Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





7 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Formula D competitie?
BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 13:57 
7. Legendary: A Marvel Deck Building Game (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Emmen
Al een wat ouder spel maar blijf het zelf een erg leuk spel vinden. Nou leek het me wel leuk om hier een soort van competitie mee te maken eventueel verdeeld over meerdere avonden maar heb zelf niet zo goed idee hoe dit te doen. Heeft iemand dit misschien al eens gedaan en ervaring mee? Ik hoor graag :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 21 jun 2015, 13:18 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
In onze spellenclub organiseren we bijna ieder jaar een Formula D-tornooi voor de leden. Dit verloopt anders dan de competitie die je voor ogen hebt, omdat we maar één avond spelen.

Voor een competitie dien je eigenlijk een paar dingen af te spreken:
    - regels
    - aantal rondes
    - aantal auto's
    - puntensysteem
    - circuits

Regels
Afhankelijk van de ervaring met de regels spreek je same af welke uitbreidingsregels je wil gebruiken. Je zou ook met de basisregels kunnen beginnen om dan bij volgende races geleidelijk extra regels toe te voegen.

Aantal rondes
Misschien wat afhankelijk van de tijd en aantal spelers. Toch zou ik gaan voor minstens twee rondes, bij voorkeur drie, omdat de keuzes van banden, pitstops, etc dan meer doorwegen.

Aantal auto's
Ook afhankelijk van tijd en aantal spelers. Maar als je met max. 5 spelers bent is het fijn om met een team van twee wagens te rijden. Zo hou je nog een kans over als je met één wagen te roekeloos geweest bent (of als je altijd pech hebt met de dobbelstenen)

Puntensysteem
Je kan kijken naar het officiële F1-puntensysteem. Of je maakt je eigen puntensysteem. Het lijkt me zeker goed om de beste racers extra te belonen en dus niet gewoon met een puntje meer te belonen dan de achterligende racers.

Circuits
Daar heb je een ruime keuze. Gewoon iedere keer een ander circuit op tafel leggen.

Veel plezier!

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 22 jun 2015, 21:30 
9. Ticket to Ride (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 94
Woonplaats: Emmen
Bedankt voor reactie, doen jullie dan met zelf aantal punten verdelen of meer de standaard met zoveel punten. In banden etc voor iedereen hetzelfde?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2015, 23:03 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6325
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
janeway schreef:
Bedankt voor reactie, doen jullie dan met zelf aantal punten verdelen of meer de standaard met zoveel punten.

Omdat we ons 'tornooi' op één spelavond houden, is het bij ons niet nodig om punten te geven. Afhankelijk van je plaats in de voorronde, krijg je dan een plaats op een ander circuit.

Als jullie een competitie over verschillende speeldagen willen houden, is het wel belangrijk om een puntensysteem te kiezen. Daarbij zou ik opteren om de koplopers te belonen, zonder de verschillen tussen de posities te groot te maken (max verschil van twee punten met volgende). Zie officiële puntensysteem editie 1950, 1960 of 2003 (afhankelijk van aantal deelnemers).

janeway schreef:
In banden etc voor iedereen hetzelfde?

Indien je kiest voor de uitbreiding met verschillende soorten banden, kiest iedere piloot zelf zijn bandentype. Dit heeft uiteraard ook zijn gevolgen voor de race, gezien dit voor- en nadelen kan geven.

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2015, 12:09 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 932
Woonplaats: Utrecht
Ik zou ook graag eens aan een meerdere-rondes / meerdere-circuits competitie mee willen doen, maar dan liefst een beetje in het midden van Nederland.

Heb zelf het spel + alle 5 uitbreidingen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2015, 00:09 
Grote Dienaar

Berichten: 148
Mooie regels, Goed idee om inderdaad met meerdere auto's te rijden. Zo voorkom je ook frustratie, en een "gelopen" race als je maar met zijn 2'en o.i.d. Speelt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2015, 08:07 
7. Mansions of Madness (2011)
Avatar gebruiker

Berichten: 916
Woonplaats: Heemskerk
De Spellenreporter schreef:
Ik zou ook graag eens aan een meerdere-rondes / meerdere-circuits competitie mee willen doen, maar dan liefst een beetje in het midden van Nederland.

Heb zelf het spel + alle 5 uitbreidingen!


Er zijn er inmiddels zelfs 6 :-)
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... evada-ride

_________________
This is what happens when you find a stranger in the Alps!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
7 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Formula D competitie?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags

Asmodee, Formula D; Formule Dé; Formula Dé



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®