Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011, 16:30 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Jerome schreef:
Voltreffer. Zelden zo'n verschrikkelijk spel als Shogun gespeeld. Cymric verwoordt het euvel van het kaartleggen accuraat. Daar voeg ik gaarne aan toe dat ik ook nog eens een tyfushekel heb aan die rare toren.


Altijd hetzelfde gedonder met die Warhammertypes (c.q. 'klinkt als'). Die trekken een goede euro met innovatieve actiesystemen niet helemaal. :twisted:

Afgezien van deze flauwekul, hoop je weer even te ontmoeten op Spiel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 28 sep 2011, 17:18 
Avatar gebruiker

Berichten: 2096
Woonplaats: Eindhoven
Erwin schreef:
Warhammertypes


Auw, die is gemeen en doet pijn!
:wtf:

Erwin schreef:
Afgezien van deze flauwekul, hoop je weer even te ontmoeten op Spiel.


Eensgelijks :thumbup:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 09 jan 2016, 22:23 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Zo, kijk eens wat ik onder een meer dan 4 jaar oud laagje stof gevonden heb! :D

Hoewel ik nu al een tijd bordspellen speel mis ik soms titels waarvan ik me afvraag hoe ik die ooit over het hoofd heb kunnen zien(ok, misschien dat, "dat ene spel" voor wat tunnelvisie zorgt :angel: . Wallenstein lijkt er één van te zijn. "

Ik ben druk bezig mezelf te oriënteren op het spel(de tweede editie) en zijn Japanse tegenhanger shogun, voordat ik één van beide aanschaf.
Hierdoor snap ik ondertussen dat beide spellen vrijwel hetzelfde spelen qua regels, maar dat vooral de kaart/map waarop je speelt het spel anders maakt.

Shogun schijnt door de langgerekte kaart er voor te zorgen dat er mensen wat meer in een hoekje kunnen zitten (en de mensen in het midden de dupe zijn)
Bij wallenstein is het door de compactere vorm wat makkelijker overal te komen zodat er wat meer conflicten zijn. Wat is jullie mening hier over?

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016, 12:10 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Spel is aangeschaft en één keer gespeeld. Uiteindelijk toch voor Wallenstein gegaan omdat:

- Deze kaart mij inderdaad beter leek doordat spelers dichter bij elkaar zitten
- Ik reeds Shogun van MB (gamemaster serie) in mijn bezit heb waardoor thema en kaart elkaar al overlappen
- Bij Wallenstein er meteen twee uitbreidingen zitten die bij Shogun lost gekocht moeten worden (en het spel daarmee even duurt maakt)

Met vier spelers kwam het spel mooi uit de verf. Een aantal spelmechanismen werken wat mij betreft prima samen in Wallenstein. Het plansysteem waarbij acties elke ronde veranderen zorgt dat je steeds moet nadenken wat je wil gaan doen. Korte termijnplannen is daarbij van belang en soms moet je een gokje durven wagen en hopen dat het lukt. Daarnaast moet je constant in de gaten houden dat het om punten te doen is, niet om landjes te veroveren. En dan die "cube" tower.......... Helemaal geweldig wat mij betreft. het is leuk om de blokjes er in te gooien en elke keer weer spannend om te zien wat er uit komt rollen. Soms zit het dan mee, andere keren tegen. Daarnaast heeft de toren een mooi "geheugen"effect in tegenstelling tot dobbelstenen. Alle blokjes die er nu niet uit komen, zullen er een volgende keer wel weer uitkomen (waarschijnlijk :lol: ). Hier kan je rekening mee houden.
Ohja, ook de opstanden, inkomsten verzamelen in graan en geld en de gebeurtenissen geven het spel een leuke twist.

Beste koop van het jaar(tot nu toe) 8)

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016, 12:26 
5. Lewis & Clark (2013)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Topspel wat wat mij betreft te weinig op tafel komt. Het wordt idd vaak gezien als een wargame wat het dus niet is. Meer een area control game. Waar je je grenzen toch goed moet bewaken :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wallenstein: nieuwe editie  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Tags

Queen Games, Wallenstein



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®