Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014, 15:28 
Joker

Berichten: 6
Hallo iedereen,

Wij spelen nu al jaren dit spel, maar de regels zijn nog steeds niet helemaal duidelijk.
Ik heb nog wat vragen over de volgende elementen:
Als de statusfiche bij de fase 'Allegiance of the citizens' komt in een van de uitersten, moet je dan alletwee de acties uitvoeren of slechts eentje?
Welke acties kun je tegelijk doen als je een watergeus inzet? De spelregels zijn daar nogal vaag, en zoals we het nu spelen is het gebruiken van watergeuzen eigenlijk weggegooid geld, behalve als je een doorbraak in Utrecht of in Zeeland wilt forceren.
Tellen verlaten legers nog mee in de vechtfase, of vullen ze alleen maar een plaats in het legerblok?

En nog even een tactische vraag: Is het voordelig om je stukken in steunkaders te laten staan, zodat je later extra stukken krijgt? Het is een beetje een grote investering, en ik weet niet of je die ook terugkrijgt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2014, 09:07 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
ik kan je niet helpen, maar ga dit draadje volgen (ligt ongespeeld in de kast)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2014, 09:22 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Philips schreef:
Als de statusfiche bij de fase 'Allegiance of the citizens' komt in een van de uitersten, moet je dan alletwee de acties uitvoeren of slechts eentje?


Slechts één.

Philips schreef:
Welke acties kun je tegelijk doen als je een watergeus inzet? De spelregels zijn daar nogal vaag, en zoals we het nu spelen is het gebruiken van watergeuzen eigenlijk weggegooid geld, behalve als je een doorbraak in Utrecht of in Zeeland wilt forceren.


- Een leger elimineren (mits de geuzen een meerderheid hebben) of
- Een belegering opheffen of
- Een belegering uitvoeren of een dorp plunderen of
- Een leger verhinderen te verplaatsen

Geuzen zijn vrij duur en lastig te gebruiken.

Philips schreef:
Tellen verlaten legers nog mee in de vechtfase, of vullen ze alleen maar een plaats in het legerblok?


Verlaten legers plunderen een dorp of speelstuk en liggen daarna enkel in de weg. Ze doen niets meer, ze nemen enkel plek in tot het einde van de ronde.

Philips schreef:
En nog even een tactische vraag: Is het voordelig om je stukken in steunkaders te laten staan, zodat je later extra stukken krijgt? Het is een beetje een grote investering, en ik weet niet of je die ook terugkrijgt.


Heb niet genoeg gespeeld om een erg duidelijk antwoord te geven. Maar het kan voordelig zijn. Ze leveren extra speelstukken op en ze zijn fijn om achter de hand te hebben. Je zult ze misschien niet in deze beurt 'nodig' hebben en kunt ze als dreiging laten staan én er nog eens extra stukken voor krijgen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2014, 09:27 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Welke regels gebruik je? Er zijn vaak klachten geweest over de onduidelijkheid van de regels. Het beste zijn deze te gebruiken: http://www.boardgamegeek.com/filepage/2 ... -14507-pdf (Engels)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2014, 19:18 
Joker

Berichten: 6
Is het niet handiger om de Watergeuzen 2 (niet twee dezelfde) acties te laten doen? Anders zijn ze niet echt praktisch. Of haalt dat de balans uit het spel?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2014, 10:34 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Geen idee. Ik heb ze nog niet gebruikt :D Maar dan zal je - als je voldoende geld hebt - waarschijnlijk iets te machtig worden, vermoed ik, inderdaad.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 05 apr 2014, 19:54 
Joker

Berichten: 6
Dat valt wel een beetje mee, denk ik. Bovendien heb je niet gauw veel geld, want je kunt dat ook goed gebruiken als calvinisten om steden over te nemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2016, 22:18 

Berichten: 16
Goed spel gebruik ook de Nederlandse vertaling kun je hier vinden;
http://www.speldatabase.be/spelinfo.php ... riteria=no


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Regels Revolution: The Dutch Revolt  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Tags

Phalanx Games, Revolution: The Dutch Revolt



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®