09:06 
Hazelnoot Ridder

Hoop dat de uitbreiding het spel wel leuk maakt. Maargoed gelijk een mooie vraag wat de uitbreiding in zal houden. Heeft deze man eigenlijk nog meer spellen gemaakt?

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 10:29 
WebsiteBeheerder

Vraag het hem ;) :lol:

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 12:05 
Hazelnoot Ridder

P.T. schreef:
Vraag het hem ;) :lol:

Even op BGG gekeken en het artikel in de Spielbox gelezen. Is zijn eerste spel. Eigenlijk heb ik dus bar weinig vragen maar wel wat de uitbreiding inhoud.

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 12:07 
WebsiteBeheerder

Wellicht heeft hij nog plannen voor andere nieuwe spellen. We zullen het horen :)

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 13:14 
Uitgever

cab schreef:
Even op BGG gekeken en het artikel in de Spielbox gelezen. Is zijn eerste spel. Eigenlijk heb ik dus bar weinig vragen maar wel wat de uitbreiding inhoud.

Dan is er juist enorm veel te vragen; dit is geen auteur waarvan we alle ins & outs al kennen en die al 200 keer in Spielbox aan het woord is geweest :)

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 13:47 
Hazelnoot Ridder

Bartjes! schreef:
cab schreef:

Dan is er juist enorm veel te vragen; dit is geen auteur waarvan we alle ins & outs al kennen en die al 200 keer in Spielbox aan het woord is geweest :)

Ligt misschien aan mij hoor. Vind Tobago geen leuk spel dus vandaar. Er zullen genoeg mensen zijn die wel enthousiast over Tobago zijn en allerlei vragen hebben.

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 13:51 
Uitgever

cab schreef:
Vind Tobago geen leuk spel dus vandaar.

Dat kan natuurlijk altijd :D
Wellicht te 'licht' voor je?

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 14:29 
Hazelnoot Ridder

Bartjes! schreef:
cab schreef:
Vind Tobago geen leuk spel dus vandaar.

Dat kan natuurlijk altijd :D
Wellicht te 'licht' voor je?

Wat het plezier voor mij bederft is dat als je met een kaartje de schat weet te isoleren tot één plekje je maar moet afwachten of als je weer aan de beurt bent de schat er nog ligt om hem op te halen. Weet het het is een kleinigheid en of je wint hangt daar totaal niet vanaf, maar voor mijn gevoel heb ik dan de schat ontdekt en gaat een ander ermee vandoor. Kan er niks aan doen maar het verpest het voor mij.

Dus nee niet te licht, het is meer de spelbeleving.

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 15:53 
9. Dixit (2008)

Dat is het tactische gedeelte van het spel. Je kan aan de hand van de kaartjes die er liggen en het kaartje dat je nog vast hebt bepalen waar de schat gaat liggen. Je kijkt waar de andere auto's staan en zorgt dat jij er dicht genoeg bij staat. Dan leg je pas het kaartje neer.

Offline Profiel  BoardGameGeek    Facebook  

BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010, 16:13 
Hazelnoot Ridder

fatum schreef:
Dat is het tactische gedeelte van het spel. Je kan aan de hand van de kaartjes die er liggen en het kaartje dat je nog vast hebt bepalen waar de schat gaat liggen. Je kijkt waar de andere auto's staan en zorgt dat jij er dicht genoeg bij staat. Dan leg je pas het kaartje neer.

Dat weet ik allemaal wel en ben ook wel goed in het spel, vindt het gewoon niet leuk. Wat niet wil zeggen dat het een slecht spel is, is gewoon niet mijn smaak. Heb ik wel met meer goede spellen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp 27 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Berichten aan onze leden  
 Feed - Onderwerp - Aankondiging: Bruce Allen (Tobago) te gast op Bordspelmania!