Dit draadje zou een stuk interessanter worden als mensen ook aangaven waarom ze naar een bepaald spel uitkijken.
Het is nogal wat werk om elk genoemd spel te gaan bekijken en uit te zoeken wat het nu zo de moeite waard maakt.
Ik kijk uit naar '
Outlive' dat zo stilaan met de post zou moeten arriveren. Vooral het thema: in een post-apocalyptische wereld op zoek gaan naar grondstoffen om je schuilbunker te bevoorraden en te verbeteren, ik heb nog geen post-apocalyptisch spel dus dat past mooi in de collectie. Plus het actie-selectiemechanisme waarbij je elke beurt een team van survivors moet verplaatsen naar een nieuwe locatie en als je op die locatie de meerderheid hebt, kan je een andere aanwezige speler grondstoffen aftroggelen. Dat maakt dat je niet alleen moet kijken naar waar je deze beurt wat kan gaan halen, maar ook waar de spelers na jou niet geraken met een meerderheid. Mooi artwork ook.
Ik heb de spelregels voor '
Heldentaufe' vertaald en zou dat spel ook moeten ontvangen. Dit is een heel basic rpg-bordspel met heel veel elementen uit rpg's (potions, stats, traps, wereld verkennen, monsters verslaan enz), maar dan in een bordspel met wat cartoonachtige graphics. Lijkt me een leuk familiespel, erg mooi vormgegeven en ook wat interactie: als je bijv. in de onderwereld monsters gaat bevechten mogen de spelers bovengronds gezamenlijk de monsters besturen.
Ik ben ook heel benieuwd naar '
Charterstone', het eerste legacy-spel van Jamey Stegmaier. Het thema lijkt me zo cool voor een legacyspel en ook eens wat anders: gezamenlijk een dorp bouwen waarbij bepaalde gebouwen eigendom zijn van spelers (zoals bij lords of waterdeep) en elk spel veranderen er dingen aan het spel. Alleen speel ik zelden met exact dezelfde mensen wat voor een legacy-spel wel leuker is natuurlijk. Dus dat houdt me nog tegen...