Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





82 berichten | Pagina 3 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2015, 21:12 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Zaterdag pandemic Legacy gekregen. Zondag 3x kunnen spelen (met 4 man). Januari moesten we 2x in ons nadeel afsluiten maar februari wonnen we glansrijk. Wat een tof spel is dit zeg. Je wil eigenlijk niet stoppen maar kijken/meemaken hoe dit spel verder ontwikkeld. Wij zijn he-le-maal verkocht!
#Watziterindiedoosjes.. :lol: :lol: :crazy:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2015, 18:37 
4. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Kun je dit spelen met een steeds wisselende groep? Of is het alleen maar leuk als je het steeds met dezelfde groep speelt?

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2015, 19:06 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 215
Woonplaats: Zulte
We zijn klaar met spelen (3 spelers) en zien geen andere optie dan het met een vaste groep te spelen.
Je groeit op die manier samen in het spel, in jullie rol, in het verhaal.
Wanneer iemand nieuw aansluit, vrees ik dat je teveel in zijn/haar plaats zou gaan spelen.

Wij hadden alvast veel uren tandenknarsend en bibberend spelplezier.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2015, 19:42 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1066
Woonplaats: Nijmegen
Wat als je het hebt "uitgespeeld" kun je het dan nog wel spelen?


Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2015, 20:02 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 215
Woonplaats: Zulte
Nee, ik vind dat het niet meer speelbaar is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 17 nov 2015, 20:06 
Locomotief

Berichten: 34
Woonplaats: Apeldoorn
Volgens mij moet je het eigenlijk wel elke keer met dezelfde groep spelen, anders mis je echt wel het verhaal element en ben je denk ik ook teveel regels aan t uitleggen.

Uitgespeeld = weggooien volgens mij. Op boardgamegeek staan wel wat topics hierover, maar je past zoveel aan dat je volgens mij dan klaar bent...maar misschien wordt seizoen 2 wel een vervolg obv het bord ed van seizoen 1?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 18 nov 2015, 22:22 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 75
Woonplaats: Kampen
Ik ben van mening dat je met dezelfde groep spelers het gehele spel moet spelen. Je volgt een verhaallijn en er komen steeds veranderingen in het spel waardoor je iemand die even aanschuift heel wat uit te leggen hebt. Bovendien gaat het verhaal ook leven in de groep en dat is echt gaaf!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015, 09:11 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Gisteren voor de eerste keer gespeeld !
We speelden met zen twee en elk had 1 karakter, ik had het gevoel dat het allemaal best makkelijk was, maar we zien wel hoe het verder loopt.
Ik ben in elk geval toch nog steeds razendenthousiast.
Al is het scheuren van kaarten wel heeeeeel moeilijk, voorlopig heb ik dit zelf nog niet gedaan en liet ik de eer aan mijn vriendin...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015, 12:15 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Korbeek-Lo
Pandemic Legacy is een schitterend spel. Vorige week een eerste potje gespeeld met twee en wat de eerste kaart? Een epidemiekaart ;-)
Dan begon al goed. :? We wonnen januari, maar het was zo spannend tem de laatste zet! :D
Morgen een tweede potje.

Ik maak me wel zorgen voor de typfouten in de NL versie, zoals ik eerder las. In ons spel zat een blad bij met 3 errata. Zouden de andere fouten er dan ook uit zijn of zoek ik best verder op BGG?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015, 12:54 
Avatar gebruiker

Berichten: 542
Woonplaats: Emmeloord
Yvesiezi007 schreef:
Pandemic Legacy is een schitterend spel. Vorige week een eerste potje gespeeld met twee en wat de eerste kaart? Een epidemiekaart ;-)
Dan begon al goed. :? We wonnen januari, maar het was zo spannend tem de laatste zet! :D
Morgen een tweede potje.

Ik maak me wel zorgen voor de typfouten in de NL versie, zoals ik eerder las. In ons spel zat een blad bij met 3 errata. Zouden de andere fouten er dan ook uit zijn of zoek ik best verder op BGG?


Er zitten veel meer fouten in.
Het beste kan je hier even kijken:
https://boardgamegeek.com/thread/146271 ... o-spoilers

Daar staan ze per maand weergegeven zodat je geen spoilers hebt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015, 14:34 
Joker

Berichten: 5
Woonplaats: Korbeek-Lo
MADG0BLIN schreef:
Er zitten veel meer fouten in.
Het beste kan je hier even kijken:
https://boardgamegeek.com/thread/146271 ... o-spoilers

Daar staan ze per maand weergegeven zodat je geen spoilers hebt.


