Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Through the ages
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2014, 16:55 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Recent dit spel leren kennen en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben.

Dat was ik helaas ook van de prijs ... dat lijkt wel heel duur in vergelijking met spelmateriaal van andere spellen?

Is dit soms tweedehands te koop? Of is het dan nog stevig geprijsd?

Heeft iemand ervaring met dit spel en zijn er nog andere soortgelijke spellen die ook heel goed zijn?

Nations versus TtA?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Through the ages
BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014, 12:06 
2. Dungeon Petz (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 231
Woonplaats: Provincie Antwerpen
Ik vind dit spel ook waanzinnig goed, door de tijdsduur komt het helaas slechts enkele keren per jaar op tafel. Zelfs met z'n tweeën ben je voor drie à vier uur zoet.

Je krijgt inderdaad weinig spelmateriaal voor een vrij hoge prijs, maar het is overduidelijk dat je hier betaald hebt voor het spelidee en in mindere mate voor de componenten. Maar is daar dan iets mis mee?

Ik heb geen ervaring met Nations.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Through the ages
BerichtGeplaatst: zo 01 jun 2014, 12:38 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
Obelix schreef:
Ik vind dit spel ook waanzinnig goed, door de tijdsduur komt het helaas slechts enkele keren per jaar op tafel. Zelfs met z'n tweeën ben je voor drie à vier uur zoet.

Je krijgt inderdaad weinig spelmateriaal voor een vrij hoge prijs, maar het is overduidelijk dat je hier betaald hebt voor het spelidee en in mindere mate voor de componenten. Maar is daar dan iets mis mee?

Ik heb geen ervaring met Nations.


Helemaal mee eens, het is een topspel. Ik heb het twee keer gespeeld met vier spelers, maar dat duurde echt te lang. Ik speel het nu soms met mijn vriendin als we er echt zin in hebben. Dan trekken we een avondje uit voor een full game. Dit is ook het enige spel waar we het acceptabel vinden om op te geven, want twee uur lang verliezen is niet echt fun.

Nations heb ik ook niet gespeeld met de reden dat het te veel op through the ages lijkt.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Through the ages
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2014, 08:29 
Demo-Spel

Berichten: 286
Woonplaats: Willebroek België
Through the ages heeft inderdaad een lange duur maar toch een bangelijk goed spel. Daarom een gouden tip, op Boardgamearena kan je hem sinds kort online spelen en je hebt de mogelijkheid om turn based of real time te spelen. Dus de ideale manier om een spelletje through the ages eventueel verspreid over een paar dagen achter de kiezen te krijgen ;-)

_________________
De spellenspeciaalzaak in Leuven! http://www.demo-spel.be


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel: Re: Through the ages
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2014, 09:22 
Avatar gebruiker

Berichten: 633
Woonplaats: Dordrecht
Ik vond het ook enigzins teleurstellend toen ik dit spel voor (volgens mij toen iets van €70,-) kocht. Het gewicht was vrij hoog dus dacht dat er mooi materiaal in zou zitten..

Toch geen seconde spijt van deze aankoop. Ook hier komt het niet vaak op tafel. In zijn top jaar 11 keer. Vorig jaar maar 1x..... Maar het blijft 1 van mijn favorieten. Geweldig spel ook met zijn tweeen keer op keer anders.

Dus wat mij betreft zijn geld waard.... zeker als je ziet hoeveel uren spelplezier je voor het geld krijgt. Dat weegt zeker op tegen het ontbreken van mooi spelmateriaal (Tis wel functioneel... naja en klein).

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Through the ages
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2014, 16:49 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Jahwe schreef:
Through the ages heeft inderdaad een lange duur maar toch een bangelijk goed spel. Daarom een gouden tip, op Boardgamearena kan je hem sinds kort online spelen en je hebt de mogelijkheid om turn based of real time te spelen. Dus de ideale manier om een spelletje through the ages eventueel verspreid over een paar dagen achter de kiezen te krijgen ;-)


Door dit site ben ik ermee begonnen ;) heerlijk spel!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Through the ages  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®