Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014, 18:29 
6. Memoir '44 (2004)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Bart schreef:
Richard van Vugt schreef:
Bart schreef:
Nee, wachten en Nederlandse uitgevers steunen!

Wat is dat voor irrationeel gedrag? Doe je dat met al je aankopen?

Nee, voor mijn bierselectie kies ik liever Belgische speciaalbieren :lol:
10 Belgische bieren in wereldwijde top-100

Maar laten we terugkeren naar het eigenlijke onderwerp.
Dit is net rationeel gedrag. Ik apprecieer Nederlandstalige speluitgaves. Daarom koop ik dan ook bij voorkeur een Nederlandse editie van een spel.

In een ver verleden waren er praktisch geen goede spellen verkrijgbaar in het Nederlands. Voor een bepaalde categorie van spellen was je altijd aangewezen op anderstalige spellen. Hoewel uiteraard niet alles in vertaald wordt naar dit kleine taalgebied, is dat vandaag anders. Maar dat kan enkel als we de inspanningen van uitgevers ook belonen. Uiteraard voor zover zij de juiste keuzes maken.

Voor mij is taal meestal geen probleem. Maar, zoals in een vorige post al aangehaald, vinden heel wat spelers een spel toch toegankelijker als regels en tekst in de eigen taal opgesteld zijn.


+1

En ik doe het ook met vrijwel al mijn aankopen: in de supermarkt oid kijk ik naar land van herkomst. (En zelfs als iets lokaal te krijgen is verkies ik dat (vaak) boven een aankoop in een ander dorp/stad... :thumbup: :shh: )


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 08 feb 2014, 18:43 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Dat heeft overigens een naam 'slow shopping' (of op Wikipedia Slow Goods) als onderdeel van de 'slow movement'. You should try it sometime Richard! Niks irrationeels aan, integendeel zelfs.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 03 apr 2014, 14:07 
2. 1960: The Making of the President (2007)

Berichten: 113
Woonplaats: antwerpen
Is hier nog iets rond bekend geraakt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 18:56 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Het Sterrenschild is in elk geval in het Nederlands verkrijgbaar nu. Ook heeft 999games even geleden de PDF-files van een aantal in het Nederlands vertaalde bonusscenario's online gezet. Zie onderaan de pagina op: http://www.999games.nl/spel/De+Legenden+van+Andor

Mijn vervolgvraag is nu (ga namelijk bijna tot aankoop over :P): Zullen 'Die Reise in den Norden' en 'Neue Helden' ook door 999 games uitgegeven worden?

Als de laatste niet in het Nederlands wordt uitgegeven, is het niet zo´n ramp, want deze uitbreiding bevat qua taal alleen de verhaaltjes op de nieuwe heldentableau's. Bij de eerste is het een ander verhaal aangezien deze met een hele stapel legenden komt. Ik hoor graag als iemand hier al informatie over heeft!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 18:58 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Op spiel zag ik zelfs Andor 2 liggen (nieuwe grote blauwe doos). Ik weet niet hoeveel uitbreidingen er inmiddels zijn in Duitsland. Als deze allemaal vertaalt gaan worden zou dat voor Andorliefhebbers wel gaaf zijn (zou niet weten hoe groot die markt is).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 19:13 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
WTULTC schreef:
Op spiel zag ik zelfs Andor 2 liggen (nieuwe grote blauwe doos). Ik weet niet hoeveel uitbreidingen er inmiddels zijn in Duitsland. Als deze allemaal vertaalt gaan worden zou dat voor Andorliefhebbers wel gaaf zijn (zou niet weten hoe groot die markt is).


Ik neem aan dat je 'Die Reise in den Norden' bedoelt? http://boardgamegeek.com/boardgameexpan ... den-norden

Deze heeft als ondertitel inderdaad 'Teil II', maar is wel een uitbreiding van het basisspel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014, 06:08 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
maxitaxi777 schreef:
Mijn vervolgvraag is nu (ga namelijk bijna tot aankoop over :P): Zullen 'Die Reise in den Norden' en 'Neue Helden' ook door 999 games uitgegeven worden?


Ik heb erg goede hoop!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014, 10:46 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
pleunie.william schreef:
maxitaxi777 schreef:
Mijn vervolgvraag is nu (ga namelijk bijna tot aankoop over :P): Zullen 'Die Reise in den Norden' en 'Neue Helden' ook door 999 games uitgegeven worden?


Ik heb erg goede hoop!


Klinkt goed :)!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014, 11:12 
Critico

Berichten: 2165
Woonplaats: Zaamslag
En ik maar wachten op Engelse uitbreidingen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014, 11:43 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
maartend schreef:
En ik maar wachten op Engelse uitbreidingen.


Als ik het zo lees zijn de kansen daarop misschien nog wel kleiner dan op Nederlandse uitbreidingen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
25 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Legenden van Andor uitbreidingen NL?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

De Legenden van Andor



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®