Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





126 berichten | Pagina 8 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9  Volgende

Welke van de populaire spiel2013-spellen kwamen al op tafel?
Caverna 3%  3%  [ 12 ]
Russian Railroads 12%  12%  [ 51 ]
Nations 4%  4%  [ 19 ]
Amerigo 6%  6%  [ 26 ]
Concordia 9%  9%  [ 39 ]
Lewis & Clark 10%  10%  [ 43 ]
Francis Drake 3%  3%  [ 13 ]
Legacy 8%  8%  [ 33 ]
Glass Road 13%  13%  [ 56 ]
Tash-Kalar 4%  4%  [ 18 ]
Bruxelles 1893 6%  6%  [ 24 ]
Rokoko 7%  7%  [ 28 ]
Space Cadets: Dice duel 1%  1%  [ 3 ]
Coal Baron 8%  8%  [ 34 ]
Madeira 6%  6%  [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 425
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 dec 2013, 23:03 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Richard van Vugt schreef:
Erwin, hoewel ik je zeer waardeer en je meningen vaak onderschrijf, moet het me toch van het hart: is het nodig om op elke slak zout te leggen? Het is die houding die, naar ik veronderstel, mensen tegen je in het harnas jaagt. Je wilt wat al te vaak laten weten hoe iets is, volgens jou, volgens algemeen geldende normen, of wat dan ook. Het aantal posts onder je naam spreekt wat dat betreft boekdelen; je bent op dit forum alom aanwezig. Misschien moet je wat minder de prekende dominee uithangen?


Valide vragen. :thumbup:
Aangezien ik merk dat ik eigenlijk al een tijd klaar ben met dit forum (niet met het portaal BSM!), is het bestrooien van de slakken in de toekomst gemakkelijk te vermijden.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2013, 17:51 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Gisteravond het tweede spel uit dit rijtje mogen toevoegen aan mijn speellijst.
Madeira. En wat een fantastisch spel vond ik dat.
Thema, looks, mechanismen....zo'n beetje alles valt hier op zijn plek voor mij.
Het feit dat ik glansrijk gewonnen heb, speelt natuurlijk ook mee.
Maar op de een of andere manier kon ik het spel vrij intuïtief spelen en liep het allemaal heel soepel, gelijk een fruitige Madeira. Dit zou wel eens mijn nr1 van 2013 kunnen worden.
En ach....volgende keer wordt ik waarschijnlijk genadeloos ingemaakt.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 09:33 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Gisteren mijn vijfde spel van deze reeks gespeeld nl Amerigo.
Ook weer een typische Feld, punten sprokkelen op verschillende manieren, een kleine pest-factor erin (met de piraten), maar op het einde toch weer uitgebalanceerd met scores tussen 130 en 146.
Amusant spel wat bij ons de eerste keer wel even duurde (bijna 3 uurs) maar heb me toch geen seconde verveeld :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 09:46 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Ik heb ondertussen Expedition: Northwest passage al 2x op tafel gekregen. Wel niet uit het lijstje, maar toch ook een vrij populaire Spiel-uitgave.

Dit is een erg tactisch tegellegspel, maar dan ook érg tactisch. Ik heb nog niet veel tegellegspellen gespeeld, waarbij plaatsing en timing van de tegels zo belangrijk is en waar je 'meeples' (1 schip en 1 slee) zo tactisch moeten geplaatst worden en je actiepunten zo uitgepland moeten worden (doordat je ze moet verdelen over je twee 'meeples' en je ze maar enkel als ze samen op een tegel staan kan herverdelen).
Het hoge tactische niveau is een groot pluspunt in dit spel. Er zijn wel enkele strategieën die je kan gebruiken, maar het succes daarvan hangt héél erg af van hoe tactisch je je tegels legt en je schip/slee plaatst.

Het nadeel hieraan is dat het iets minder een familiespel is dan ik gehoopt had. Het spel verloopt wat traag (je gaat letterlijk erg traag vooruit doordat je acties moet gebruiken om tegels te kopen, tegels te leggen en je schip/slee te verplaatsen) en is ondanks het mooi uitgewerkte thema toch wat droger dan ik op het eerste zicht dacht. Voor de veelspeler die houdt van tactische spelen is dit wel een aanrader denk ik, maar als je puur voor de fun speelt is het misschien toch wat te traag en droog.
Maar dat kan aan mij liggen ook. Op BGG zijn er veel wél heel enthousiast. Mogelijk wel op zijn best met 4 omdat je dan meer gebruik kan maken van elkaars tegels.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 11:06 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Inmiddels naast RR ook Madeira en Lewis & Clark mogen ervaren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 12:54 
7. Carcassonne (0)

Berichten: 142
Woonplaats: EGEM (België)
Xildur schreef:
Inmiddels naast RR ook Madeira en Lewis & Clark mogen ervaren.


