Ik zou ook eens tijd moeten maken om alles aan te kopen voor wat foamcore knutselwerk.
Foamboard inlay
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- SigiScsi
- Fabrieksmanager
- Contacteer:
Re: Foamboard inlay
Knap werk!
Ik zou ook eens tijd moeten maken om alles aan te kopen voor wat foamcore knutselwerk.
Labels:
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Past dan alles wat er tot nu toe uit is voor dixit met sleeves in je inlay?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
kersje86
- Party Animal
Grappig, wij hebben voor dixit exact dezelfde inlay
. Zonder sleeves en in de 5 vakken zitten ze nog niet vol en een extra stukje foam erin. Dus er passen nog meer kaarten in. Ik heb alleen Dixit 2 en 6 niet.
-
dinozaurplanet
- Jakkiebak!
Ik heb alleen Dixit 6: Memories en een enkele promo niet, maar verder past alles erin. Er is nog wel wat ruimte, maar niet heel veel. Ik denk dat 6 er misschien NET in zou passen als ik ook nog een paar kaarten toevoeg aan het vakje waar in nu de stemkaarten e.d. in gedaan heb.finalstruggle schreef:Past dan alles wat er tot nu toe uit is voor dixit met sleeves in je inlay?
Ik zie dat ook de volgende uitbreiding er al weer aan komt, dus op een gegeven moment houdt het op natuurlijk. Maar met dit aantal kaarten kan ik persoonlijk voorlopig wel even vooruit.
Ik heb mijn kaarten overigens niet gesleeved, dus ik weet niet of het daarmee zou passen. Er is nog wel wat ruimte rondom de kaarten, dus ik vermoed van wel.
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Aha dan zal dat lastig passen gezien de paar mm dikte van de sleeves wordt dan toch 2 dozen! Zal kijken of ik dan uit Kom met de breedte van de kaarten. Bedankt nog voor deze extra info!dinozaurplanet schreef:Ik heb alleen Dixit 6: Memories en een enkele promo niet, maar verder past alles erin. Er is nog wel wat ruimte, maar niet heel veel. Ik denk dat 6 er misschien NET in zou passen als ik ook nog een paar kaarten toevoeg aan het vakje waar in nu de stemkaarten e.d. in gedaan heb.finalstruggle schreef:Past dan alles wat er tot nu toe uit is voor dixit met sleeves in je inlay?
Ik zie dat ook de volgende uitbreiding er al weer aan komt, dus op een gegeven moment houdt het op natuurlijk. Maar met dit aantal kaarten kan ik persoonlijk voorlopig wel even vooruit.
Ik heb mijn kaarten overigens niet gesleeved, dus ik weet niet of het daarmee zou passen. Er is nog wel wat ruimte rondom de kaarten, dus ik vermoed van wel.
-
dinozaurplanet
- Jakkiebak!
Na wat te hebben geoefend met Dixit wilde ik graag voor Dead of Winter een inlay maken. Erg gaaf spel, maar altijd veel gedoe om op te zetten. Veel components, veel verschillende decks met kaarten, zombie en survivor standees. Het spel komt met veel plastic zakjes waardoor je ze wel gescheiden kunt bewaren, maar alles uit de zakjes halen kost stiekem ook nog veel tijd. Deze stond dus hoog op mijn wishlist om een inlay voor te maken.
Een stuk lastiger dan Dixit, maar gelukkig is er veel inspiratie te vinden online. Ik was erg gecharmeerd van deze, en heb die daarom geprobeerd na te maken. Vooral de rij met kaarten (vs aparte trays waar ze plat in liggen) en de brede tray voor de components (vs diepe kleinere bakjes) spraken me erg aan. Uiteindelijk heb ik alleen de tray voor de kaarten net iets anders gemaakt (losse dividers plus 1 permanente ipv allemaal permanent).
Een stuk lastiger dan Dixit, maar gelukkig is er veel inspiratie te vinden online. Ik was erg gecharmeerd van deze, en heb die daarom geprobeerd na te maken. Vooral de rij met kaarten (vs aparte trays waar ze plat in liggen) en de brede tray voor de components (vs diepe kleinere bakjes) spraken me erg aan. Uiteindelijk heb ik alleen de tray voor de kaarten net iets anders gemaakt (losse dividers plus 1 permanente ipv allemaal permanent).
