Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





26 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 10:25 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
De titel zegt het al.....

Het lijkt me een leuk spel! Ziet er mooi uit. Het kaartensysteem lijkt me heel leuk spelen, de speeluur is aangenaam. Goed te spelen met verschillende spelersaantallen en niet te moeilijk voor niet-spelers.
En dan is er natuurlijk de originele manier van "grondstoffen" verzamelen. Erg leuk bedacht! Maar toch heb ik ook het gevoel dat dit wel eens een frustrerend onderdeel kan worden in dit spel. Want als je bv steen nodig hebt, en dat dus maakt, hebt je het voor je het weet "per ongeluk" omgezet in iets anders.
Is dit voor jullie een leuke manier van spelen? Heb je het snel door? Of is het juist irritant en wordt het een te groot gepuzzel?

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door BaSL op zo 05 jan 2014, 14:18, in totaal 1 keer bewerkt.
Titel aangepast


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 10:43 
4. Brass (2007)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Ik vermoed dat je "de glasstraat" bedoelt. Nog niet gespeeld, maar in 2014 moet het er wel eens van komen.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 10:48 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
stefaan schreef:
Ik vermoed dat je "de glasstraat" bedoelt. Nog niet gespeeld, maar in 2014 moet het er wel eens van komen.


Hahahaha irritante Iphone:))
Ja de glasstraat natuurlijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 11:15 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
ook nog niet gespeeld, op boardgamegeek staat zowel positieve als negatieve commentaar (maar dat is perfect normaal :wink: ) maar de glasstraat staat er toch al op 491 en das zeker niet slecht op die korte tijd.
1 advies : eerst spelen en dan eventueel beslissen om te kopen

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 11:46 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 210
Woonplaats: Rotterdam
Op mij maakte hij geen indruk. Kreeg er hoofdpijn van. Normaal ben ik wel van de rosenberg spellen, maar dit keer niet. Zeker uitproberen voordat je hem koopt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 12:00 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Ik ben erg positief over de Glasstraat. Mooi mechanisme voor het verzamelen en uitgeven van grondstoffen en een voor mij goed acceptabele speelduur. Ook erg goed met 2 spelers!

Ik ben niet zo van de spellen die langer dan anderhalf uur duren zoals de meeste spellen van Uwe Rosenberg. Die komen gewoon te weinig op tafel is mijn ervaring. Gelukkig is de Glasstraat hierop dus een uitzondering.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 12:08 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
Ik heb De Glasstraat inmiddels 2 keer gespeeld. Het is een leuk, en relatief kort spel. Het grondstofmanagement is inderdaad lastig, maar ook het kiezen uit welke 5 van 15 kaarten je wilt gaan gebruiken vind ik niet makkelijk. Het zal een kwestie van gewenning zijn vermoed ik.

PS Suzanne, wat een vervelend forum dit hè, dat je na 100 minuten pas 6 reacties hebt. :wink:

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 13:59 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Ik heb Glasstraat maar 1x gespeeld, maar vond het geen succes.
Komt denk ik vooral omdat erg fan ben van Witches Brew, waarin je ook elke ronde een set karakterkaarten kiest. Maar hier is het spel simpeler, en dus wordt het makkelijker te voorspellen wat anderen kunnen gaan kiezen. En dus je hiermee spelen en expres iets anders doen.
In glasstraat kan dit een beetje, maar er zit te veel overlap in de karakters, je moet ook rekening houden met alle gebouwen, ... En je hebt nu vijf rondes, en je mag maar 2x meeliften, wat allemaal wat ... rommelig? onaf? voelt.
Ik vind de grondstof wielen leuk, maar ik had toch het gevoel dat het spel niet veel anders was geweest als ze daar wat grondstoffen danwel een wiel hadden laten vallen.

