Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





298 berichten | Pagina 9 van 20 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 21:24 
Condottiƫrre

Berichten: 908
Ik heb de Villains gehad. Er zitten een aantal verschillen in vergelijking met de originele. Eerst en vooral het keyword dodge, wat redelijk belangrijk is. Een dodge kaart in je hand mag je discarden zonder zijn waarde of ability te gebruiken en in ruil daarvoor een nieuwe kaart trekken. Kan redelijk cruciaal zijn. Daarnaast heb de new recruits. Mijn favoriete toevoeging. Ze kosten 1 recruit en als je ze op hand hebt mag je ze terug op de new recruit stapel leggen, ze leveren 1 attack op voor die ronde en je mag een extra kaart trekken. Mooie combinaties mee te maken. De tegenstanders zijn wat moeilijker te verslagen. De Avengers zijn heel sterk en de X-men bijvoorbeeld hebben als Keyword X-treme attack. Voor elke X-treme attack in de city krijgen ze + 1 op hun attack waarde.
De Commanders (masterminds) zijn over het algemeen redelijk moeilijk, maar niet onverslaanbaar. de villains waar je mee speelt hebben ook een aantal heel toffe krachten, net zoals bij de gewone legendary.

De reden waarom ik heb heb weg gedaan is omdat mijn groep liever de gewone Legendary speelt. Ze zijn liever de heroes. Daarnaast heb ik ook nog de Encounters, die ik persoonlijk ook graag speel. Dat maakte dat ik de Villains zelden uit de kast trok. Heb hem een 15 tal keer gespeeld en vond hem zeker de moeite waard.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 21:45 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
eateasse schreef:
Ik heb de Villains gehad. Er zitten een aantal verschillen in vergelijking met de originele. Eerst en vooral het keyword dodge, wat redelijk belangrijk is. Een dodge kaart in je hand mag je discarden zonder zijn waarde of ability te gebruiken en in ruil daarvoor een nieuwe kaart trekken. Kan redelijk cruciaal zijn. Daarnaast heb de new recruits. Mijn favoriete toevoeging. Ze kosten 1 recruit en als je ze op hand hebt mag je ze terug op de new recruit stapel leggen, ze leveren 1 attack op voor die ronde en je mag een extra kaart trekken. Mooie combinaties mee te maken. De tegenstanders zijn wat moeilijker te verslagen. De Avengers zijn heel sterk en de X-men bijvoorbeeld hebben als Keyword X-treme attack. Voor elke X-treme attack in de city krijgen ze + 1 op hun attack waarde.
De Commanders (masterminds) zijn over het algemeen redelijk moeilijk, maar niet onverslaanbaar. de villains waar je mee speelt hebben ook een aantal heel toffe krachten, net zoals bij de gewone legendary.

De reden waarom ik heb heb weg gedaan is omdat mijn groep liever de gewone Legendary speelt. Ze zijn liever de heroes. Daarnaast heb ik ook nog de Encounters, die ik persoonlijk ook graag speel. Dat maakte dat ik de Villains zelden uit de kast trok. Heb hem een 15 tal keer gespeeld en vond hem zeker de moeite waard.


Het verhaal hierboven kan ik alleen maar onderschrijven, alhoewel ik Villains nog steeds heb. Encounters heb ik ook gespeeld en is meer 'anders' van Legendary dan Villains, maar ik had met het thema helemaal niets. Villlains schijn je overigens ook in combinatie met Legendary te kunnen spelen, maar die behoefte heb ik nooit gehad.

Ik was overigens wel blij met de Fear Itself uitbreiding. Villains zelf gebruikt veel dezelfde personages als Legendary (uiteraard wel met ander artwork en abilities) en dat vond ik wel jammer. Fear Itself brengt een aantal personages die in Legendary en haar uitbreidingen niet voorkomen en dat vond ik zelf wel erg prettig.

Zelf ben ik overigens heel benieuwd naar de Secret Wars uitbreiding die er voor Legendary gaat komen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 22:37 
6. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Bedankt mannen! Beetje het verhaal waar ikbal bang voor was. Maar ja.. Mooi art work, gaaf spel.. Gaat het toch jeuken he..

Ben ook erg benieuwd naar secret wars. Denk alleen dat mijn comic kennis niet ver genoeg rijkt om alle karakters en achterliggende verhalen te begrijpen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 22:45 
1. Magic: The Gathering (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Dat is hier hetzelfde probleem hoor. Ik begreep eerst Fear Itself ook niet. Maar met de hulp van internet en Wikipedia kom je een heel eind :-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 16 jul 2015, 09:50 
Condottiƫrre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Ik kijk ook uit naar Secret Wars. Ik heb Legendary met de uitbreidingen die daarop volgenden. Komt mss iets te weinig op tafel, maar ja, er zijn nog zoveel andere goeie spellen ook he :).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: za 18 jul 2015, 17:44 
8. Perudo (1987)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
En toen verraste mijn vrouw me met legendary villains!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 11:41 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Nu twee keer gespeeld maar ik vind het, op dit moment, beter dan t origineel! Misschien als het nieuwtje er af is verander ik nog van gedachte maar op dit moment..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 19:27 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
De spelregels voor zowel Legendary: Secret Wars als Legendary: Predator staan op Boardgamegeek. Man, wat heb ik hier zin in!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 19:50 
2. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Bedankt vor de tip!

#update: jaaaaaa hebben hebben hebben!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 jul 2015, 23:18 
1. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Ik ben blij met nieuwe mechanics, maar daarnaast - net als velen - ook erg blij met drie nieuwe henchmen groups. De variatie op henchmen groups was - zeker na flink wat potjes - vrij beperkt, dus dit is goed nieuws!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015, 10:14 
8. Perudo (1987)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Zelfde hier. 14 nieuwe helden, ook altijd leuk. Nieuwe masterminds, nieuwe villainsgroups..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015, 15:50 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Aan de andere kant.. Nu passen al m'n kaarten in de Villain doos..

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015, 16:09 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Vrees dat we (hier in NL) nog wel even moeten wachten :-(


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015, 16:16 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Flash schreef:
Vrees dat we (hier in NL) nog wel even moeten wachten :-(


Beide zijn te pre-orderen bij Summoner. Verwacht: augustus. Valt mee dus :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jul 2015, 22:49 
3. Asara (2010)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Spellenrijk ook idd

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
298 berichten | Pagina 9 van 20 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 8, 9, 10 ... 20  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legendary Marvel Deck Building game  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Tags

Legendary: A Marvel Deck Building Game, Upper Deck



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®