Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Elfenland jubileumeditie
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2015, 17:55 
8. 8 Masters' Revenge (2013)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Mag ik dit topic even kapen...?

Ik ben wel geïnteresseerd in de Jubileumeditie. Mijn vraag is dit, ook namens een vriend van me: Is het basisspel als familiespel te licht of uitdagend genoeg?
Er is ervaring met Carcassonne en enkele uitbreidingen maar nog geen ervaring met een Ticket to Ride of Catan. Nu zoeken ze een spel voor Sinterklaas wat wel voldoende uitdagend moet zijn voor de kinderen. Ikzelf heb geen ervaring met het spel en uit de reviews kom ik hier eigenlijk niet uit. De Jubileumeditie zou soelaas kunnen bieden qua uitdaging omdat er meteen Elfengold bij zit (hoewel die hier op BSM niet zo heel goed wordt gewaardeerd...). Ikzelf heb ze Ticket to Ride geadviseerd (Catan vind ik niks, (dobbelgeluk, runaway leader) maar ja, dan kijk ik weer met mijn veelspelersoog...) maar deze Jubileumeditie ziet er wel heel mooi uit en heb je voor een tientje meer. Daarnaast staat de gewone Elfenland bij Amazon nu voor ongeveer € 18, dus als die al uitdagend genoeg is...

Mods, als jullie denken dat hier een apart topic voor moet komen, be my guest.


Laatst bijgewerkt door Bart op di 24 nov 2015, 22:04, in totaal 2 keer bewerkt.
draadje gesplitst


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2015, 20:41 
9. Terra Mystica (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
EEMBC schreef:
Mag ik dit topic even kapen...?

Ik ben wel geïnteresseerd in de Jubileumeditie. Mijn vraag is dit, ook namens een vriend van me: Is het basisspel als familiespel te licht of uitdagend genoeg?
Er is ervaring met Carcassonne en enkele uitbreidingen maar nog geen ervaring met een Ticket to Ride of Catan. Nu zoeken ze een spel voor Sinterklaas wat wel voldoende uitdagend moet zijn voor de kinderen. Ikzelf heb geen ervaring met het spel en uit de reviews kom ik hier eigenlijk niet uit. De Jubileumeditie zou soelaas kunnen bieden qua uitdaging omdat er meteen Elfengold bij zit (hoewel die hier op BSM niet zo heel goed wordt gewaardeerd...). Ikzelf heb ze Ticket to Ride geadviseerd (Catan vind ik niks, (dobbelgeluk, runaway leader) maar ja, dan kijk ik weer met mijn veelspelersoog...) maar deze Jubileumeditie ziet er wel heel mooi uit en heb je voor een tientje meer. Daarnaast staat de gewone Elfenland bij Amazon nu voor ongeveer € 18, dus als die al uitdagend genoeg is...

Mods, als jullie denken dat hier een apart topic voor moet komen, be my guest.


Ik weet niet of ik je vraag heel goed kan beantwoorden. Hoe oud zijn de kids?

Mij lijkt Elfenland op zich een prima spel na Carcassonne. Ik vind Elfenland persoonlijk erg leuk; met de kaarten die je zelf hebt (als je met je veelspelersoog kijkt, zou je kunnen zeggen dat daar voor een groot deel de geluksfactor in zit) én de routes die je tegenstanders plaatsen (daar zit natuurlijk ook een deel van het geluk in; je probeert te profiteren van andermans routes), probeer je zo veel mogelijk steden aan te doen. Je probeert je route zo goed mogelijk te plannen, waarbij je tevens probeert om hindernissen op te werpen voor de andere spelers (zodat zij geen gebruik kunnen maken van jouw routes).

Met Elfengold erbij zal ik zelf inderdaad niet heel snel spelen. Zit Elfenkoning (de kaartspel-variant) ook in die Big Box? Die vind ik met lage spelersaantallen namelijk wél erg de moeite waard.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2015, 21:18 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Bartjes! schreef:
Zit Elfenkoning (de kaartspel-variant) ook in die Big Box? Die vind ik met lage spelersaantallen namelijk wél erg de moeite waard.


Voor zover ik had gelezen helaas niet :(, had ik ook op gehoopt want dat zo'n Jubileumeditie was wat mij betreft daarvoor een ideale gelegenheid geweest!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 nov 2015, 21:23 
10. Escape: Zombie City (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
maxitaxi777 schreef:
Bartjes! schreef:
Zit Elfenkoning (de kaartspel-variant) ook in die Big Box? Die vind ik met lage spelersaantallen namelijk wél erg de moeite waard.


Voor zover ik had gelezen helaas niet :(, had ik ook op gehoopt want dat zo'n Jubileumeditie was wat mij betreft daarvoor een ideale gelegenheid geweest!


Ah, da's jammer!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2015, 10:52 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
Eigenlijk is de jubileum editie van Elfenland gewoon weer Elfenroads.
De Jubileum editie bestaat uit Elfenland, de uitbreiding Elfengold, daarnaast heb je een dubbel speelbord met op de andere zijde Elfensea.

