Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





126 berichten | Pagina 7 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9  Volgende

Welke van de populaire spiel2013-spellen kwamen al op tafel?
Caverna 3%  3%  [ 12 ]
Russian Railroads 12%  12%  [ 51 ]
Nations 4%  4%  [ 19 ]
Amerigo 6%  6%  [ 26 ]
Concordia 9%  9%  [ 39 ]
Lewis & Clark 10%  10%  [ 43 ]
Francis Drake 3%  3%  [ 13 ]
Legacy 8%  8%  [ 33 ]
Glass Road 13%  13%  [ 56 ]
Tash-Kalar 4%  4%  [ 18 ]
Bruxelles 1893 6%  6%  [ 24 ]
Rokoko 7%  7%  [ 28 ]
Space Cadets: Dice duel 1%  1%  [ 3 ]
Coal Baron 8%  8%  [ 34 ]
Madeira 6%  6%  [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 425
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 10:43 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
turtler6 schreef:
- Russian Railroads: Ik ben na 1x spelen niet echt mee met de hype.


Waarom is de positieve ontvangst door een blijkbaar grote groep spelers een hype? Smaken verschillen, maar RRR lijkt mij geen op opgeklopte lucht zwevende eendagsvlieg.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 11:39 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Rumst
Ik was op Essen na de uitleg niet volledig overtuigd, mede door het uitzicht van het bord. Het werd echter door heel veel mensen hoogaangeprezen (bv "kanshebber gouden ludo"), maar ik zie na 1x speelsessie nog niet waarom.
Dus ja, voor mij persoonlijk zit het nog in het vakje "hype".

Citaat:
Hype: het op overdreven wijze aanprijzen van een nieuw product of een persoon, waarvan de kwaliteit of verdienste nog moet blijken


"Smaken verschillen" is trouwens zo'n dooddoener in elke discussie :)
Ik ga, als euro-liefhebber, RRR zeker nog enkele kansen geven, maar een aankoop zit er voorlopig niet in. Een eerste keer is bij zo'n spellen altijd een beetje koffiedik kijken.

Ik heb ook de indruk dat er dit jaar nog niet echt grote populaire kleppers te bespeuren zijn zoals Tzolk'in en Terra Mystica vorig jaar?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 11:55 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
turtler6 schreef:
"Smaken verschillen" is trouwens zo'n dooddoener in elke discussie :)


Klopt, net als nietszeggende antwoorden met citaten uit het woordenboek. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 11:57 
Bronzen Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 8492
Woonplaats: Groningen
De ontvangst van Russian Railroads heeft niets met een hype te maken. De goede beoordelingen komen door mensen die het spel allemaal gespeeld hebben. De meerderheid vindt het een erg goed spel. Niet meer en niet minder.

Geen hype, maar een goed spel volgens velen. Het gebeurt wel vaker dat mensen die iets niet leuk vinden, terwijl de rest dat wel vindt, iets een hype noemen. Niet terecht in dit geval.

De omschrijving uit het woordenboek bevestigt juist dat het geen hype is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 14:30 
Meeple

Berichten: 12
Woonplaats: Rumst
Fair enough, ik weet ineens terug waarom ik al jaren het forum bezoek, maar eigenlijk niets post :)

Beetje jammer dat iemand die een mening post, wordt afgerekend op een verschil in interpretatie van 1 woord.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 14:38 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
turtler6 schreef:
Fair enough, ik weet ineens terug waarom ik al jaren het forum bezoek, maar eigenlijk niets post :)

Beetje jammer dat iemand die een mening post, wordt afgerekend op een verschil in interpretatie van 1 woord.


De een geeft een beetje tegengas op de term hype, de ander voelt zich blijkbaar persoonlijk afgerekend op zijn mening. Smaken verschillen (idem voor de lengte van tenen).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 15:37 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Erwin schreef:
turtler6 schreef:
Fair enough, ik weet ineens terug waarom ik al jaren het forum bezoek, maar eigenlijk niets post :)

Beetje jammer dat iemand die een mening post, wordt afgerekend op een verschil in interpretatie van 1 woord.


De een geeft een beetje tegengas op de term hype, de ander voelt zich blijkbaar persoonlijk afgerekend op zijn mening. Smaken verschillen (idem voor de lengte van tenen).



De vraag is, of jij zo nodig tegengas moet geven.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 16:30 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Erwin schreef:
turtler6 schreef:
- Russian Railroads: Ik ben na 1x spelen niet echt mee met de hype.


Waarom is de positieve ontvangst door een blijkbaar grote groep spelers een hype? Smaken verschillen, maar RRR lijkt mij geen op opgeklopte lucht zwevende eendagsvlieg.

