Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





34 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014, 20:51 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Wat een leuke reacties allemaal! En zoveel verschillende meningen ook:)


Seabie schreef:
Het spel staat zodoende nu hoog op de verlanglijst, maar ik ben er bij lange na nog niet over uit welke versie ik aan wil schaffen. Elke versie heeft zo z'n eigen voordelen en mezelf kennende zal ik er uiteindelijk gewoon een paar aanschaffen voor de variatie. Degene die me nu het minst trekt na het bekijken van enkele recensies is de 'gewone' Amerikaanse versie. Hij lijkt me wat 'gewoontjes', maar misschien zijn hier wel mensen die me kunnen vertellen waarom dat juist een voordeel is.


Leuk om te lezen. Ik had voordat ik m kocht alleen de originele versie online gespeeld. Ik wilde m ook kopen vanwege het grote gateway effect en stuitte toevallig via marktplaats op de Europa versie voor een leuke prijs. In het begin moest ik ook even wennen aan tunnels, veerboten en met name stations want die nemen inderdaad wel een belangrijk deel van het spel weg. Hoewel dat voor beginnende spelers misschien juist wel weer fijn is. Het was hier in ieder geval meteen een hit en nu ben ik nieuwsgierig naar wat men nog meer speelt.......nou daar valt dus niet veel over te zeggen hahaha. Zoveel mensen zoveel meningen. Er zal vast wel een uitbreiding/versie bijkomen in de toekomst....maar welke blijft nog even de vraag:)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014, 21:17 
Groninger Gamer
Avatar gebruiker

Berichten: 5600
Woonplaats: Haren, Gn
Seabie schreef:
Het spel staat zodoende nu hoog op de verlanglijst, maar ik ben er bij lange na nog niet over uit welke versie ik aan wil schaffen. Elke versie heeft zo z'n eigen voordelen en mezelf kennende zal ik er uiteindelijk gewoon een paar aanschaffen voor de variatie. Degene die me nu het minst trekt na het bekijken van enkele recensies is de 'gewone' Amerikaanse versie. Hij lijkt me wat 'gewoontjes', maar misschien zijn hier wel mensen die me kunnen vertellen waarom dat juist een voordeel is.

Als ik moet kiezen tussen Europe en Asia ga ik toch voor Asia. In Europe vind ik het idee van de stations niet zo leuk (ik heb m'n spellen liever wat meer 'cutthroat') en in Asia vind ik het leuk dat je meer invloed hebt in wanneer het spel eindigt (door het bouwen van sporen waarbij je extra treinen in moet leveren). Ook is het midden van het bord daar heerlijk druk.


Asia is een uitbreiding, dus je zult toch eerst een andere versie moeten aanschaffen... ik vind Europa in een aantal opzichten net ietsje beter gebalanceerd dan USA (hoewel daar de spelbalans wel verbeterd wordt als je de 1910 uitbreiding erbij doet), maar dat de stations het blokkeren van tegenstanders vrijwel nutteloos maken, vind ik wel erg jammer.
Toch zou ik eerder Europa aanschaffen dan USA als ik nu een eerste TtR zou gaan kopen, maar het verschil is klein.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014, 21:25 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Mac-S schreef:
... maar dat de stations het blokkeren van tegenstanders vrijwel nutteloos maken, vind ik wel erg jammer.

Zijn er mensen hier die Europe wel eens zonder stations spelen? Zou dat goed werken?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014, 21:29 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
Seabie schreef:
Mac-S schreef:
... maar dat de stations het blokkeren van tegenstanders vrijwel nutteloos maken, vind ik wel erg jammer.

Zijn er mensen hier die Europe wel eens zonder stations spelen? Zou dat goed werken?


Ik speel Europa altijd zonder stations en dat werkt prima.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014, 21:34 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Seabie schreef:
Mac-S schreef:
... maar dat de stations het blokkeren van tegenstanders vrijwel nutteloos maken, vind ik wel erg jammer.

Zijn er mensen hier die Europe wel eens zonder stations spelen? Zou dat goed werken?

Tuurlijk wel, al lijkt het dan wel niet te doen met 5, maar het is voor iedereen hetzelfde. Ik vind die stations echt gewoon de spanning uit TTR halen, maakt het saai en makkelijk.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 jun 2014, 21:51 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik zelf ben vooral nog altijd erg nieuwsgierig naar team Asia, de verhalen erover zijn goed, maar wil dat graag zelf eens ervaren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2014, 20:42 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
missiloon schreef:
Ik zelf ben vooral nog altijd erg nieuwsgierig naar team Asia, de verhalen erover zijn goed, maar wil dat graag zelf eens ervaren.