Bedankt, dat zijn er inderdaad al heel wat.
Ik kocht de NL versie om met mijn dochter te kunnen spelen, maar heb nu wat extra werk.
Ps wat de spoilers voor februari betreft op BGG, bekijk je die best voordat je aan februari begint? -- idem voor andere maanden --
(want ik hoop dat deze de pret niet bederven)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015, 17:34 
Avatar gebruiker

Berichten: 542
Woonplaats: Emmeloord
Yvesiezi007 schreef:
MADG0BLIN schreef:
Er zitten veel meer fouten in.
Het beste kan je hier even kijken:
https://boardgamegeek.com/thread/146271 ... o-spoilers

Daar staan ze per maand weergegeven zodat je geen spoilers hebt.


Bedankt, dat zijn er inderdaad al heel wat.
Ik kocht de NL versie om met mijn dochter te kunnen spelen, maar heb nu wat extra werk.
Ps wat de spoilers voor februari betreft op BGG, bekijk je die best voordat je aan februari begint? -- idem voor andere maanden --
(want ik hoop dat deze de pret niet bederven)


Februari net voordat je begint met spelen en alles hebt gedaan tot de stopkaart.
Maar zou ik doen nadat je de eerste kaart hebt gelezen en voordat je alles klaar zet.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 19 nov 2015, 17:36 
Locomotief

Berichten: 34
Woonplaats: Apeldoorn
Ik had ook de 3 errata in de doos. Tot nu toe gelukkig nog geen grote impact. Ik heb eergisteren voor de 1e keer februari gespeeld en volgens mij kun je dan de teksten lezen in het vertaaltopic op BGG zonder spoilers voor het spel te hebben, maar ik weet het niet zeker meer.

Wij hebben helaas verloren (door een hele stomme zet van mij, kon het medicijn vinden maar wilde eerst een ziekte uitroeien :()...dus wij gaan binnenkort voor de revanche van februari.

Opvallend: op dit moment staat het spel al op nr 10 in de bgg rank...Dat is volgens mij voor zo'n nieuw spel echt heel uniek!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2015, 20:44 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1677
Woonplaats: Delft
Het spel stijgt enorm in de bgg peilingen! Ik snap waarom al hadden Suzanne en ik gister een wat mindere dag qua pandemic, 2 x mei en 1 keer juni verloren.

Echter waarom ik hier vooral even schrijf is omdat bij ons er een fout in de volgorde van de kaarten zat. Wij hadden een kaart met stop erop die je pas aan het einde van mei open moest omdraaien. Echter nadat dus gedaan te hebben ivm 2 x mei verliezen zat daarachter een kaar voor tijdens de maand mei.... met allemaal dingen die wel een groot verschil maakten.

Ik hoop dat dit gewoon een foutje in onze versie was, maar ik waarschuw toch even zodat andere erop kunnen letten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 dec 2015, 11:29 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 164
Woonplaats: Veldhoven
missiloon schreef:
Het spel stijgt enorm in de bgg peilingen! Ik snap waarom al hadden Suzanne en ik gister een wat mindere dag qua pandemic, 2 x mei en 1 keer juni verloren.

Echter waarom ik hier vooral even schrijf is omdat bij ons er een fout in de volgorde van de kaarten zat. Wij hadden een kaart met stop erop die je pas aan het einde van mei open moest omdraaien. Echter nadat dus gedaan te hebben ivm 2 x mei verliezen zat daarachter een kaar voor tijdens de maand mei.... met allemaal dingen die wel een groot verschil maakten.

Ik hoop dat dit gewoon een foutje in onze versie was, maar ik waarschuw toch even zodat andere erop kunnen letten.

Ooh als je nu nog een keer verliest mag je een pakketje open maken :o :D

Is het niet zo dat je na je eerste spel in mei al die eerste kaart moet trekken? En dat je de voordelen dus tijdens je tweede spel in mei kunt gebruiken? Ik ben zelf pas tot eind februari gekomen, maar op de kaarten voor januari en februari stond specifiek dat je ze na het eerste spel al moet trekken.

_________________
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
82 berichten | Pagina 3 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3, 4 ... 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Pandemic Legacy (geen spoilers aub!)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Noviomagum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Tags

Pandemic Legacy - Seizoen 1



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®