Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





3 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 12:11 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Tielt
Een aantal regel vraagjes over het spel Dragon Slayer.

1. Wat gebeurt er met de chalenge token nadat deze gebruikt is?
Verdwijnt deze uit het spel, keert zij terug naar de speler die dit gebruikte of krijgt de uitgedaagde speler deze chalenge token? Dit is voor mij niet geheel duidelijk.

2. Als ik 4 punten krijg, en ik stop met draken jagen. Iemand daagt mij uit. Als ik weiger krijg ik maar 2 punten. Stel dat ik nu de rode draak aanval. Krijg ik voor de rode draak 12 punten (6 × 2), en voor de groene draak die ik daarvoor versloeg 4 punten. (4 × 1, want dit was voor de uitdaging, of tellen voorgaande draken ook dubbel?). Als ik na de rode draak, die mij twaalf punten opleverde nu nog de blauwe doe krijg ik 4 punten erbij. (2 × 2). Daarna mag ik theoretisch weer een van de drie draken kiezen, maar nog steeds voor dubbel zoveel punten. Als ik stop kan ik niet meer uitgedaagd worden, wwnt dit was al op deze beurt gebeurt. Ik krijg 20 punten.
Als ik na deze uitdaging verlies, krijg ik geen punten, en de andere speler krijgt 5 punten.

Is stelling 2 correct? Zo zie ik het, maar ik snap de regels precies niet helemaal goed.


Aan allen trouwens een zalig kerstfeest toegewendt.



Het betreft dit spelletje: http://boardgamegeek.com/boardgame/158243/dragon-slayer


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 12:28 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4029
1. Verdwijnt uit het spel.
2. ''You get double points for each dragon you defeat for the remainder of the round'', dus je stelling is juist.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2014, 13:23 
Sojaboon
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Woonplaats: Tielt
maxitaxi777 schreef:
1. Verdwijnt uit het spel.
2. ''You get double points for each dragon you defeat for the remainder of the round'', dus je stelling is juist.



Mooi zo. Dankjewel =3


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
3 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dragon Slayer regel vragen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®