Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





82 berichten | Pagina 3 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: wo 23 sep 2015, 19:02 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
kersje86 schreef:
Reeds gelezen vorige week en staat inmiddels op mijn wishlist :)


Goed om te horen, het is een top uitbreiding!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: do 24 sep 2015, 14:25 
Garnaal

Berichten: 369
Woonplaats: Duffel (Belgiƫ )
De uitbreiding al wel gekocht maar nog niet gespeeld.
Als ik de mening lees van diegene die het al wel gespeeld hebben zal ik wel geen miskoop gedaan hebben.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: do 24 sep 2015, 18:10 
Geheim Genootschap

Berichten: 1046
Woonplaats: Den haag
Hij is echt leuk:)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: do 24 sep 2015, 19:36 
Party Animal

Berichten: 458
Woonplaats: Leidschendam
Voegt de kebabshop nog veel toe? Staat al tijdje op de nominatie om hem uit te printen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: do 24 sep 2015, 21:26 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
kersje86 schreef:
Voegt de kebabshop nog veel toe? Staat al tijdje op de nominatie om hem uit te printen.


Ik vind het absoluut leuker dan de normale fontein.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2015, 22:08 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
kersje86 schreef:
Voegt de kebabshop nog veel toe? Staat al tijdje op de nominatie om hem uit te printen.


Het heeft als voordeel dat je jouw familielid niet "verloren" kan zetten. Hiermee bedoel ik dat, als een tegenspeler jouw familielid niet terug naar het politiebureau stuurt, je er niks mee kan aanvangen. Ik heb ooit eens een spel (zonder kebabshop) gezien met 3 spelers, waar een speler als laatste speler de 3e uitbreiding aan zijn kar deed m.b.v. zijn familielid. Voor de rest van het spel kon ze geen gebruik meer maken van haar familielid, omdat niemand nog iets kon doen bij de wagenmaker. (niet zo een slimme zet dus, maar wel een heel groot nadeel opgelopen voor de rest van het spel)

Het voegt ook wat meer snelheid aan het spel toe, omdat je met de kebabshop meer jouw gewenste actie kunt uitvoeren. Elke tegel is hiermee steeds binnen bereik, en je hoeft geen andere speler geld te geven om dezelfde actie uit te mogen voeren. Maar die extra snelheid in naar mijn mening ook een nadeel, want soms gaat het gewoon iets te makkelijk. Het planmatige verdwijnt hiermee een beetje uit het spel.

Bottom line: ik vind de tegel niet super geslaagd. En de makers misschien ook niet, waardoor hij niet in de uitbreiding voorkomt?!

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2015, 22:52 
10. The Crew: The Quest for Planet Nine (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Met de kebabshop is het wel zo als je ervoor kiest je familielid weer terug in het politiebureau te plaatsen je dan niet ook nog eens al je assistenten terug mag halen. Het is of/of en niet en/en. Tevens moet je daarna ook nog naar het politiebureau gaan om je familielid te kunnen gebruiken. Per saldo heb je dus minimaal 2 beurten nodig om er voor te zorgen dat je familielid ergens anders komt te staan. Dit maakt het spel echt niet veel sneller vind ik, want in die 2 beurten kun je ook goede andere zaken doen dan alleen je familielid via de kebabshop terug sturen naar het politiebureau en daarna pas je familielid de volgende beurt weer op pad sturen. Ik speel eigenlijk standaard met de kebabshop en de fonteinactie wordt nog altijd veel vaker gekozen dan samen met je familielid (terug sturen) kebab eten zeg maar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2015, 23:06 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
WTULTC schreef:
Met de kebabshop is het wel zo als je ervoor kiest je familielid weer terug in het politiebureau te plaatsen je dan niet ook nog eens al je assistenten terug mag halen. Het is of/of en niet en/en. Tevens moet je daarna ook nog naar het politiebureau gaan om je familielid te kunnen gebruiken. Per saldo heb je dus minimaal 2 beurten nodig om er voor te zorgen dat je familielid ergens anders komt te staan. Dit maakt het spel echt niet veel sneller vind ik, want in die 2 beurten kun je ook goede andere zaken doen dan alleen je familielid via de kebabshop terug sturen naar het politiebureau en daarna pas je familielid de volgende beurt weer op pad sturen. Ik speel eigenlijk standaard met de kebabshop en de fonteinactie wordt nog altijd veel vaker gekozen dan samen met je familielid (terug sturen) kebab eten zeg maar.