Heb het dus maar 1x gespeeld, dus neem het bovenstaande als een first impression


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 14:18 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
pleunie.william schreef:
Ik heb De Glasstraat inmiddels 2 keer gespeeld. Het is een leuk, en relatief kort spel. Het grondstofmanagement is inderdaad lastig, maar ook het kiezen uit welke 5 van 15 kaarten je wilt gaan gebruiken vind ik niet makkelijk. Het zal een kwestie van gewenning zijn vermoed ik.

PS Suzanne, wat een vervelend forum dit hè, dat je na 100 minuten pas 6 reacties hebt. :wink:


Hihi


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 14:19 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Ik zal eens zien of ik het eens ergens kan proberen:)


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 16:40 
Regenmaker

Berichten: 297
Woonplaats: Amersfoort
Ik heb Glasstraat nu een drietal keer gespeeld. Het is een lekker vlot spelletje, waar je toch heel wat keuzes hebt. De eindscores zijn niet hoog (rond de 20 punten) en er is niet veel verschil in scores tussen de spelers. Dat maakt elke keus extra belangrijk. Ook wel leuk om na te denken over welke acties de tegenspelers gaan doen. Al met al een leuk, vlot (voor Rosenberg begrippen :D) spel.

_________________
"The goal of a game is to win, but it is the goal that is important, not the winning". Knizia


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jan 2014, 18:03 
7. Het Dorp (2011)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Ik heb het één keer gespeeld. Ik vond het wel leuk. Het kiezen van de kaarten om ze zo proberen in te zetten als iemand anders ze speelt, vond ik erg goed werken. Ik heb niet zo'n problemen gehad met het produceren. Ik vond het toch nog wel redelijk te plannen.

Tel daarbij op de aangename speelduur en ik kan niet anders dan concluderen dat het een leuk spel is. Let wel: op basis van 1 speelbeurt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014, 18:14 
Gamer-geek
Avatar gebruiker

Berichten: 430
Woonplaats: Roermond, NL
ik sluit me wat betreft de glasstraat helemaal aan bij royalrumble.
Ook ik heb tot nu toe slechts 1 keer mogen spelen, maar het is me prima bevallen. Speelduur is erg aantrekkelijk en het spel loopt zonder al te veel downtime. Het juist plannen van welke kaarten nemen komt in dit spel erg goed tot zijn recht.
De grote hoeveelheid verschillende gebouwen maken het spel in mijn ogen ook nog eens goed herspeelbaar.

Naar mijn mening een van Uwe Rosenberg's toppers. (ben niet zon agricola/caverna man).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014, 18:36 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Gisteren mijn eerste Glasstraat ervaring.
Ik was erg verrast door het soepele spelverloop en de aangename spelduur.
Meestal duurt een eerste spel aanzienlijk langer dan op de doos staat, maar dat was nu zeker niet het geval. Verder vind ik het thema leuk, het materiaal mooi. Prima spel lijkt me zo. Had ik dit eerder geweten dan had ik hem in mijn 10x10 challenge opgenomen.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jan 2014, 20:50 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
rober schreef:
Gisteren mijn eerste Glasstraat ervaring.
Ik was erg verrast door het soepele spelverloop en de aangename spelduur.
Meestal duurt een eerste spel aanzienlijk langer dan op de doos staat, maar dat was nu zeker niet het geval. Verder vind ik het thema leuk, het materiaal mooi. Prima spel lijkt me zo.


Hier sluit ik me bij aan. Ik heb me vermaakt en artwork kon ik ook erg waarderen. Helemaal dat stukje rechts aan het spelersbord :mrgreen:

Bij mij is Uwe hate it or love it.
Le Havre, Ora et Labora en helemaal Boonanza zijn hate it voor mij.
Mamma Mia, Babel, Agricola (ook 2 spelers), Voor de poorten van Loyang en dus ook De Glassstraat zijn love it voor mij. Ik verwacht Caverna ook in het laatste rijtje te kunnen zetten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
26 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wat vinden jullie van "De Glasstraat"?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Glasstraat, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®