Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: ma 16 dec 2013, 11:44 
PIONier

Berichten: 2
Hallo iedereen!

Gisteren heb ik met mijn vriend voor het eerst Terra Mystica gespeeld, maar een aantal regels bleven nog onduidelijk:

1. Degene die als laatste zijn nederzettingen op het bord zet (aan het begin van het spel), kiest als eerste een bonuskaart. Klopt het dat degene die als eerste past, de eerste keuze voor een bonuskaart krijgt?

2. Mag je twee (of meer) rondes achter elkaar voor dezelfde bonuskaart kiezen?

3. Hoe zit het met de acties waarbij je schepjes krijgt? (Bijvoorbeeld 4 kracht inruilen voor een schep, 6 kracht inruilen voor twee schepjes, gratis schep op je bonuskaart). Is dit een onderdeel van actie nr. 1, waarbij je dus ook direct een nederzetting mag bouwen, of is dit een aparte actie en moet je wachten tot je volgende beurt voordat je een nederzetting mag bouwen?

Alvast bedankt voor het antwoord!
Groetjes,


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: ma 16 dec 2013, 12:00 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
annee_231 schreef:
Hallo iedereen!

Gisteren heb ik met mijn vriend voor het eerst Terra Mystica gespeeld, maar een aantal regels bleven nog onduidelijk:

1. Degene die als laatste zijn nederzettingen op het bord zet (aan het begin van het spel), kiest als eerste een bonuskaart. Klopt het dat degene die als eerste past, de eerste keuze voor een bonuskaart krijgt?

2. Mag je twee (of meer) rondes achter elkaar voor dezelfde bonuskaart kiezen?

3. Hoe zit het met de acties waarbij je schepjes krijgt? (Bijvoorbeeld 4 kracht inruilen voor een schep, 6 kracht inruilen voor twee schepjes, gratis schep op je bonuskaart). Is dit een onderdeel van actie nr. 1, waarbij je dus ook direct een nederzetting mag bouwen, of is dit een aparte actie en moet je wachten tot je volgende beurt voordat je een nederzetting mag bouwen?

Alvast bedankt voor het antwoord!
Groetjes,


Hoi Anne, welkom hier allereerst :)! Hierbij de antwoorden op je vragen zoals het in de spelregels staat:

1. Degene die als eerst past, krijg inderdaad de eerste keuze voor een nieuwe bonuskaart.
2. Nee, je moet altijd een andere bonuskaart nemen dan die je had.
3. In actie 1 (Transformeren en bouwen) maak je gebruik van schepjes om een nederzetting te bouwen. Deze schepjes kun je krijgen uit krachtacties of van één van de bonuskaarten en gebruik je dus eigenlijk TIJDENS het kiezen van actie 1, wat betekent dat je hierna een nederzetting mag bouwen. De schep die je eventueel via een elementenbonus ontvangt (in de opschoonfase), kan wel alleen maar gebruikt worden voor omploegen zónder bouwen. Een nederzetting bouwen mag hierbij pas als je de bouwactie weer kiest in de volgende ronde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: ma 16 dec 2013, 12:22 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
1. De persoon die als eerste past, mag als eerste een bonuskaart kiezen die nog beschikbaar is. Deze persoon wordt ook de startspeler van de volgende ronde.

2. Je kan nooit keer achter elkaar dezelfde bonuskaart kiezen. Om misverstanden tegen te gaan, is het aan te raden om die omgedraaid terug te leggen zodat duidelijk te zien is dat deze bonuskaart kwam van de persoon die past.

3. Je kan altijd een nederzetting bouwen nadat je de actie transformeren kiest. Of dit van een bonustegel komt, een krachtactie of gewoon actie 1, het maakt niet uit. Enkel bij de elementenbonus op het einde van een ronde kan dit niet worden gedaan.

Veel plezier!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: ma 16 dec 2013, 12:34 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
bionicman schreef:
2. Je kan nooit keer achter elkaar dezelfde bonuskaart kiezen. Om misverstanden tegen te gaan, is het aan te raden om die omgedraaid terug te leggen zodat duidelijk te zien is dat deze bonuskaart kwam van de persoon die past.


Zolang je hem daarna weer omdraait, want de volgende persoon die past mag wel de teruggelegde bonuskaart kiezen van één van de personen die eerder heeft gepast :).

Edit: Stomme taalfout :oops:.


Laatst bijgewerkt door maxitaxi777 op ma 16 dec 2013, 14:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: ma 16 dec 2013, 13:56 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 688
Woonplaats: Gent
maxitaxi777 schreef:
bionicman schreef:
2. Je kan nooit keer achter elkaar dezelfde bonuskaart kiezen. Om misverstanden tegen te gaan, is het aan te raden om die omgedraaid terug te leggen zodat duidelijk te zien is dat deze bonuskaart kwam van de persoon die past.