Ik denk dat je dat niet helemaal goed hebt Wiljan, Ik heb het n.a.v. jou bericht opgezocht om te zien of ik het altijd heb foutgespeeld maar ik denk van niet. Je mag via de kebabshop voor 2 geld je criminele neefje gewoon naar een andere locatie zetten en die actie uitvoeren.

Quote van BGG:
Citaat:
For placing the Kebab Shop, the same rules as for the Fountain apply. As an alternative, you may pay 2 lira to move your family member from any free space (although not from the police station) to perform an action at another space of your choice.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2015, 09:18 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Eens met Missiloon.

Je mag je neef naar een andere willekeurige tegel (actie) verplaatsen en die uitvoeren.
De actie en het geld zeker waard!

De uitbreiding is ook echt een aanrader met koffie erbij!

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2015, 15:26 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
Dan is het inderdaad te sterk. Dan blijven we het maar fout spelen, maar als je zo makkelijk je crimineel kunt verplaatsen gaat denk ik de essentie van het spel een beetje verloren.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: do 01 okt 2015, 22:18 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Je moet wel naar die tegel lopen, het kost geld en je krijgt de assistenten niet terug.

Ik snap alleen thematisch niet waarom een Kebabshop ervoor zorgt dat je je familie kan verplaatsen.

Een duiventil om een bericht te verzenden zou logischer zijn.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2015, 00:27 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Edwin84 schreef:

Een duiventil om een bericht te verzenden zou logischer zijn.


Ook assassin's creed fan ? 8)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2015, 10:46 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2669
Woonplaats: Etten-Leur
Niet specifiek, wel meerdere games gespeeld maar dat komt het inderdaad voor.

Ook bij Cities van 7 Wonders trouwens.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2015, 11:01 
9. Goa (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 96
Woonplaats: Enschede
ouwezeeman schreef:
kersje86 schreef:
Voegt de kebabshop nog veel toe? Staat al tijdje op de nominatie om hem uit te printen.


Het heeft als voordeel dat je jouw familielid niet "verloren" kan zetten. Hiermee bedoel ik dat, als een tegenspeler jouw familielid niet terug naar het politiebureau stuurt, je er niks mee kan aanvangen.


Het is verplicht om het familielid terug te sturen, absoluut niet optioneel. Je kan uiteraard niet afdwingen dat mensen
a) de tegel aan doen (met de handelaar, niet een familielid) en een helper achterlaten en/of oppakken (want zo niet dan is de beurt voorbij)
b) Alle handelaren die aanwezig zijn 2 muntjes betalen (want zo niet dan is de beurt voorbij)
c) Ik heb het niet helder voor de geest of je ook de actie moet uitvoeren (wanneer mogelijk), maar voorbij stap in b), dan voer je naast de actie ook d) uit
d) Ontmoetingen, waar de gouveneur/Smokkelaar/koffiedude (weet even de naam niet) optioneel zijn (en die blijven staan als je er niet gebruik van maakt), maar het familielid terugsturen is verplicht dus.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Uitbreiding Istanbul
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2015, 12:20 
Garnaal
Avatar gebruiker

Berichten: 322
Woonplaats: BE Hulshout
GRDavies schreef:
ouwezeeman schreef:
kersje86 schreef:
Voegt de kebabshop nog veel toe? Staat al tijdje op de nominatie om hem uit te printen.


Het heeft als voordeel dat je jouw familielid niet "verloren" kan zetten. Hiermee bedoel ik dat, als een tegenspeler jouw familielid niet terug naar het politiebureau stuurt, je er niks mee kan aanvangen.


Het is verplicht om het familielid terug te sturen, absoluut niet optioneel.


Maar als de tegel niet opgezocht wordt door de medespelers kan het familielid niet worden teruggestuurd, cfr. mijn voorbeeld.

_________________
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
82 berichten | Pagina 3 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Uitbreiding Istanbul  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Istanbul, Istanbul: Mokka & Smeergeld, White Goblin Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®