Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




9 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Steam Park
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 11:09 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Hoi allemaal,

ik zag een paar dagen geleden dit spel verschijnen:
http://www.bordenkaartspellen.nl/cranio-creations-steam-park.html

Het spel is al een tijdje uit in de Verenigde Staten en in oktober 2013 werd het ook in Duitsland op de markt gebracht. (zo zie ik het toch op Boardgamegeek) Nu is Nederland aan de beurt. Op 12/13 maart wordt het spel aan de man gebracht.

Het lijkt me eerlijk gezegd een heel leuk familiespel, leuke artwork en het thema spreekt me erg aan. (het aantal parken dat ik gebouwd heb op rollercoaster tycoon toen ik klein was, is inmiddels niet meer bij te houden.) Maar voor ik het spel pre-order, zou ik graag jullie mening eens weten. Zouden jullie het spel aan jullie collectie toevoegen?

Groetjes
Jonas

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Steam Park
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 12:23 
Sojaboon

Berichten: 21
Ik heb hem eenmaal gespeeld en vond het zeker de moeite waard. Er zit genoeg tactische keuze in en het is tegelijkertijd heel toegankelijk als familiespel. Ik heb hem zelf nog niet gekocht, omdat ik toch met name de zwaardere spellen speel, maar als familiespel is het wel een aanrader.

Hij wordt geloof ik ook gedemo'd op Zuiderspel, dus als je daar heen zou gaan, dan kan je het in ieder geval een keer bekijken.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Steam Park
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 12:26 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Zuiderspel, dus zal hem daar eens een keertje testen :)

Heel erg bedankt voor je reactie!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Steam Park
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 16:57 
Garnaal

Berichten: 385
Woonplaats: belgiƫ
Ik heb dit al een tijdje in mijn bezit en heb het al redelijk wat gespeeld, het is een ideaal familiespel. Ook op de club zijn veel mensen zeer enthousiast. In mijn ogen een aanrader! Lekker dobbelen voor je acties, ervoor zorgen dat je je vuilnis op tijd opgeruimd krijgt en je genoeg bezoekers naar je pretpark lokken. Echt tof!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Steam Park
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 18:45 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb hem in Essen uitgeprobeerd en ik vond het helaas wat tegenvallen. Zelfs als familiespel niet geslaagd, want de rest van de familie deelde die mening :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Steam Park
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 21:29 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
ik heb hem ook hoog op mijn radar staan, ik vraag me af of de dobbelfase wel leuk is, de rest lijkt me cool en de looks geweldig, alleen die eerste fase doet me continu twijfelen.

PS het gaat niet om een nederlandse versie, maar ws om de engelse, er is namelijk geen nederlandse versie van dit spel (volgens bgg). En in nederlandse webwinkels is het spel al langer beschikbaar. Ook wel tegen een betere prijs:
http://www.thegamefreak.nl/steam-park.html

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Steam Park
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 23:37 
Jakkiebak!

Berichten: 53
Woonplaats: Mol
Vorig jaar ook dit spel meegenomen in Essen, als pretparkliefhebber mocht dit gewoon niet in onze spellencollectie ontbreken. Het is vooral het thema en het artwork (Marie Cardouat!) dat me zeer aansprak. Het spel zelf is zeker niet slecht, maar ook niet echt "wauw". Als je er niet al te veel van verwacht is het echter zeker geen miskoop.

_________________
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find yourself.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Steam Park
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2014, 08:36 
-----
Avatar gebruiker

Berichten: 56
Woonplaats: Eindhoven
Ook ons kon dit spel niet zo bekoren. Het ziet er zeer fraai uit, dat wel. Zou het zeker eerst een keer uitproberen. Als het dan toch bevalt en tot aanschaf wordt overgegaan, kunnen de Nederlandse regels op BGG gevonden worden. Het spel zelf is nagenoeg taalonafhankelijk (enkel de overzichtskaarten bevatten tekst).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Steam Park
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2014, 13:07 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 102
Woonplaats: Bree (Limburg BE)
Ik onthou dat de meningen al bij al verdeeld zijn. Ik zal hem op het Zuiderspel dan zelf maar eens testen om tot het uiteindelijke besluit te komen :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
9 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Steam Park  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®