Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 09:38 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Dwaze vraag misschien over Escape: The curse of the temple.
MOET je altijd met al je vrije dobbelstenen gooien?
Als je bvb in een kamer bent met een magische steen en je wil samenwerken om voor 10 sleuteltjes te gaan, mag je dan de gedobbelde sleutels aan de kant leggen en verder dobbelen met de anderen of moet je telkens met alle 5 (muv de zwarte maskers) gooien?

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 09:57 
4. Lewis & Clark (2013)
Avatar gebruiker

Berichten: 593
Woonplaats: Hove
Aan de kant leggen mag. Vanaf dat je ze gebruikt hebt voor een actie rol je ze terug. Anders is het niet te doen denk ik :-)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 10:13 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
Joverowa schreef:
Dwaze vraag misschien over Escape: The curse of the temple.
MOET je altijd met al je vrije dobbelstenen gooien?
Als je bvb in een kamer bent met een magische steen en je wil samenwerken om voor 10 sleuteltjes te gaan, mag je dan de gedobbelde sleutels aan de kant leggen en verder dobbelen met de anderen of moet je telkens met alle 5 (muv de zwarte maskers) gooien?


Ja, opzij leggen mag zeker, anders is het inderdaad onmogelijk :P.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2015, 11:09 
Caballero
Avatar gebruiker

Berichten: 758
Woonplaats: Haasrode (B)
Ik dacht het al wel. Het is nu al bijna niet doenbaar vind ik. Laat staan met de cursetegels. Maar zo staat het nergens in de regels ofwel lees ik er over

_________________
derodehazen.be
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 13:45 
8. Keyflower (2012)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
We spelen momenteel Escape The curse of the temple maar we hebben 2 vragen:

Mag je dobbelstenen opzij leggen, meer specifiek:
- mag je een gouden masker sparen en dus enkele beurten met 4 dobbelstenen werpen?
- stel ik wil 2 kamers verder stappen en voor kamer 2 heb ik een avonturier en fakkel nodig en voor kamer 1 een sleutel en avonturier. Ik dobbel bij mijn worp 2 avonturiers, een sleutel en een fakkel, mag ik dan ineens 2 kamers door stappen? Of ik gooi een fakkel en avonturier (om in kamer 2 te geraken) maar nog geen 2e avonturier en sleutel (om ik kamer 1 te geraken), mag ik dan de fakkel en avonturier op zij laten liggen?
Samengevat: mag je dobbelstenen op zij houden voor in latere kamers te gebruiken, dat is eigenlijk de vraag :)

Vraag 2:
Als je een nieuwe kamer ontdekt en je kan ze niet aanpassen, wordt de kamer dan onderaan de stapel gelegd / bovenaan / ... ?
Stel je kan de kamer niet aanleggen via de trap maar wel via een andere ingang, mag dat dan wel?

Alvast bedankt!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 13:59 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
Hoi Kevin,

Vraag 1 is duidelijk 'ja'.

Vraag 2 is wat onduidelijker. Als je een nieuwe kamer ontdekt leg je de traptrede van de nieuwe kamer aan op een opening van de bestaande kamer. Je legt deze dus niet aan op de traptrede van de bestaande kamer. Als de bestaande kamer geen openingen meer heeft mag je de actie 'nieuwe kamer ontdekken' niet kiezen. Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groetjes,

Jan

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 16:18 
5. Puerto Rico (2002)

Berichten: 657
Woonplaats: Brasschaat
Hey Jan

Bedankt!

De situatie die zich al een aantal keer voordeed was als volgt:
Onze kamer heeft een opening. We ontdekken een kamer die we met de trap willen aanleggen aan de kamer waar we instaan. Maar als we dat doen komt een andere ingang van de nieuwe kamer tegen een muur van een andere reeds bestaande kamer (daar is dus geen opening): mag dat?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 16:53 
.

Berichten: 211
Woonplaats: hoegaarden
Kevin schreef:
De situatie die zich al een aantal keer voordeed was als volgt:
Onze kamer heeft een opening. We ontdekken een kamer die we met de trap willen aanleggen aan de kamer waar we instaan. Maar als we dat doen komt een andere ingang van de nieuwe kamer tegen een muur van een andere reeds bestaande kamer (daar is dus geen opening): mag dat?



dat mag, de doorgang vervalt en telt als een muur.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 16:59 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Ja hoor dat mag, alleen de openingen van kamers die versperd worden door een muur van een andere kamer zijn natuurlijk geblokkeerd.

Over vraag 1 ben ik het minder zeker. Zoals ik het begrijp mag je inderdaad sparen / opzij leggen maar enkel tenzij het het doel van een bepaalde actie is. Dus als jij een kamer wilt betreden mag je opzij leggen wat die actie toekomt en niet 'vooruit' sparen want zodra je het doel van je beoogde actie hebt behaald moet je weer met alle beschikbare dobbelstenen dobbelen voor het nieuwe doel.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 17:27 
Stamhoofd
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Maassluis
kyozu8 schreef:
zodra je het doel van je beoogde actie hebt behaald moet je weer met alle beschikbare dobbelstenen dobbelen voor het nieuwe doel.


Volgens mij klopt dit niet. In de spelregels (bij mij op bladzijde 17 rechtsboven) staat 'Heb je al je acties uitgevoerd, dan moet je alle voor acties gebruikte dobbelstenen opnieuw gooien'.

En een stukje verder: 'Apart gelegde dobbelstenen kunnen op elk moment weer opnieuw worden gegooid'.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 19:03 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4023
sinead schreef:
kyozu8 schreef:
zodra je het doel van je beoogde actie hebt behaald moet je weer met alle beschikbare dobbelstenen dobbelen voor het nieuwe doel.


Volgens mij klopt dit niet. In de spelregels (bij mij op bladzijde 17 rechtsboven) staat 'Heb je al je acties uitgevoerd, dan moet je alle voor acties gebruikte dobbelstenen opnieuw gooien'.

En een stukje verder: 'Apart gelegde dobbelstenen kunnen op elk moment weer opnieuw worden gegooid'.

Het eerste klopt inderdaad niet; je bent enkel verplicht gebruikte dobbelstenen opnieuw te werpen, want je mag eenzelfde dobbelsteen niet meerdere keren gebruiken. Ongebruikte mag je dus gewoon aan de kant laten liggen. Ook mag je dobbelstenen die je net gegooid hebt en die je niet voor je actie(s) gebruikt aan de kant leggen voor later.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 22:54 
Veenboer

Berichten: 170
Woonplaats: Utrecht
Ok, dat wist ik niet en was dus blijkbaar niet duidelijk genoeg. Ik vond Escape al knap lastig maar met deze verduidelijking zal het spel er wat aangenamer van worden.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dobbelen Escape: The curse of the temple  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Tags

Escape: The Curse of the Temple, Queen Games



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®