Mag ik vragen wat je over Lewis & Clark denkt? Ik ben nl. erg gefascineerd door wat ik lees/zie over dit spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 17:47 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
dEBASERpIX schreef:
Mag ik vragen wat je over Lewis & Clark denkt? Ik ben nl. erg gefascineerd door wat ik lees/zie over dit spel.

Lewis & Clark vind ik een topper !!
Het is eigenlijk een race spel want je moet als eerste het eindpunt halen maar tegelijk is het zoveel meer, een beetje deck-building, een beetje worker-placement, een beetje hand-management. Je speelt je kaarten één voor één uit en kijkt goed wat er zoal bij je buren ligt want van die kaarten kun je serieus profiteren, daat staat tegenover dat jouw buren ook kunnen profiteren van jouw kaarten dus soms kan je dan beter weer even wachten met het uitspelen van die één bepaalde kaart. Dan nog het stukje worker-placement waar je je meeples (indianen) moet inzetten om bepaalde voordelen of grondstoffen binnen te halen.
En dan op het juiste moment je kamp opslaan zodat je niet onnodig ver terug moet op de rivier.
Voor mij is het samen met Wildcatters de beste aankoop van Spiel geweest dit jaar (terwijl ik er toch een 15-tal bij had)

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 17:53 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
dEBASERpIX schreef:
Xildur schreef:
Inmiddels naast RR ook Madeira en Lewis & Clark mogen ervaren.


Mag ik vragen wat je over Lewis & Clark denkt? Ik ben nl. erg gefascineerd door wat ik lees/zie over dit spel.


Ik sluit me aan bij de beschrijving van Dirk. Ik vind dit echt een topper. Zo blij dat ik deze gekocht heb, zeker als ik de prijs op BGG zie :mrgreen:

Wat het voor mij helemaal af maakt is dat je de indianen precies op de kaarten kan leggen. Ik ben daar gevoelig voor :silent:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 04 jan 2014, 19:12 
3. Maharadjah (0)

Berichten: 142
Woonplaats: EGEM (België)
Xildur schreef:
dEBASERpIX schreef:
Xildur schreef:
Inmiddels naast RR ook Madeira en Lewis & Clark mogen ervaren.


Mag ik vragen wat je over Lewis & Clark denkt? Ik ben nl. erg gefascineerd door wat ik lees/zie over dit spel.


Ik sluit me aan bij de beschrijving van Dirk. Ik vind dit echt een topper. Zo blij dat ik deze gekocht heb, zeker als ik de prijs op BGG zie :mrgreen:

Wat het voor mij helemaal af maakt is dat je de indianen precies op de kaarten kan leggen. Ik ben daar gevoelig voor :silent:


Bedankt allebei! Ik ben overtuigd, nu alleen nog ergens een exemplaar bemachtigen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 4 met Tapatalk 4


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 13 maart 2014, 18:23 
Joker

Berichten: 7
Nog steeds niets, maar ik kijk ernaar uit om binnenkort Glas Weg te spelen

_________________
Schaken spelen
Dammen spelen


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 13 maart 2014, 19:26 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
karinepeter schreef:
Nog steeds niets, maar ik kijk ernaar uit om binnenkort Glas Weg te spelen

Ik vermoed dat je de Glasstraat bedoeld ? Ik weet niet welke spellen je tot nu toe al gespeeld hebt maar hou er rekening mee dat de Glasstraat voor beginners nogal moeilijk kan zijn en dan misschien kan tegenvallen wat spijtig zou zijn want het is zeker geen slecht spel :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2014, 00:15 
Gamer

Berichten: 17
Woonplaats: Kortrijk
Russian Railroads speelde ik dit jaar al een 8-tal keer en telkens en door iedereen die meespeelde zeer goed bevonden, met de idee om het zeker nog eens te proberen en beter te doen. Aangenaam mechanisme, vlot speelbaar.
Nations is wel goed, maar duurt immens lang. Wie het al speelde heeft voordelen tov nieuweling. heb het spel weer verkocht
Amerigo is Feld, maar daar heb ik er al zoveel van. Goed maar niet zijn beste. Brugge viel dan beter mee maar is voor ander , breder spelpubliek
Bruxelles vond ik zeker goed, mijn spelgroep iets minder
Toppers voor mij zijn ook Spyrium en onbetwistbaar Keyflower


