Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: King of New York
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014, 20:22 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Binnenkort komt dit spel uit in Nederland. Had wel een topic al verwacht hierover.

Dit is zoals de titel doet vermoeden het vervolg op King of tokyo (geen uibreiding)

In dit spel zijn er meerdere gebieden in de stad waar je ook gebouwen en legervoertuigen kan slopen om extra punten, hartjes of energie te krijgen. Daarnaast hebben de dobbelstenen maar 1 zijde waar je punten mee verdient. Hierdoor komen er 2 zijdes bij voor extra opties.

Wat mij betreft zeker een spel om eens te proberen.


Omhoog
Online Profiel     
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014, 20:39 
5. Ticket to Ride: Nordic Countries (2007)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Ik heb hem gisteren drie keer gespeeld (en 1x gewonnen, waarna ik de Space Penguin kreeg) en ik moet zeggen, het viel me niet tegen. Het is wat afwisselender dan KoT, maar daardoor ook wat trager. Mocht je KoT niet hebben, dan zou ik deze kopen in plaats van KoT, maar als je KoT al hebt, weet ik niet of het veel zin heeft om deze ernaast aan te schaffen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014, 20:51 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Is deze te koop op spellenspektakel dat iemand weet?

Om op Royal terug te komen:

Speel King of Tokyo regelmatig op de spellenvereniging, maar heb hem zelf niet.

Reden dat ik deze wil is omdat je actiever moet zijn. Spelers die afwachten en maar energie sparen zullen in dit spel niet slagen denk ik. Er is ook meer actie onderling denk ik.

Klopt dit een beetje?


Omhoog
Online Profiel     
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2014, 21:20 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Ik vind hem nog gaver dan KoT. Het verwoesten van gebouwen past bij het thema en dat het leger dan komt past nog beter. Erg gaaf bedacht.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014, 16:36 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Donderdag op spiel 2x gespeeld (ook de space penguin gewonnen). Bij alle twee de potjes won degene die als laatste overbleef. Bij deze versie is het duidelijk moeilijker om op overwinningspunten te winnen en voor mijn gevoel duren de potjes korter (er worden eerder spelers geƫlimineerd). Ook had ik het gevoel dat er minder kaarten werden gekocht ivm dat er meer goede tactische keuzes die tot de overwinning kunnen leiden. Ik wacht ook op de Nederlandstalige versie en koop hem dan bij de betere webshop.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014, 20:23 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Ik wil liever de Engelse versie. Vond vertaling van powerkaarten soms stom klinken in Nederlands en uitbreidingen komen zelden in Nederlands. Kijk naar Power Up


Omhoog
Online Profiel     
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2014, 20:25 
2. Hanabi (2010)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Edwin84 schreef:
Is deze te koop op spellenspektakel dat iemand weet?

Om op Royal terug te komen:

Speel King of Tokyo regelmatig op de spellenvereniging, maar heb hem zelf niet.

Reden dat ik deze wil is omdat je actiever moet zijn. Spelers die afwachten en maar energie sparen zullen in dit spel niet slagen denk ik. Er is ook meer actie onderling denk ik.

Klopt dit een beetje?


Ja, dat klopt wel een beetje. Alhoewel er wel zeer leuke kaarten zijn om te kopen en ook hele dure (12 punten bijvoorbeeld), zijn er wel elementen die ervoor zorgen dat je iets meer bezig bent. Bijvoorbeeld de ouch-kant van de dobbelsteen (waarbij je schade krijgt voor elk vernietigd gebouw) kan wel eens cruciaal zijn. Dat is denk ik ook meteen het grootste verschil. Er zijn meer manieren om schade te doen bij New York.

Overigens heb ik mijn Space Penguin gewonnen door punten te scoren. Maar alle drie de potjes die ik gespeeld heb konden op het eind door twee spelers gewonnen worden en ging het om 1 dobbelsteen. Als die dobbelsteen net op een klauw was geƫindigd of net op een ouch-zijde, dan had de winnaar zo maar iemand anders kunnen zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014, 10:20 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2651
Woonplaats: Etten-Leur
Echt een leuk spel. Gisteren voor het eerst gespeeld.