Elfenland is een leuk familie spel en de jubileum uitbreiding ziet er erg mooi uit, met de uitbreiding wordt het iets pittiger.
Enige jammer vind ik dat ze de houten cilinders hebben vervangen door kleinere blokjes. Iets meer gepriegel, ik moet er wel bij zeggen dat er meer houten blokjes zij, volgens mij is dat vanwege Elfensea.

Elfenland is qua familiespel te vergelijken met Ticket to Ride, het andere spel dat je noemde.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2015, 12:31 
Garnaal

Berichten: 391
Woonplaats: groot ammers
Of het geschikt is voor kinderen ligt helemaal aan de leeftijd.

De regels op zich zijn niet zo heel moeilijk. Vraag is alleen of ze mee moeten kunnen spelen, of ook een keertje willen winnen. Vooral als je speelt met een thuisstad zul je vanaf ronde 1 je richting/route gaan bepalen voor alle ronden. Daarbij natuurlijk wel constant aanpassen aan wat er op het bord gebeurd. Je bent dus constant aan het vooruit denken en aanpassen, niet alleen de huidige ronde, maar ook de komende.
En daar hebben (jonge) kinderen echt wel moeite mee. Meespelen kan best snel, maar zonder hulp meedingen voor de winst zullen ze echt wat ouder moeten zijn.

Maar dat is mijn beleving..


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2015, 12:44 
7. Imperial 2030 (2009)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Alvast dank voor de reacties!

De kinderen van mij zijn 4 en 6, dus dat is te jong neem ik aan. De kinderen van mijn maat zijn (geloof ik) 10 en 12. Daar zou het dan toch mee moeten kunnen.
Persoonlijk lijkt het me een leuk familiespel. En ook fijn dat het t/m 6 spelers is (al zal de sweetspot ook wel rond de 4 spelers zijn).
Het spel is volledig taalonafhankelijk toch?
Ik zal hem eens aanbevelen bij hem. En dan kan ik hem daar ook spelen :wink:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2015, 12:49 
Uitgever
Avatar gebruiker

Berichten: 489
Woonplaats: Hilversum
10 & 12 gaat makkelijk

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2015, 13:08 
Garnaal

Berichten: 391
Woonplaats: groot ammers
interceptor schreef:
10 & 12 gaat makkelijk



10-12 moet kunnen inderdaad. Uitgaande van een normaal ontwikkelingsniveau.

En ik vind Elfenland echt een heel leuk spel. Je kunt maar 20 punten halen, dus eindscores liggen altijd dicht bij elkaar. Winnaar is altijd pas echt op het laatst bekend, dus lekker spannend.


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2015, 13:25 
6. Viceroy (2014)

Berichten: 400
Woonplaats: Amersfoort
En nu heel goedkoop te verkrijgen op iBood. (Zie ander topic).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2015, 13:42 
5. Lewis & Clark (2013)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Niet meer... of zie ik iets over het hoofd?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 nov 2015, 13:44 
Garnaal

Berichten: 391
Woonplaats: groot ammers
EEMBC schreef:
Niet meer... of zie ik iets over het hoofd?



het is hunt, dus je moet de hele dag kijken, elke 5 minuten.... :crazy:


Omhoog
Offline Profiel    Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2015, 13:36 
1. De Vorsten van Florence (2000)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Vanochtend was ik vroeg op (als enige bij ons thuis... :( ) En bij de boterhammetjes maar even naar iBood Hunt gegaan. Misschien kwam hij nog eens voorbij... En jawel, ik heb hem nu dus maar besteld :lol: :thumbup: Maar zo heel veel goedkoper ben je niet, incl verzending ben ik 35.90 kwijt. Maar dat is een zeer acceptabele prijs voor het gebodene lijkt me.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2015, 13:54 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
EEMBC schreef:
Vanochtend was ik vroeg op (als enige bij ons thuis... :( ) En bij de boterhammetjes maar even naar iBood Hunt gegaan. Misschien kwam hij nog eens voorbij... En jawel, ik heb hem nu dus maar besteld :lol: :thumbup: Maar zo heel veel goedkoper ben je niet, incl verzending ben ik 35.90 kwijt. Maar dat is een zeer acceptabele prijs voor het gebodene lijkt me.


Nice! Scheelt inderdaad niet heel veel met de goedkopere webshops, maar toch leuk dat je hem hebt :).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2015, 19:24 
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Avatar gebruiker

Berichten: 3029
Woonplaats: Nijmegen
ik heb 'm ook 2e hands in de aanbieding, de basis van elfenland (ik heb nu zelf de jubileumeditie )

Ik heb kinderen van 8 gehad aan mijn tafel op Spellenspektakel die elfenland makkelijk meespeelden en oudere volwassenen die er niets van snapten omdat ze daarvoor alleen monopoly en scrabble speelden bij wijze van. Als je vaker spellen speelt pak je het makkelijk op, en anders duurt het iets langer.

_________________
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Elfenland jubileumeditie  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Tags

999 Games, Elfenland Big Box, Elfenland Jubileumeditie



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®