Zolang je hem daarna weer omdraait, want de volgende persoon die past mag wel de teruggelegde bonuskaart kiezen van één van de personen die eerder hebben gepast :).


Uiteraard :thumbup: !


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: ma 16 dec 2013, 20:44 
PIONier

Berichten: 2
Bedankt voor de antwoorden iedereen!

Het spel bevalt erg goed :)

Nog één vraag; bij de heksen staat als speciale actie dat je een nederzetting mag bouwen op een bosgebied. Je mag ook transformeren en er dan een nederzetting op bouwen, maar alleen als de tegel vanaf het begin van de actie bos was.
Wordt daar mee echt de actie bedoeld (dus een beurt) of wordt daarmee de actiefáse bedoeld? Dus eerst transformeren en de volgende ronde pas een gratis nederzetting bouwen?

Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013, 14:19 
6. Trajan (2011)

Berichten: 244
Woonplaats: Hoogland, gem. Amersfoort
Het zijn best veel regels als je het voor het eerst leert kennen, maar de regels zijn wel heel helder, ook hier. Die heksenbezemsteelaktie, het gratis huis plaatsen, mag alleen op een veld dat al groen is. Eerst groen transformeren dus en met een volgende aktie er een huis op plaatsen.

annee_231 schreef:
Bedankt voor de antwoorden iedereen!

Het spel bevalt erg goed :)

Nog één vraag; bij de heksen staat als speciale actie dat je een nederzetting mag bouwen op een bosgebied. Je mag ook transformeren en er dan een nederzetting op bouwen, maar alleen als de tegel vanaf het begin van de actie bos was.
Wordt daar mee echt de actie bedoeld (dus een beurt) of wordt daarmee de actiefáse bedoeld? Dus eerst transformeren en de volgende ronde pas een gratis nederzetting bouwen?

Alvast bedankt!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 15:51 
PIONier

Berichten: 4
Momenteel ben ik alle webshops aan het aflopen om Terra Mystica aan te kopen maar overal is dit uitverkocht. Ondertussen heb ik al ontdekt dat er een nieuwe druk zou komen, maar ik vind nergens een datum van wanneer deze nieuwe druk in de winkels gaat liggen.

Weet iemand hier eventueel iets meer over?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 16:44 
Jakkiebak!

Berichten: 62
Ik heb hem laatst nog gezien in de winkel hier (nl) . Verzenden zou wel kunnen. Pb maar als je wilt dat ik voor je kijk.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 17:03 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Welke versie zoek je en vanwaar ben je ? B of NL ??
De Engelse versie kan je nog altijd vinden bij www.spelshop.be

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 17:11 
PIONier

Berichten: 4
Ik ben van BE en ik ben op zoek naar een Nederlandstalige versie.

Aangezien een nieuwe druk gepland staat, denk ik wel dat het beste is om te wachten op de nieuwe druk. Alleen weet ik niet hoelang de wachttijd kan/zou zijn...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 17:13 
10. Escape: Zombie City (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
praedemaekers schreef:
Ik ben van BE en ik ben op zoek naar een Nederlandstalige versie.

Aangezien een nieuwe druk gepland staat, denk ik wel dat het beste is om te wachten op de nieuwe druk. Alleen weet ik niet hoelang de wachttijd kan/zou zijn...


Volgens Summoner.nl is de verwachte levering maart/april. NL-versie is daar sowieso al een tientje goedkoper dan de Engelse versie. En anders zou ik zeggen: stuur een mailtje naar White Goblin Games. Die hebben er vast zicht op.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2015, 20:12 
PIONier

Berichten: 4
Zal ik zeker doen... thx voor de tip


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2015, 19:36 
PIONier

Berichten: 4
Onderstaande heb ik terug ontvangen :

"Op dit moment is het spel in productie in onze fabriek in China en verwachten dat het spel
in maart weer beschikbaar is in de winkels.

In februari komt de expansie van Terra Mystica, Vuur & IJs beschikbaar"


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Terra Mystica
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2015, 18:13 
Sojaboon

Berichten: 20
Ik wil Terra Mystica kopen. Ik zie dat de NL versie goedkoper is. Echter ik heb wat engels-talige vrienden waar ik mee wil spelen. Maakt het uit als je een Nederlandse versie hebt? Is er veel tekst in het spel? Zoals kaartjes die je moet pakken etc. Waarbij het van belang is dat je snapt wat er staat?


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Terra Mystica  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Terra Mystica, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®