"Ik begrijp na 1x spelen de populariteit van dit spel niet goed".
Was dat beter geweest? Want dat was volgens mij wat de poster bedoelde.

Ik treed Aras bij: hier wordt soms serieus 'zuur' gereageerd op dit forum... En niet door maar één lid, jongens toch. :roll:

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 17:07 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Aras schreef:
De vraag is, of jij zo nodig tegengas moet geven.


Wat is jouw probleem? Zijn we hier op een 'forum' of is dit prikbord alleen bedoeld om te lezen en verder je snater te houden?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 17:13 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Erwin schreef:
Aras schreef:
De vraag is, of jij zo nodig tegengas moet geven.


Wat is jouw probleem? Zijn we hier op een 'forum' of is dit prikbord alleen bedoeld om te lezen en verder je snater te houden?


Het gaat erom hoe het uit die snater van jou komt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 17:29 
Grote Dienaar

Berichten: 118
Woonplaats: Leuven
Erwin schreef:
Aras schreef:
De vraag is, of jij zo nodig tegengas moet geven.


Wat is jouw probleem? Zijn we hier op een 'forum' of is dit prikbord alleen bedoeld om te lezen en verder je snater te houden?


Dan zal ik ook maar eens m'n snater opendoen: Je negatieve opmerkingen/commentaren beginnen me mateloos te irriteren.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 18:06 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
N2xU schreef:
Erwin schreef:
Aras schreef:
De vraag is, of jij zo nodig tegengas moet geven.


Wat is jouw probleem? Zijn we hier op een 'forum' of is dit prikbord alleen bedoeld om te lezen en verder je snater te houden?


Dan zal ik ook maar eens m'n snater opendoen: Je negatieve opmerkingen/commentaren beginnen me mateloos te irriteren.

Deze kon je anders al wel van een stukje zien aankomen, als er een beetje commentaar komt op een spel dat uitgegeven wordt door 999 games wordt er hier onmiddellijk op de achterste pootjes gestaan (en dat brengt inderdaad niets bij aan een discussie)
Meningen verschillen nu eenmaal (gelukkig), maar laat ons daar een beetje volwassen mee om gaan !!!
BTW ik vind RRR wel een goed spel

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 18:09 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
turtler6 schreef:
Fair enough, ik weet ineens terug waarom ik al jaren het forum bezoek, maar eigenlijk niets post :)

Beetje jammer dat iemand die een mening post, wordt afgerekend op een verschil in interpretatie van 1 woord.

Laat dit je er niet van weerhouden om iets te posten. Er zijn ook nog mensen hier die wel geïnteresseerd zijn in iemand anders zijn mening ook al is die niet hetzelfde als de hunne :thumbup:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013, 18:09 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Aras schreef:
Het gaat erom hoe het uit die snater van jou komt.


Ik begrijp nog niet wat je hiermee bedoelt in het kader van deze bescheiden discussie.

Ik had 100% zeker niet de intentie om zijn mening over RRR te bediscussiëren, ik was uitsluitend benieuwd naar de kwalificatie ‘hype’ (waarmee het enthousiasme van anderen – naar het lijkt onbedoeld - van een etiket werd voorzien). Ik gebruikte bewust de tekst ‘smaken verschillen’ om weg te blijven van gedoe over de mening. Vervolgens werd deze bescherming van zijn mening door de ontvanger weggezet als een ‘dooddoener’, om uit te komen op het gevoel dat hij wordt afgerekend op zijn mening.

Opmerkelijk hoe zo’n proces loopt. Het spel met de woorden wordt niet door iedereen onder de paraplu van dezelfde regels gespeeld. In combinatie met lengteverschillen van de teentjes kan zelfs een triviale en onschuldige ‘treinreis’ ontsporen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 20 dec 2013, 22:09 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 357
Woonplaats: Amsterdam
Erwin, hoewel ik je zeer waardeer en je meningen vaak onderschrijf, moet het me toch van het hart: is het nodig om op elke slak zout te leggen? Het is die houding die, naar ik veronderstel, mensen tegen je in het harnas jaagt. Je wilt wat al te vaak laten weten hoe iets is, volgens jou, volgens algemeen geldende normen, of wat dan ook. Het aantal posts onder je naam spreekt wat dat betreft boekdelen; je bent op dit forum alom aanwezig. Misschien moet je wat minder de prekende dominee uithangen?

_________________
GAMEPACK.eu
'semper ridere'


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
126 berichten | Pagina 7 van 9 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Welke van de populaire spiel2013-spellen kwamen al op tafel?  

Gebruikers die deze topic waarderen

Lotranto

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daya en 13 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®