-
Traquan
- Stamhoofd
Mooi gedaan voor Ora et Labora.finalstruggle schreef:Weer druk in de weer geweest met de volgende spellen:
Ora et labora:
![]()
Daar zou ik zelf ook eens naar moeten kijken. Ik heb zelf ook nog de dikkere cardboard speelborden, en de doos zit daarmee nu al erg vol. Ik weet niet of er dan nog voldoende ruimte zou zijn voor een insert.
Ik heb nog steeds niet de stap gewaagd om aan zo'n insert te beginnen, maar Caverna en Ora et Labora zijn absoluut spellen die hoog op de to-do-list staan. En Small World ontkomt ook niet aan het krijgen van een insert. Wat een verschil moet dat maken met het opzetten van deze spellen...
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Ik geloof dat het met de dikkere borden welTraquan schreef:Mooi gedaan voor Ora et Labora.finalstruggle schreef:Weer druk in de weer geweest met de volgende spellen:
Ora et labora:
![]()
Daar zou ik zelf ook eens naar moeten kijken. Ik heb zelf ook nog de dikkere cardboard speelborden, en de doos zit daarmee nu al erg vol. Ik weet niet of er dan nog voldoende ruimte zou zijn voor een insert.
Ik heb nog steeds niet de stap gewaagd om aan zo'n insert te beginnen, maar Caverna en Ora et Labora zijn absoluut spellen die hoog op de to-do-list staan. En Small World ontkomt ook niet aan het krijgen van een insert. Wat een verschil moet dat maken met het opzetten van deze spellen...
Kan lukken ik had namelijk voldoende ruimte over. Het zet het spel vele malen sneller op dit geld ook voor caverna. Het is even puzzelen en denk werk (leuk om te doen) maar levert je erna ook een hoop plezier op.
- mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Wat zou het gaaf zijn als je een keer een Masterclass zou geven! #growthehobby
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Je mag van mij best een keer langs komen om een (mid)dag te komen knutselen. Kan ik je het 1 en ander laten zien en we kunnen dan iets in elkaar zetten voor een spel dat wat jij leuk vind. Laat ik je de kneepjes van het vak wel zien en dat het eigenlijk best wel simpel is. Na dat iemand mij alles liet zien dacht ik ook dit is zo moeilijk nog niet!mazinho schreef:Wat zou het gaaf zijn als je een keer een Masterclass zou geven! #growthehobby
- el_crosso
- Burgemeester
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Of (en beter nog en-en) je zet er eens een camera op en maakt er een leuke how-to video van voor op YouTubefinalstruggle schreef:Je mag van mij best een keer langs komen om een (mid)dag te komen knutselen. Kan ik je het 1 en ander laten zien en we kunnen dan iets in elkaar zetten voor een spel dat wat jij leuk vind. Laat ik je de kneepjes van het vak wel zien en dat het eigenlijk best wel simpel is. Na dat iemand mij alles liet zien dacht ik ook dit is zo moeilijk nog niet!mazinho schreef:Wat zou het gaaf zijn als je een keer een Masterclass zou geven! #growthehobby
Maar mooi werk hoor, blijft een must have voor sommige spelen (helaas).
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Dat zou ook kunnen mocht het geheel editen en bewerken van de beelden hoop tijd kost. Mocht iemand anders zich geroepen voelen een instructiefilm te maken hou ik niemand tegen maar het is denk ik niet voor mij weggelegd.el_crosso schreef:Of (en beter nog en-en) je zet er eens een camera op en maakt er een leuke how-to video van voor op YouTubefinalstruggle schreef:Je mag van mij best een keer langs komen om een (mid)dag te komen knutselen. Kan ik je het 1 en ander laten zien en we kunnen dan iets in elkaar zetten voor een spel dat wat jij leuk vind. Laat ik je de kneepjes van het vak wel zien en dat het eigenlijk best wel simpel is. Na dat iemand mij alles liet zien dacht ik ook dit is zo moeilijk nog niet!mazinho schreef:Wat zou het gaaf zijn als je een keer een Masterclass zou geven! #growthehobby
Maar mooi werk hoor, blijft een must have voor sommige spelen (helaas).
- finalstruggle
- Geheim Genootschap
Odin!

- freeze
- Stamhoofd
Wow, ziet er supermooi uit!finalstruggle schreef: Odin!
- SigiScsi
- Fabrieksmanager
- Contacteer: