Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




8 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Alchemists
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 10:47 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 5
Woonplaats: Roosendaal
Kwam dit spel afgelopen weekend tegen op Zuiderspel en het was voor mij 1 van de meest in het oog springende spellen. Helaas niet kunnen proefspelen. Ben toch wel benieuwd naar de bevindingen van mensen die het spel al wel gespeeld hebben, bezitten of er meer van af weten.
Hoe toegankelijk is het, hoe speelt het in combinatie met de app, wat is in grote lijnen het doel en hoe is de speltechniek?

Kortom, enlighten me :idea:

PS: zoals jullie zien ben ik nieuw hier en kon ik nog niks vinden over dit spel, mocht er toch al een topic over dit spel zijn, dan alvast mijn oprechte excuses ;)

_________________
---O


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Alchemists
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 11:29 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
Alvast welkom ...

Een recensie van mijn hand: http://www.rollthedice.nl/2014/11/25/alchemists/

Verder vind ik het een erg leuk spel. Het spelsysteem op zich is niet zo moeilijk, maar ik heb nog geen makkelijke manier gevonden om het meteen duidelijk uit te leggen, waardoor het heel ingewikkeld kan overkomen bij mensen.

Doel is om de samenstelling van bepaalde magische ingredienten te weten te komen.
Dit zijn + en -, rood, groen of blauw en groot of klein.
Hoe? Deductie. 2 producten mengen (met de app) en dan kijken welke informatie je krijgt, dit hou je achter je scherm bij. Als je (denkt te) weten wat de samenstelling is, kan je dit op kenbaar maken. Dit kan door anderen weer in twijfel getrokken worden.
Dit alles mag je doe door je werker bij de acties in te zetten.

Daarnaast heb je nog wat actie- en voordeelkaarten.

Dit is heel even kort door de bocht.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Alchemists
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 11:59 
2. Puerto Rico (2002)

Berichten: 1437
Woonplaats: Woudenberg
Hier kun je al wat meer over het spel lezen:
speladvies/topic13025.html?hilit=alchemists

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Alchemists
BerichtGeplaatst: di 24 maart 2015, 12:15 
Joker
Avatar gebruiker

Berichten: 5
Woonplaats: Roosendaal
Bedankt! Dat is het topic waarvan ik dacht dat het er wel zou zijn, maar niet via de zoekfunctie kon vinden.

De recensie is ook nuttig Pieter :thumbup:

_________________
---O


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Alchemists
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 13:10 
Uno

Berichten: 1
Woonplaats: BAAL
Als je interesse zou hebben om het spel te kopen, ik bied het te koop aan in de markt.
Zeker en vast niet omdat ik het geen leuk spel vind, integendeel. Ik ben enorme fan van het spel. Het is een heel leuk principe, fantastisch artwork, de app is enkel maar een hulpmiddel en verstoort zeker en vast niet de sfeer van het spel.
Ik verkoop het enkel en alleen omdat we het dubbel hebben.
Deze versie zit dan ook nog helemaal in de folie en is nog volledig nieuw.

Maar ook als ik het niet te koop zou aanbieden zou ik iedereen aanraden om het spel te kopen. Het is echt een topper!


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Alchemists
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 13:38 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
hippolover schreef:
Maar ook als ik het niet te koop zou aanbieden zou ik iedereen aanraden om het spel te kopen. Het is echt een topper!

Ik zou het zeker NIET iedereen aanraden om te kopen, er gaan mensen genoeg zijn die dit GEEN goed spel gaan vinden. Wel zou ik de mensen willen aanraden om het zeker eens een kans te geven. Persoonlijk vind ik deze ook goed maar ik kan zo een handvol mensen opnoemen die dit absoluut niet goed vinden

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Alchemists
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 13:54 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
dirk schreef:
hippolover schreef:
Maar ook als ik het niet te koop zou aanbieden zou ik iedereen aanraden om het spel te kopen. Het is echt een topper!

Ik zou het zeker NIET iedereen aanraden om te kopen, er gaan mensen genoeg zijn die dit GEEN goed spel gaan vinden. Wel zou ik de mensen willen aanraden om het zeker eens een kans te geven. Persoonlijk vind ik deze ook goed maar ik kan zo een handvol mensen opnoemen die dit absoluut niet goed vinden


Je moet inderdaad van een bepaald type puzzeltjes oplossen houden. Zelf was ik vroeger altijd al in die logica-puzzelboekjes bezig, dus daarom is het voor mij ook een must-buy, maar ik ken ook mensen die 'het' gewoon niet zien en daardoor alleen maar gefrustreerd zouden raken van zo´n spel als Alchemists.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Alchemists
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 15:57 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
maxitaxi777 schreef:
dirk schreef:
hippolover schreef:
Maar ook als ik het niet te koop zou aanbieden zou ik iedereen aanraden om het spel te kopen. Het is echt een topper!

Ik zou het zeker NIET iedereen aanraden om te kopen, er gaan mensen genoeg zijn die dit GEEN goed spel gaan vinden. Wel zou ik de mensen willen aanraden om het zeker eens een kans te geven. Persoonlijk vind ik deze ook goed maar ik kan zo een handvol mensen opnoemen die dit absoluut niet goed vinden


Je moet inderdaad van een bepaald type puzzeltjes oplossen houden. Zelf was ik vroeger altijd al in die logica-puzzelboekjes bezig, dus daarom is het voor mij ook een must-buy, maar ik ken ook mensen die 'het' gewoon niet zien en daardoor alleen maar gefrustreerd zouden raken van zo´n spel als Alchemists.

Afgelopen weekend het spel aan mijn vader (93) laten zien. Althans de puzzel, hij was zeer onder de indruk en vond het prachtig.
Maar ik durf het toch niet aan om het spel met hem te spelen, ik denk dat dat iets te veel van het goede is.
Hij speelt iedere avond nog een potje Rummikub met mijn moeder (89), daar moet ik het maar bij laten. :D

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
8 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Alchemists  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

Alchemist, Matúš Kotry, The Game Master



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®