Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





10 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2012, 00:36 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik heb zojuist een schitterende opbergoplossing voor al m'n Dominion-kaarten gevonden, maar het enige waar ik nog mee zit zijn de zogenaamde dividers (insteekkaarten om de verschillende Dominion kaarten van elkaar te scheiden in de doos). Het liefst heb ik dividers die geschikt zijn voor op de zijkant liggende kaarten, die Nederlandse titels hebben (behalve de paar promo's die nooit in het Nederlands zijn uitgegeven natuurlijk), eenvoudig dubbelzijdig uit te printen zijn en die, als het even kan, op de divider zelf verhelderende spelregels hebben staan. Ik vind ze wel in het Engels, maar dan moet ik alle kaarttitels handmatig aanpassen, wat nog best een werk is. Ik ben benieuwd of ze echter al niet in omloop zijn.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012, 14:57 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Woonplaats: Utrecht
Ik ben bang dat ik je niet kan helpen met de dividers, maar ik ben wel zeer benieuwd wat voor oplossing je hebt gevonden.

Ben zelf al een tijdje op zoek, maar heb de perfect opbergoplossing nog niet gevonden...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012, 15:28 
Meeple
Avatar gebruiker

Berichten: 19
Woonplaats: Utrecht
Hier kan je trouwens je Nederlandse dividers vinden: http://boardgamegeek.com/filepage/50636 ... ranslation

Als dit niet voldoet, staat hier nog een alternatief: http://boardgamegeek.com/filepage/57659 ... -v-4-dutch


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012, 18:21 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Prima dividers inderdaad, alleen jammer dat bij die dividers al vast staat of de tab links of rechts komt te zitten. Als je alle uitbreidingen door elkaar doet komt dat soms niet goed uit. Ik zoek eigenlijk dividers die dubbelzijdig bedrukt zijn, zodat je ze simpelweg om kan draaien om de tab van kant te laten wisselen.

Zijn de Nederlandse spelregels van Dominion online ergens te vinden? Zo lang het vooral knip- en plakwerk is zie ik het wel zitten om m'n eigen dividers in elkaar te zetten. Overtypen zou echter te gek worden...

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012, 18:28 
Regenmaker

Berichten: 272
Woonplaats: Oelegem/Belgie
En wat is je schitterende oplossing ?

_________________
Afbeelding
--> Bezoek onze website hier <--


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012, 18:39 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Wij hebben ooit een houten kist gekregen waar precies 3 wijnflessen naast elkaar in passen. En laat een fles wijn nou net zo breed zijn als de hoogte van een Dominionkaart! De doos is ook precies zo groot dat alle kaarten er in passen, inclusief de uitbreiding van 2013. De spelregels en de kartonnen dingen passen dan bovenop en dan zit de doos precies vol. Als ik dividers toe zou voegen moet ik wellicht een setje basiskaarten (koper, zilver, enz.) buiten de kist laten, maar dat is geen probleem natuurlijk (dat soort kaarten heb ik namelijk twee keer, één maal van het basisspel en één maal van Intrige). Ja, het levert uiteindelijk wel een zwaar product op (een houten kist weegt niet niks), maar het kan wel tegen een stootje en is bestand tegen het gewicht van al die kaarten.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: di 11 dec 2012, 20:31 
Munchkin
Avatar gebruiker

Berichten: 1613
Woonplaats: Weert
Seabie schreef:
Zijn de Nederlandse spelregels van Dominion online ergens te vinden? Zo lang het vooral knip- en plakwerk is zie ik het wel zitten om m'n eigen dividers in elkaar te zetten. Overtypen zou echter te gek worden...


Die zijn toch gewoon in te scannen?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: wo 12 dec 2012, 02:18 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik wil de uitgebreide spelregels van elke kaart op de divider zetten. Lijkt me makkelijk. En voor dat doeleinde is het handig als ik bewerkbare tekst tot mijn beschikking heb.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2012, 11:54 
Stay classy!
Avatar gebruiker

Berichten: 467
Woonplaats: Amsterdam
Beetje late reactie, maar ik zat met het zelfde probleem. Ik heb uiteindelijk dubbelzijdige dividers via BGG gedownload en de namen vertaald. De uitleg van regels heb ik in het engels gelaten. Als je interesse hebt in de door mij vertaalde versies moet je maar een berichtje sturen. Ik heb vertaalde dividers voor het basis spel, intrige, welvaart en hijs de zeilen. De bewerkbare engelse versies kun je vinden op http://saltmanz.com/files/Dominion/

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Dominion Dividers
BerichtGeplaatst: za 31 jan 2015, 19:28 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 183
Woonplaats: Izegem (W.Vl-B)
Deze post is al twee jaar oud zie ik.
Ondertussen ook weer wat uitbreidingen bijgekomen.
Ik zoek precies het zelfde soort dividers als seabie aangaf.
Iemand ondertussen die weet heeft van zulke goodies?
alvast bedankt!

_________________
Boardgaming keeps one sane in the insanity of reality.

Thuis spelers vinden https://www.facebook.com/groups/letsplayboardgames/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
10 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion Dividers  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®