Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: spelregelvraag Packhuys
BerichtGeplaatst: wo 30 apr 2014, 12:25 
kooiker

Berichten: 707
Ik heb een vraagje over het spel Packhuys. In de spelregels over het verplaatsen van het schip staat: het schip wordt gewoon op een andere waterkaart geplaatst. In de speluitleg van Fabrice op Spellenclub 13 lees ik: het schip wordt 1 plaats verzet naar een andere waterkaart. Ik dacht uit de spelregels te begrijpen dat het schip naar een willekeurige andere waterkaart verplaatst mag worden, er staat nergens dat het om 1 plaats gaat.Het maakt nogal een verschil hoe het gespeeld wordt...dus...wat is nu juist??


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 09:45 
PIONier

Berichten: 4
Het is al even geleden dat ik dit speelde, heb de spelregels terug opgezocht. In de Engelse en Duitse versie staat:

When a player plays a card with a ship symbol, then before he carries out the action "Place card", he may move the ship. When the ship is moved, it may be placed on any water card of his choice on the board except the one on which it currently stands.

Dus de speler die aan de beurt is, mag kiezen naar welk waterkaartje hij het schip verplaatst. Dit mag om het even welk kaartje op tafel zijn (hoeft niet vlak naast het kaartje zijn vanwaar het schip komt). Je mag het schip ook laten staan, maar dan mag je geeen kaartje wegnemen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 10:16 
kooiker

Berichten: 707
Bedankt!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - spelregelvraag Packhuys  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

999 Games, Packhuys



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®