Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Uitbreiding Homesteaders
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014, 16:14 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
De auteur van Homesteaders, Alex Rockwell, is bezig met het ontwerpen van een uitbreiding. Op BoardGameGeek kunnen gebruikers ook meedenken over nieuwe gebouwen! In dit draadje vind je meer informatie.

Vooralsnog is de uitbreiding in de beginfase, dus nog weinig te melden over uitgave en of het ook bij Quined verschijnt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2014, 17:19 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
BaSL schreef:
Vooralsnog is de uitbreiding in de beginfase, dus nog weinig te melden over uitgave en of het ook bij Quined verschijnt.


Zal toch wel :D!?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2017, 09:57 
Team Bordspelmania
Avatar gebruiker

Berichten: 5977
Woonplaats: Rijen
Citaat:
Many people have been waiting with anticipation for an expansion or reprint of this game. The good news is, we're almost there! Homesteaders will see a reprint AND an expansion (Homesteaders: New Beginnings) either late this year or early 2018!

The expansion is not by the same designer, it's by one of the key playtesters of the game, and it adds a 5th player, a couple new buildings, and a variable setup... the 3 main things players have expressed an interest in.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2017, 10:22 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Ik heb niet het gevoel dat Homesteaders een uitbreiding nodig heeft, en ik heb al te veel uitbreidingen gezien die een negatief effect hadden op het spel wat ze moesten uitbreiden, dus ik benader dit met een gezonde dosis scepsis. Dat gezegd hebbende, het zou leuk kunnen zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2017, 14:16 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Mac-S schreef:
Ik heb niet het gevoel dat Homesteaders een uitbreiding nodig heeft, en ik heb al te veel uitbreidingen gezien die een negatief effect hadden op het spel wat ze moesten uitbreiden, dus ik benader dit met een gezonde dosis scepsis. Dat gezegd hebbende, het zou leuk kunnen zijn.


Ik heb het gevoel dat de uitbreidingen die jij benoemd vooral door een gehaaste uitgave niet zijn uitgebalanceerd. Als ik kijk naar de tijd die ze voor deze uitbreiding hebben genomen (zie datum eerste bericht van dit topic), dan ben ik gematigd positief over deze uitbreiding.

Echter... Ik ben ook van mening dat Homesteaders niet echt een uitbreiding 'nodig' heeft.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2017, 14:49 
10. Viticulture: Complete Collector's Edition (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 360
Woonplaats: Antwerpen
En deze keer is het geen 1 aprilgrap? :D

Wel een beetje raar - een uitbreiding die niet gemaakt wordt door de originele auteur. Maar benieuwd naar, dat dan weer wel...

_________________
- Instagram -

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2017, 15:01 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6695
Woonplaats: Leusden
Willy the Kid schreef:
Ik heb het gevoel dat de uitbreidingen die jij benoemd vooral door een gehaaste uitgave niet zijn uitgebalanceerd. Als ik kijk naar de tijd die ze voor deze uitbreiding hebben genomen (zie datum eerste bericht van dit topic), dan ben ik gematigd positief over deze uitbreiding.


Ik heb een ander gevoel. Ik heb juist het beeld dat uitbreidingen - met name stretch goals bij crowd funding - vaak niet veel meer zijn dan overbodig chroom, dat tijdens de ontwikkeling van een elegant spelsysteem terecht is weggesneden. In deze optiek is tijd geen positieve factor.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 01 feb 2017, 15:42 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1361
Woonplaats: Leerdam
Erwin schreef:
Willy the Kid schreef:
Ik heb het gevoel dat de uitbreidingen die jij benoemd vooral door een gehaaste uitgave niet zijn uitgebalanceerd. Als ik kijk naar de tijd die ze voor deze uitbreiding hebben genomen (zie datum eerste bericht van dit topic), dan ben ik gematigd positief over deze uitbreiding.


Ik heb een ander gevoel. Ik heb juist het beeld dat uitbreidingen - met name stretch goals bij crowd funding - vaak niet veel meer zijn dan overbodig chroom, dat tijdens de ontwikkeling van een elegant spelsysteem terecht is weggesneden. In deze optiek is tijd geen positieve factor.


De crux ligt hem ook in het woordje 'gematigd'. In deze tijd kun je in ieder geval uitgebreid testen of de elementen die je toevoegt gebalanceerd zijn t.o.v. het basisspel en niet game-breakers zijn. Of het spel deze extra toevoegingen nodig heeft is een ander punt en haal ik ook al aan in mijn vorige post.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Uitbreiding Homesteaders  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Alex Rockwell, Homesteaders



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®