missiloon schreef:
Hoi!
Ik heb wat vraagjes over RFTG:
1. Wat Gebeurd er als de chips opzijn tijdens de trade fase ? Bv je hebt beiden wat goederen die je om kan wisselen voor chips. Om welke reden dan ook is 1 van beiden eerst aan de beurt ( heeft de fase gespeeld, of in geval dat beiden de fase spelen degene met de laagste startwereld) Houdt het dan gewoon op voor de andere speler? Of tel je ze er fictief bij ?
Nee, in dat geval neem je extra fiches uit de doos. Desnoods gebruik je wat anders. Onthoud dat je het spel begint met 12 punten per speler (met BoW komen er nog 5 bij, ongeacht het aantal spelers)
Citaat:
2. De 6 kostende development "Galactic Survey/Seti" Krijg je daar alleen bonusponten voor grijze werelden die geen goed produceren, of gewoon voor elke wereld die je hebt, ongeacht goederen of windfall wereld?
Deze kaart levert op:
2 punten voor iedere wereld (ongeacht de kleur) met een eigenschap voor fase 1
1 punt voor iedere andere wereld
1 punt voor iedere intwikkeling met een eigenschap voor fase 1 (inclusief zichzelf)
Deze kaart is altijd goed voor minstens 10 bonuspunten. Mede daardoor is zijn eigenschap tijdens het spel niet zo goed. Typisch een kaart om tegen het einde neer te leggen.
Citaat:
En hebben jullie ook dat je na het vaker spelen, sneller op een strategy terug valt die eerder bij jou succesvol was. Mijn tegenspeler en ik hebben het idee dat we een beetje in herhaling vallen hoe vaker we het spelen. Terwijl ik toch bij veel mensen op bgg zie dat ze het veeeeeeeeeeeeel vaker gespeeld hebben dan wij.
Race heeft een paar hoofdstrategieën, maar die paar hoofdstrategieën kennen vele varianten. Het gaat er vooral om de juiste strategie te bepalen op basis van je beginkaarten en de kans zo groot mogelijk te maken dat je de kaarten krijgt die die strategie ondersteunen. Aan de andere kan moet je niet aarzelen om snel van strategie te wisselen als het uitgangspunt niet werkt.
Mijn favoriete strategie is nog altijd het maken van zoveel mogelijk 6-ontwikkelingen. Dat lukt maar zelden, maar het is des te leuker als het goed van de grond komt. Ook een tableau met bijna alleen Alien, Rebel/Imperium of Upliftkaarten is erg bevredigend om voor elkaar te krijgen.