Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vinhos vs. Viticulture
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 09:25 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Net zag ik een topic voorbij komen over Vinhos. Ook zag ik recent een video review van Viticulture. Dat maakte me benieuwd naar jullie mening: kiezen jullie voor Vinhos of voor Viticulture? En waarom?

Zelf heb ik mijn exemplaar van Vinhos een paar maanden geleden verkocht. Het is niet een TE complex spel, maar vond het wel toch weer iets te veel een 'gedoe' om erin te komen na het een paar maanden niet gespeeld te hebben. Viticulture is weliswaar een ander spel qua mechanismen, maar scratcht thematisch gezien dezelfde itch met eenzelfde diepgang en keuzepalet zonder nodeloze complexiteit. Of althans, dat hoop ik. Ik heb het spel nog niet mogen spelen maar hoop op een vrijgevig familielid als ik over een paar weken jarig ben :lol:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 12:07 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1350
Woonplaats: Doetinchem
Ik heb beide 'Runthroughs' van Rahdo gezien.
Rahdo is bijna altijd enthousiast over alle spellen, maar Viticulture vond hij toch wat minder. Kan zijn dat hij dit bedoelde voor twee spelers, omdat hij altijd met twee speelt. Dat kan ik me niet meer precies herinneren.
Rahdo's mening hoeft niet de jouwe te zijn natuurlijk, maar zelf ga ik voor Vinhos als deze opnieuw uitkomt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 12:41 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Tsja, wij vinden Viticulture helemaal geweldig. En ook vrienden en non-gamers die het hebben gespeeld willen het steeds weer spelen.

Basisspel is vrij gateway, a la Stone Age ofzo. Maar zeker met sommige uitbreidingen uit Tuscany kan het snel zeer diep worden. Sommige uitbreidingen zijn dan weer een beetje geforceerd naar mijn mening.

Vinhos heb ik dan weer nooit gespeeld.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 13:14 
Jakkiebak!

Berichten: 62
roubosga schreef:
Ik heb beide 'Runthroughs' van Rahdo gezien.
Rahdo is bijna altijd enthousiast over alle spellen, maar Viticulture vond hij toch wat minder. Kan zijn dat hij dit bedoelde voor twee spelers, omdat hij altijd met twee speelt. Dat kan ik me niet meer precies herinneren.
Rahdo's mening hoeft niet de jouwe te zijn natuurlijk, maar zelf ga ik voor Vinhos als deze opnieuw uitkomt.

Heeft hij de 1ste of 2de editie gereviewd? Zonder de grande worker lijkt het me inderdaad wel een frustrerend spel


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 03 mei 2015, 13:19 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4026
Kuyam schreef:
roubosga schreef:
Ik heb beide 'Runthroughs' van Rahdo gezien.
Rahdo is bijna altijd enthousiast over alle spellen, maar Viticulture vond hij toch wat minder. Kan zijn dat hij dit bedoelde voor twee spelers, omdat hij altijd met twee speelt. Dat kan ik me niet meer precies herinneren.
Rahdo's mening hoeft niet de jouwe te zijn natuurlijk, maar zelf ga ik voor Vinhos als deze opnieuw uitkomt.

Heeft hij de 1ste of 2de editie gereviewd? Zonder de grande worker lijkt het me inderdaad wel een frustrerend spel


Ik dacht me te herinneren dat Rahdo de 1ste editie heeft gereviewd en dat Jamey Stegmaier naar aanleiding van zijn opbouwende kritiek een aantal dingen heeft gewijzigd voor de 2de editie (waaronder de standaard toevoeging van de grande worker).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 14:30 
Regenmaker

Berichten: 268
Woonplaats: Meerhout
Vinhos heb ik nog niet gespeeld maar ik ben nog niemand tegengekomen die Viticulture slecht vond. Gewoon een goed worker placement/ontwikkelingsspel waar het thema er supergoed doorkomt


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Vinhos vs. Viticulture  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

Vinhos, Viticulture



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®