2 spelers lijkt me dan minder leuk. Iemand hier ervaring mee?

Dacht zelf aan huisregels: 2 monsters per persoon en als je klauwen gooit doe je geen schade aan je eigen andere monster.

Zou dit fijn spelen en goed balanceren? Op deze manier heeft de eerste speler die naar Manhattan gaat wat minder voordeel denk ik omdat je hem 2 keer kan aanvallen voordat hij weer aan de beurt is.


Omhoog
Online Profiel     
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014, 10:32 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Ik zelf zou dit niet als 2 speler spel spelen, ook niet met de variant die je noemt, juist met zo'n groepje mensen is het leuk. En als er uiteindelijk 2 overblijven dan wordt het spannend of je nog gaat winnen, maar om al zo te beginnen lijkt mij niets. Er zijn veel meer spelen die beter geschikt zijn om met zijn 2en te spelen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014, 12:29 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Wat Ilona zegt, het is niet echt een 2 speler spel. Dat gezegd hebbende, KoY speelt beter weg met 2 spelers dan KoT. Dit doordat er een klein laagje tactiek bij is gekomen.
Gewoon allebei kopen en nu hopen dat alles ik 1 doos gaat passen (plus hopen dat er een uitbreiding komt waar de karakters speciale eigenschappen krijgen :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014, 12:35 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
Ik denk dat ik king of new York aan mij voorbij laat gaan. Niet echt groot verschil met king of Tokyo.
1 versie is genoeg voor mij.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014, 16:04 
2. Wingspan (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 2892
Woonplaats: Noord-Brabant
Alles netjes geordend in een doos (KoT en KoNY) krijgen lijkt mij bijna onmogelijk. Ik heb een inlay gemaakt voor alles voor KoT en nu met 6 nieuwe monsters erbij kun je niet alle scorebordjes op een stapel houden in de doos (zeker ook als je de Space Penquin hebt). Dan is de stapel te hoog. Ook met de kaarten ga je wellicht problemen krijgen. Deze (basis, incl. 10 promo + 10 Halloween) komen gesleeved nu al bijna tegen de rand.

Het enige wat zou kunnen besparen is dat je een setje energiecubes niet in de doos doet, omdat je voor de spellen dezelfde cubes kunt gebruiken.

Ik vind dat persoonlijk wel genoeg verschil in zitten om KoNY naast KoT aan te schaffen. Alleen een eventuele uitbreiding zoals Power Up! heeft denk ik minder toegevoegde waarde dan bij KoT, omdat bij KoNY er zo al meer keus is wat je kunt doen tijdens je beurt tov KoT.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: za 25 okt 2014, 16:19 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
WTULTC schreef:
Ik vind dat persoonlijk wel genoeg verschil in zitten om KoNY naast KoT aan te schaffen.

Ben ik het zeker mee eens.

KoNY vind ik nu zelf het leukst door de nieuwe mogelijkheden en het ontbreken van 'het simpele punten halen' met het gooien van drie keer hetzelfde cijfer.

KoT zou ik vanaf nu vooral gebruiken als instapspel zonder Power Up!, maar met Power Up! is het voor mezelf ook nog leuk als afwisseling voor KoNY! Ik houd ze dus zeker allebei :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014, 09:22 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Ik wacht sowieso ook op een NL versie. Mijn kinderen vinden KoT al erg leuk, deze gaat ook bijna elke keer mee naar school als ze een spel mogen meebrengen. Als ik KoNY heb kan de enen het ene spel meenemen en de andere het andere spel.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: King of New York
BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2014, 10:51 
2. Keyflower (2012)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Intussen 3 keer gespeeld en vind het echt een mooie evolutie van King of Tokyo. Ik speel het net nog iets liever.

Voor 2 spelers heeft de ontwerper informeel een goede suggestie gedaan om Manhattan minder krachtig te maken: in lower en central Manhattan krijg je enkel een energieblokje als startbonus, enkel in upper Manhattan krijg je een energie en een punt: werkt perfect.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - King of New York  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

King of New York, iello



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®