Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2016, 23:17 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
Dan heb ik nog een vraagje over kaarten die aangeven dat je kaarten bijvoorbeeld mag afleggen en daarvoor nieuwe kaarten mag trekken. Het lijkt me logisch dat dit maar één keer mag, maar ik kan dit niet direct afleiden van de kaart, nog van de handleiding.

Je kunt dus ook blijven afleggen en bij pakken....

Iemand enige informatie hierover?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 00:07 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
Gemaskerde Muchacho schreef:
Dan heb ik nog een vraagje over kaarten die aangeven dat je kaarten bijvoorbeeld mag afleggen en daarvoor nieuwe kaarten mag trekken. Het lijkt me logisch dat dit maar één keer mag, maar ik kan dit niet direct afleiden van de kaart, nog van de handleiding.


Kelder zegt bijvoorbeeld:

Citaat:
+1 Actie

Leg een aantal kaarten naar keuze af.
+1 kaart per afgelegde kaart.


Je legt dus éérst een aantal kaarten af. En daarna pak je per afgelegde kaart 1 kaart van de trekstapel. That's it. Meer zegt Kelder niet, dus meer mag je ook niet doen.

Gemaskerde Muchacho schreef:
Je kunt dus ook blijven afleggen en bij pakken....

Nee, dit staat niet op de kaart. Er staat niet achter het stukje tekst "Herhaal dit zo vaak als je wilt."

Je kunt bij een Smidse ook maar éénmalig 3 kaarten trekken. En niet vaker.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2016, 00:16 
Bye bye man
Avatar gebruiker

Berichten: 364
Woonplaats: Harderwijk
RvdH83 schreef:
Gemaskerde Muchacho schreef:
Dan heb ik nog een vraagje over kaarten die aangeven dat je kaarten bijvoorbeeld mag afleggen en daarvoor nieuwe kaarten mag trekken. Het lijkt me logisch dat dit maar één keer mag, maar ik kan dit niet direct afleiden van de kaart, nog van de handleiding.


Kelder zegt bijvoorbeeld:

Citaat:
+1 Actie

Leg een aantal kaarten naar keuze af.
+1 kaart per afgelegde kaart.


Je legt dus éérst een aantal kaarten af. En daarna pak je per afgelegde kaart 1 kaart van de trekstapel. That's it. Meer zegt Kelder niet, dus meer mag je ook niet doen.

Gemaskerde Muchacho schreef:
Je kunt dus ook blijven afleggen en bij pakken....

Nee, dit staat niet op de kaart. Er staat niet achter het stukje tekst "Herhaal dit zo vaak als je wilt."

Je kunt bij een Smidse ook maar éénmalig 3 kaarten trekken. En niet vaker.


Oke, top! Dan hebben we het dus goed geïnterpreteerd.
Net zoals de Bibliotheek kaart, daar heb je een beetje hetzelfde.
Je moet het letterlijk nemen, maar daarvoor vind ik de omschrijving niet duidelijk genoeg...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 07:22 
PIONier

Berichten: 2
Als je kaarten weglegt en je pakt daarvoor nieuwe terug. Stel nou dat daar een kelderkaart tussen zit, dan kun je dus wel nog een keer deze actie opnieuw doen?

Wij hebben dit voor het eerst met m'n zus en haar gezin gespeeld. Zij doen: kaarten wegleggen en het dubbele terugnemen. Dit vanwege +1.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 20 feb 2020, 07:29 
.
Avatar gebruiker

Berichten: 541
Woonplaats: Den Haag
ShinyGirl779 schreef:
Als je kaarten weglegt en je pakt daarvoor nieuwe terug. Stel nou dat daar een kelderkaart tussen zit, dan kun je dus wel nog een keer deze actie opnieuw doen?

Wij hebben dit voor het eerst met m'n zus en haar gezin gespeeld. Zij doen: kaarten wegleggen en het dubbele terugnemen. Dit vanwege +1.

Je zus en haar gezin spelen dit niet geheel juist. Je legt x kaart(en) af (plus de kelderkaart) en pakt er x voor terug. Je mag overigens niet je net gespeelde kelderkaart terugpakken. Daarna mag je nog een actie doen. Dat kan het spelen van een zojuist gepakte kelderkaart zijn, maar dat heeft weinig nut, tenzij je je deck wil uitdunnen.

Uitleg van de maker van het spel:
The oldest version of this didn't give you +1 Action. It obviously needed it, got it early on, and survived unscathed since.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion: Kelder kaart  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

999 Games, Dominion



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®