Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 11:21 
8. Mysterium (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 2901
Woonplaats: Noord-Brabant
Als ik dat zo lees dan kunnen de bordspeltoernooien nog veel leren van schaaktoernooien. De plaatselijke schaaktoernooien zijn al beter georganiseerd. Bovendien wordt er nooit door omstanders gezegd dit kun je doen en als iemand door zijn tijd heen is gegaan zegt geen enkele omstander dat. Ook wordt van te voren duidelijk gezegd bij snelschaak of je de koning mag slaan of dat je de partij moet claimen.

Bij het ttr toernooi ook een paar erg fanatiekelingen tegen gekomen waarbij de gezelligheid van onder belang is.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 13:54 
Spellen aan den Rijn
Avatar gebruiker

Berichten: 1977
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Organisatoren van toernooien mogen (lees: moeten) er wat mij betreft steng op toezien dat mensen zich niet gaan bemoeien met nog spelende tafels, het liefste dat de spelers zelfs de speelruimte moeten verlaten.

_________________
Everybody has the right to play...


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 14:44 
Veenboer
Avatar gebruiker

Berichten: 164
Woonplaats: Veldhoven
Bridget schreef:
Organisatoren van toernooien mogen (lees: moeten) er wat mij betreft steng op toezien dat mensen zich niet gaan bemoeien met nog spelende tafels, het liefste dat de spelers zelfs de speelruimte moeten verlaten.

Bij het Ticket to Ride toernooi straks gaat dat ook gebeuren. Ze hebben alvast gezegd dat we meteen de toernooiruimte moeten verlaten zodra we klaar zijn.
Vind ik een goede zaak. Niet alleen omdat mensen dan niet kunnen bemoeien, maar ook gewoon omdat het wat rust geeft. Het is toch vervelend als mensen die al klaar zijn uitgebreid gaan staan kletsen als jij nog alles op alles aan het zetten bent om te winnen...

_________________
"If everything seems under control, you're not going fast enough" - Mario Andretti


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 05 mei 2014, 15:38 
Koning Paul!
Avatar gebruiker

Berichten: 2171
Woonplaats: Rotterdam
Erwin schreef:
Richard van Vugt schreef:
...Dan moet je eens een keer aan het EK meedoen. Daar vergaat je de lust tot spelen in het algemeen bijna helemaal met al die strakke emotieloze en zwijgende gezichten. Nog nooit zo'n saai potje Ticket to Ride gespeeld, bijvoorbeeld.


Ik heb een slordige 25 jaar geleden een paar pogingen gedaan. Ik had snel mijn buik vol (het is fysiek helaas nog steeds aan me te zien :lol:) van met name gedragsgestoorde Oostenrijkers. Muggenziften, zeiken, zeuren, manipuleren, constant om de scheidsrechter vragen, ieder wissewasje noteren, en dat met de simpele familiespellen die toentertijd op het menu stonden. Ik ben toen voorgoed genezen van het spelen op toernooien.

Ik heb - op afstand - de indruk dat het op Nederlandse toernooien wat gemoedelijker gaat.


Ahha!! daar heb jij dus al deze fantastische eigenschappen vandaan ;). hehe

Ik moet zeggen dat ik Relic Runners nog niet zo vaak heb gespeeld dat ik het beu ben, en ik moet ook zeggen dat je het spel makkelijk met nieuwe spelers op tafel knalt ;). Zeer schoon uitgevoerd spel met aller aardigste regels, alhoewel ik wel een duidelijkere strategie handhaaf als eerder wil ik het spel graag een keer met gevorderden spelen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
19 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Days of Wonder: Relic Runners  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Tags

Days of Wonder, Relic Runners, Spiel 2013



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®