Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





82 berichten | Pagina 5 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2016, 13:30 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Ben zeer benieuwd naar dit spel!

Hier op Mania wordt t gewaardeerd met 'n 9.5 en op Geek staat 't op #1 in de rankinglist!!!

We zijn 't in de groep er al over eens dat dit de volgende aankoop gaat worden.

Echter gezien de wisselende samenstelling van de spelers op onze speelavonden, hierbij de vraag:

Gezien het feit dat de verhaallijn is opgezet in chronoligische maandvolgorde, kunnen we dit spel wel spelen in wisselende samenstelling of moet dit echt gespeeld worden met dezelfde groep?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2016, 13:56 
Omdat spelen moet!
Avatar gebruiker

Berichten: 816
Woonplaats: Kortenberg
Noviomagum schreef:
Ben zeer benieuwd naar dit spel!

Hier op Mania wordt t gewaardeerd met 'n 9.5 en op Geek staat 't op #1 in de rankinglist!!!

We zijn 't in de groep er al over eens dat dit de volgende aankoop gaat worden.

Echter gezien de wisselende samenstelling van de spelers op onze speelavonden, hierbij de vraag:

Gezien het feit dat de verhaallijn is opgezet in chronoligische maandvolgorde, kunnen we dit spel wel spelen in wisselende samenstelling of moet dit echt gespeeld worden met dezelfde groep?


Als je de spelers gaat afwisselen val je wat uit de verhaallijn. Stel nu je speelt de maand januari en het volgende rondje waar je kan aanschuiven is april ... Dan is er al een hele hoop veranderd. Je verliest voeling met het spel, er zit totaal geen verhaallijn meer aan voor je... Het zou hetzelfde zijn als je een boek neemt en enkel het eerste het 15e en het laatste hoofdstuk leest. Je zal vaag weten waar het over gaat, je zal kunnen zeggen of het goed geschreven is maar je zal geen benul hebben van het totaalplaatje. Jammer toch?
Het kan, ik raad het af.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jan 2016, 15:03 
10. The Lord of the Rings: The Card Game (2011)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Het ligt wel een beetje aan de omvang. Als je toevallig met 5 bent, kun je 1 iemand ook een potje laten mee kijken en die persoon steeds wisselen.

Mocht je met 12 man willen gaan spelen, dan zou ik dat ook niet doen. Eén van de leukste elementen is wel het verhaal. Dan sluit ik me bij de voorgaande reactie aan.



Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 10 jan 2016, 23:42 
Keep Exploring Games
Avatar gebruiker

Berichten: 2230
Woonplaats: Stad aan t Haringvliet
Vanavond eindelijk kunnen spelen. Januari in 1x gewonnen. Febuari ook. Maart ging mis, maar in tweede instantie ook gelukt. En ook april ging nét goed. Wat een spel zeg. Dit toont toch maar weer aan dat de bordspellenmarkt nog helemaal niet 'mature' is maar nog steeds snel groeiend. Ik zie alvast een hoop van dit soort spellen aankomen in de komende jaren, en graag ook mits goed bedacht. Normaal pandemic is al niet overdreven statisch doordat elk spel anders begint qua blokjes, maar hierbij vergeleken... Kan niet wachten tot de volgende sessie! :P

_________________
Keep Exploring Games


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2016, 00:27 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Nijmegen
Dank voor de info.
We zijn met 8, waarbij gespeeld word met wisselende samenstelling tussen 3 - 6 man.
Een vaste PL groep samenstellen blijkt dus wel nodig...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2016, 00:45 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Ilse23 schreef:
Noviomagum schreef:
Ben zeer benieuwd naar dit spel!

Hier op Mania wordt t gewaardeerd met 'n 9.5 en op Geek staat 't op #1 in de rankinglist!!!

We zijn 't in de groep er al over eens dat dit de volgende aankoop gaat worden.

Echter gezien de wisselende samenstelling van de spelers op onze speelavonden, hierbij de vraag:

Gezien het feit dat de verhaallijn is opgezet in chronoligische maandvolgorde, kunnen we dit spel wel spelen in wisselende samenstelling of moet dit echt gespeeld worden met dezelfde groep?


Als je de spelers gaat afwisselen val je wat uit de verhaallijn. Stel nu je speelt de maand januari en het volgende rondje waar je kan aanschuiven is april ... Dan is er al een hele hoop veranderd. Je verliest voeling met het spel, er zit totaal geen verhaallijn meer aan voor je... Het zou hetzelfde zijn als je een boek neemt en enkel het eerste het 15e en het laatste hoofdstuk leest. Je zal vaag weten waar het over gaat, je zal kunnen zeggen of het goed geschreven is maar je zal geen benul hebben van het totaalplaatje. Jammer toch?
Het kan, ik raad het af.