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2014, 00:44 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Inmiddels ook De glasstraat, Concordia en Rokoko gespeeld.
De eerste vind ik interessant genoeg om aan te schaffen, de andere twee niet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2014, 08:57 
-----
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Eindhoven
Inmiddels gespeeld:
  • Buccaneer Bones
    Licht dobbelspel. Leuk voor tussendoor.
  • Citrus
    Erg eenvoudige regels, maar toch is het bouwen van tegels moeilijker dan het zou moeten zijn. Kleuren van de tegels lijken behoorlijk op elkaar (komt door het thema), en de tegels zijn aan de kleine kant, waardoor het lastig is om te zien wat er aan de hand is. Het marktmechanisme is interessant, en met name met 2 spelers komt er veel tactiek in het spel.
  • Cappuccino
    Hier geen plezier aan beleefd. Niet mijn ding.
  • SOS Titanic
    Ook hier geen plezier aan beleefd. Patience met wat extra regels door middel van het toevoegen van extra kaarten. Geef mij de gewone patience dan maar.
  • Händler der Karibik
    Klein juweeltje in mijn ogen. Eenvoudige regels snel uit te leggen. Korte speelduur, waardoor het ideaal is voor een spelletje tussendoor.
  • Bruxelles 1893
    Deze heeft niet kunnen overtuigen. Het spel heeft leuke mechanismes in zich, maar hangen niet echt samen. Ook de symbolen met hun dubbele betekenis zijn ietwat verwarrend.
  • Fünf Gurken
    Eenvoudig no-nonsense slagenspelletje. Laatste slag niet halen is de opdracht. Aardig, maar niet meer dan dat.
  • Machi Koro
    Voor mij de verrassing van Spiel 2013. Eenvoudige regels. Veel interactie. Ideaal als gateway game. Helaas overal uitverkocht. Inmiddels opgepikt door andere uitgevers. In mei komt de Franse editie en in September de Duitse. Ik kon niet wachten, dus heb ik mijn eigen editie maar gemaakt. Vertaald en gebouwen gebruikt van Eindhoven.
    Afbeelding
  • Lewis & Clark
    Het gebrek aan interactie is het grootste minpunt aan dit spel. Er is een poging gedaan om dit in het spel te brengen, door kaarten toe te voegen die kijken naar de kaarten van je buren. Hierdoor wordt echter het spel enorm vertraagd, aangezien men daardoor pas over zijn beurt gaat nadenken op het moment dat hij/zij daadwerkelijk aan de beurt is. Door het plaatsen van indianen op een kaart, kan een ogenschijnlijk zwakke kaart, toch sterk worden. Spelen met twee spelers is ideaal voor dit spel. Het speelt dan in iets meer dan een uurtje weg.
  • Pelican Bay
    Grafisch zeer aantrekkelijk, verder een abstract spel. De regels zijn slecht geschreven, waardoor, dit eenvoudige spel, het onnodig gecompliceerd wordt. Wel leuk om met kinderen te spelen.
  • Continental Express
    Kon mij niet bekoren. Het spel mist 'iets'.
  • Twin Tin Bots
    Robo Rallye light.Niet mijn ding.
  • Nations
    Een instap 'civilazation' spel. Zeer leuk als je het een paar keer gespeeld hebt. Ook de speelduur valt dan erg mee. Een half uur per speler is zeer zeker haalbaar.
  • Packet Row
    Enkel gespeeld met twee spelers, en dan is het een draak van een spel. Gedurende het spel keek ik naar het moment van de eindtelling uit. Illustraties van Michael Menzel zien er wel grandioos uit.
  • New Haven
    Leuk en simpel tegellegspel. Grootste nadeel, en enorme misser in mijn ogen, is het feit dat het formaat van de tegels afwijkt van de kaders die op het speelbord staan, waardoor het allemaal niet past. Tijdens Spiel 13, werden er, bij aanschaf van het spel, extra tegels gegeven, waardoor er meer scoringsmogelijkheden kwamen in het spel. Deze tegels zouden eigenlijk standaard in het spel horen te zitten, want ze maken het spel interessanter.
  • Alarm!
    Zeer leuk instap-kaartspel. Ideaal voor het introduceren van spellen aan niet-spelers.
  • Blueprints
    Leuk tussendoortje, maar de prijs die je moet betalen is té hoog voor hetgeen je krijgt.
  • Pasha
    Een yahtzee kloon, niets bijzonders.
  • CV
    Ook dit is een yahtzee kloon. Met het resultaat van je drie worpen kun je kaarten kopen. Niet onaardig. Leuk artwork.
  • Kashgar: Händler der Seidenstraße
    Ook een verrassing. Het beste met twee spelers, anders wordt de speelduur toch net iets te lang voor hetgeen dat het is. Spel leent zich voor uitbreidingen. Kan gelijk de enorme ruimte die leeg is in de doos opgevuld worden.
  • Friese’s Landlord
    Een kaartspel met enorm veel interactie tussen de spelers. Leuk om te spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2014, 10:17 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Zanaboza: dat is een mooi lijstje! Leuk om van zoveel nieuwe spellen een kort impressie te krijgen.
Ik vind Lewis en Clark zelf (na één 3-spelerspel) wél heel interessant. Mogelijk hangt het er ook vanaf welke kaarten er in het begin beschikbaar zijn, dat bepaalt volgens mij het verloop van het spel nogal wat.
Friese's Landlord wilde ik ook aanschaffen, maar was op zondag uitverkocht. :(

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
126 berichten | Pagina 8 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 7, 8, 9  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Welke van de populaire spiel2013-spellen kwamen al op tafel?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Lotranto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®