Nou dan doe ik graag mee:) Ik heb er net op BGG naar gekeken en ziet er erg leuk uit!


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 28 jun 2014, 20:49 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
sinead schreef:
Mijn favoriet is Europa. Lekker herkenbaar, en met de uitbreiding is het ook met 2 spelers prima te doen. De toevoeging van de stations vind ik wel leuk, net als de tunnels en de veerboten.


Wat maakt dan dat je de uitbreiding "nodig hebt" zodat het met 2 goed te doen is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 29 jun 2014, 09:59 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 529
Woonplaats: Maassluis
Het leuke van TTR is dat je elkaar een beetje kan dwarszitten met routes waardoor je je tegenstander dwingt om een andere (langere) route te nemen om een bepaald traject te volbrengen.

Met de gewone 'Europa' is het bord voor 2 spelers wat te groot en heb je een grotere kans dat je elkaar helemaal niet tegenkomt tijdens het spel. Iedereen is dan eigenlijk voor zichzelf bezig om zijn/haar trajecten te volbrengen. Weinig interactie dus.

Bij de uitbreiding zitten zogenaamde 'Big Cities' trajectkaarten die elkaar wat meer overlappen en waarbij je dus meer interactie hebt. Sowieso heb je door de uitbreiding meer trajectkaarten waardoor de herspeelbaarheid groter is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014, 08:31 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Seabie schreef:
Mac-S schreef:
... maar dat de stations het blokkeren van tegenstanders vrijwel nutteloos maken, vind ik wel erg jammer.

Zijn er mensen hier die Europe wel eens zonder stations spelen? Zou dat goed werken?

Ik speel vrijwel ook altijd de Europe-versie en als je met nieuwelingen speelt is het zeker niet slecht de stations erin te laten, met meer gevorderde laten wij meestal de stations eruit of slechts één station zodat je er niet zo kwistig mee omspringt, hangt een beetje af met welke mensen je speelt. Sommigen vinden het dwarsbomen van een andere het leukste aspect van het spel, anderen hebben daar een hekel aan

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014, 15:33 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Leto schreef:
Met 5 spelers : De originele met 1910 uitbreiding vind ik nog altijd de beste.
Met 4 : Legendary Asia
Met 3 : Nordic Countries
Met 2 : Zwitserland

Europa is mijn minst favoriete, en als ik het speel is het zonder die belachelijke stations die de kern van het spel om zeep helpen.


Hier sluit ik mij volledig bij aan Leto slaat de spijker op de kop. alhoewel ik asia ook nog wel eens met 5 speel.

En als je toch Zwitserland hebt is de achterkant (india) best wel een moordende map voor gevorderde spelers!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2014, 19:03 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Marklin is blijkbaar niet echt bekend :p
Toch ook een hele goede versie!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 jul 2014, 17:03 
PIONier

Berichten: 2
Haaa, Ticket to Ride... Dé topper bij ons thuis, zalig spel!

AlliantieAJ: Beste versie voor mij is de Märklin versie, zonder twijfel! Ik hou van het extra spelelement dat het reizen met de reizigers met zich meebrengt. Lekker parasiteren met veel reizigerskaarten ;-) We hebben ook nog Nordic Countries (is best wanneer je met 2 spelers bent) en de 10th Anniversary Edition (back to the roots en deze versie blijft toch wel overeind, zeker met het oversized spelbord en de knappe treintjes).

De Afrika kaart vind ik persoonlijk dan weer niets. Heb deze nu 2 keer gespeeld en bevalt me echt niet (te weinig ruimte voor alternatieven door beperkte keuze aan routes). India heb ik op Essen enkele jaren geleden gespeeld met de ontwerper ervan en was ook niet overtuigend, de cirkelroutes vond ik geen meerwaarde.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 08 jul 2014, 17:43 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
AlliantieAJ schreef:
Marklin is blijkbaar niet echt bekend :p
Toch ook een hele goede versie!



Ik ben heel benieuwd naar deze!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 jul 2014, 22:28 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
suzanne24 schreef:
AlliantieAJ schreef:
Marklin is blijkbaar niet echt bekend :p
Toch ook een hele goede versie!



Ik ben heel benieuwd naar deze!



Ik heb de Deutschland versie gekocht en de Marklin extra onderdelen los op Ebay gekocht. Vond de Deutschland map art en doos beter bij de rest passen... :D

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
34 berichten | Pagina 2 van 3 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wat is je favoriete TTR versie/uitbreiding/kaart  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Days of Wonder, Ticket to Ride



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®