Ik vind dit eerlijk gezegd lichtelijk overdreven. Voor de duidelijkheid: Ik zit nu met m'n groepje in eind juni. Er gebeuren redelijk wat dingen in het spel (en ik ben pas halverwege!), maar om nou te zeggen dat het een verhaal is waarvan je elk deel moet hebben gevolgd om het geheel te snappen? Nee, niet echt vind ik (maar misschien denk ik daar later anders over). Zoveel verhaal zit er (tot) nu (toe) ook weer niet in.

Natuurlijk is het het leukste als je continu dezelfde groep hebt, omdat je dan samen alles doormaakt en kunt terugdenken aan die ene maand dat het moeilijk ging, of aan die ene gekke gebeurtenis die alles ineens deed veranderen. Dat wil niet zeggen dat het noodzakelijk is. Met een wisselende groep en wat updates hier en daar voor de spelers die een maand gemist hebben is het goed te doen. Ik zou het echter niet aanraden.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016, 12:24 
Genius
Avatar gebruiker

Berichten: 5846
Woonplaats: Woerden
Hoe zijn de vorderingen bij iedereen?

Gisteren met m'n groepje september afgerond. Na wat problemen in mei en juni is het sindsdien weer voorspoedig gegaan. Twee 'close calls' maar uiteindelijk toch gister 4x gewonnen.
Tot nu toe:
Jan: W
Feb: W
Maart: W
April: W
Mei: L W
Juni: L W
Juli: W
Aug: W
Sep: W

Er zijn wat dingen bijgekomen die ik niet heel interessant vind, maar ook wel weer een leuke plot twist die echt erg cool is. Overall ben ik nog zeer positief over Pandemic Legacy! Ben benieuwd wat ons nog te wachten staat in de laatste 3 maanden!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 10:27 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Mechelen
Heeft iemand al weet van een vernieuwde Nederlandstalige druk zonder fouten? Zit die er nog aan te komen of is hij er al?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 13:51 
5. Regenwormen (2005)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
Hij is sinds vorige week vrijdag weer verkrijgbaar.
Ik weet niet hoe het met de vertaalfouten zit.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 17:22 
Rooster Booster

Berichten: 77
Woonplaats: Hoogeveen
Beate schreef:
Hij is sinds vorige week vrijdag weer verkrijgbaar.
Ik weet niet hoe het met de vertaalfouten zit.


Ik zit ook te wachten op ervaringen over de vertaling. Ik ben alleen van plan het te kopen als de vertaling beter is.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 17:41 
1. Dominion (2008)

Berichten: 210
Woonplaats: Friesland
Ik heb de NL-versie wel gekocht afgelopen weekend.

Voor zover ik kan nagaan zijn de wijzigingen doorgevoerd.

https://boardgamegeek.com/thread/1462714/translation-errors-dutch-version-no-spoilers/page/1

De fouten genoemd in bovenstaand topic in de regels en stickers zijn nu correct opgenomen.
Van de maanden kan ik het pas zeggen als ik het gespeeld heb :mrgreen:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2016, 17:49 
7. Het Dorp (2011)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Veel plezier dan! Het is echt een briljante ervaring

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016, 13:01 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 119
Woonplaats: Mechelen
Beate schreef:
Ik heb de NL-versie wel gekocht afgelopen weekend.

Voor zover ik kan nagaan zijn de wijzigingen doorgevoerd.

https://boardgamegeek.com/thread/1462714/translation-errors-dutch-version-no-spoilers/page/1

De fouten genoemd in bovenstaand topic in de regels en stickers zijn nu correct opgenomen.
Van de maanden kan ik het pas zeggen als ik het gespeeld heb :mrgreen:


Dat klinkt al goed! Dan zullen ze de andere fouten er ook wel hebben uitgehaald!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016, 13:09 
Avatar gebruiker

Berichten: 1391
Woonplaats: Hoogeveen
Heb nog steeds de 1e editie van Legacy, ongespeeld.
Misschien toch maar verkopen en de nieuwere versie oppikken of is de bgg nu compleet?

_________________
Volg ons El Crosso a Board game Life blog ook op AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2016, 14:46 
8. Terraforming Mars (2016)

Berichten: 1442
Woonplaats: Woudenberg
Ja, ik ook. Twijfel ook een beetje wat te doen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
82 berichten | Pagina 5 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 4, 5, 6  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Pandemic Legacy (geen spoilers aub!)  

Gebruikers die deze topic waarderen

Noviomagum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags

Pandemic Legacy - Seizoen 1



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®