Seabie schreef:
En doe nu nog eens dezelfde vergelijking, maar dan met 'mensen die Nederlands verstaan' en 'mensen die Engels verstaan'.
Goed lezen is ook een kunst.
Ik had het enkel over reviews door Amerikanen. Voor jou leg ik het dan nog iets duidelijker uit: Voor elke 20 reviews door een Amerikaan, moet daar 1 door een Nederlander tegenover staan. Dit is natuurlijk ongeacht de taal. Dat halen we bij lange na niet, toch?
Natuurlijk verstaan veel meer mensen Engels dan Nederlands (en daarom is het logischer om (nota bene op een Engelse site) Engelse reviews te posten), maar dat is geheel bezijden het punt.
Het punt was of er een doelgroep voor was of niet en ik denk dat die er wel degelijk is, omdat 1 op de 400 mensen in de wereld Nederlander is. Als je kijkt naar alle mensen die Nederlands verstaan dan kun je daar zelfs 1 op de 300 van maken.
Dat lijkt me toch een substantieel deel van de wereldbevolking. Je kunt uiteraard nog een flink deel van Afrika uitsluiten en andere gebieden waar ze geen internet hebben, dan kom je wellicht al op 1 op de 100 en dat is wellicht nog een flinke onderschatting.
Kortom, er is wel degelijk een markt voor.
Wat vinden we eigenlijk van het tekort aan reviews in de meest gesproken taal ter wereld?