Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





15 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 mei 2011, 23:03 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Welkom bij de eerste Schijfwereld conventie in Nederland!
Van 28 tot 29 mei 2011 zal Cabbagecon plaatsvinden in het NH Hotel Atlanta in Rotterdam Het zal voor de eerste keer zijn dat er een Schijfwereld conventie op Nederlandse bodem wordt gehouden! Het wordt een feest waar zowel Nederlandse als buitenlandse fans van Sir Terry Pratchett elkaar zullen ontmoeten.
We hopen je daar te zien!

http://www.dutchdwcon.nl

In ieder geval zal Martin Wallace aanwezig zijn met Ank Morpork:
Afbeelding

Daarnaast wordt er gepoogd een speelbare versie van Guards! Guards! op tijd in Nederland te krijgen, mocht dit lukken kunnen jullie dat bij mij op de beurs komen spelen:
Afbeelding

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 mei 2011, 23:05 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Inmiddels de bevestiging binnen dat Guards! Guards! naar mij is opgestuurd! Zou uiterlijk woensdag hier moeten zijn. Dus dit spel kunnen jullie komen spelen!

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011, 18:09 
10. KLASK 4 (2019)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Ok Cab, ik heb totaal geen idee wat dit discworld gebeuren is en ben wel erg nieuwsgierig.. Heb even kort gekeken op je site maar wordt niet heel veel wijzer. Dit ligt vast aan mijn gebrek aan algemene kennis en doorzettingsvermogen dus wend ik me tot jou!
Wat is dit en waarom moet ik hier naartoe?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011, 18:41 
Condottiërre
Avatar gebruiker

Berichten: 944
Woonplaats: Tielt
Dit lijkt me echt wel leuk. Hoewel ik tot nu toe nog geen boeken van Pratchett gelezen heb, spreken zijn boeken mij wel enorm aan en in het bijzonder de wereld die hij geschapen heeft. Helaas al andere plannen dit weekend. Veel plezier daar!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011, 19:57 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Jorrit schreef:
Ok Cab, ik heb totaal geen idee wat dit discworld gebeuren is en ben wel erg nieuwsgierig.. Heb even kort gekeken op je site maar wordt niet heel veel wijzer. Dit ligt vast aan mijn gebrek aan algemene kennis en doorzettingsvermogen dus wend ik me tot jou!
Wat is dit en waarom moet ik hier naartoe?


Afbeelding

Discworld is een fictieve wereld waar schrijver Terry Pratchett boeken over schrijft. Inmiddels bestaat de reeks uit meer dan dertig delen, zijn er meer boeken over de schijfwereld verkocht dan van Harry Potter. Er zijn drie boeken verfilmt en er volgen er meer. Er zijn in het verleden meerdere point and click computergames van uitgekomen. Bestaan er discworld postzegels die voor honderden euro's van eigenaar wisselen. Zijn er landkaarten van steden en de discworld zelf te koop. Daarnaast zijn er over de wereld verspreid dus verschillende conventies waar fans of gewoon mensen die het leuk vinden naar toe komen. Dus lees eens een discworld boek zou ik zeggen.

Iets meer info:
Wikipedia (nl)
De boeken
De postzegels

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011, 20:16 
7. Carcassonne (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
ok! ik ga eens op zoek naar een boek dan. Nog een aanrader?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 24 mei 2011, 20:27 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Jorrit schreef:
ok! ik ga eens op zoek naar een boek dan. Nog een aanrader?


Mocht je Engels goed beheersen zou ik aanraden in het Engels te lezen, de boeken komen dan voor mijn gevoel beter tot zijn recht.

Een mogelijke leesvolgorde.

Zelf ben ik erg fan van de Watch series dus zou zeggen beginnen met Guards! Guards!, of je begint gewoon vooraan en leest ze in deze volgorde!

Maargoed wie ben ik, op BGG is ook een discussie welk boek te lezen!
http://www.boardgamegeek.com/thread/615 ... mendations

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011, 09:37 
Professor Pimpel
Avatar gebruiker

Berichten: 201
Woonplaats: Hengelo (ov)
cab schreef:


Aangezien 'Death' toch wel één van de stoerste persoonlijkheden is is het geen slecht idee om te beginnen met 'Mort'. Als je niet zo veel ijd hebt en je wil toch even proeven is de miniserie 'Hogfather' een leuk avond vullend programma. Veel plezier in ieder geval!

Aaaah, het genot van de nieuwe ervaring die Discworld heet! :D

_________________
-Spellen worden onderschat :D

www.de-dondersteen.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 25 mei 2011, 13:00 
Avatar gebruiker

Berichten: 34
Woonplaats: Dordrecht
Ik zou ze zeker in het Engels lezen, en de Nederlandse vertaling overslaan. Zelfs als je Engels niet echt om over naar huis te schrijven is, zijn ze toch nog redelijk goed te lezen. Persoonlijk vind ik de Nederlandse vertalingen veel te flauw. De woordgrappen komen ook niet tot hun recht.

Ik heb al veel Pratchett gelezen en ben het met Sebastiaan eens dat de Death-serie wel heel cool is. (1e boek 'Mort')
Ook heb ik me kostelijk vermaakt met Going Postal, 1e boek van de Moist von Lipwig-serie.

Wil je toch wat makkelijker Engels, ga dan voor de Wee Free Men, niet echt 100% puur Discworld, maar je leert dan wel de schrijfstijl van Terry Pratchett kennen.


Omhoog
Offline Profiel   Twitter   
 
BerichtGeplaatst: ma 30 mei 2011, 12:11 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Het weekend zit er op, heb erg veel plezier gehad. Beide Discworld spellen uitgebreid gespeeld, daarnaast nog wat prototypes met Martin Wallace geprobeerd. Daarnaast gaf Martin ook een lezing over het tot stand komen van het spel Ankh Morpork en in het algemeen het creatieve proces van een spel maken, leuk en interessant om bij te zijn.

Daarnaast lezingen bijgewoond van figuranten uit de Discworld films, Alzheimer nederland en een ter plekke ingestudeerd toneelstuke met zelfgemaakt costuums wat ook zeer vermakelijk was.

Verder veel gekletst met mensen over bordspellen en natuurlijk de Discworld! Prachtig verkleede mensen gezien, Marina zat samen met Martin Wallace in de jury van de costuumwedstrijd. En besloten een prachtige tovernaar te laten winnen, een costuum wat echt helemaal af was tot in detail alles supermooi en verzorgt.

Begreep dat met een beetje geluk er over twee jaar weer een conventie zal zijn.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 jun 2011, 22:47 
7. Carcassonne (2000)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Ben benieuwd naar de foto's!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2011, 12:16 
Rooster Booster

Berichten: 93
Woonplaats: Den haag
OhoH wat leuk om jullie hier ook tegen te komen. Ik was op de conventie en heb me prima vermaakt. Persoonlijk ben ik een groot Nightwatch fan met als absoluut top boek Feet of Clay :clap:

Voor de discworld fans die ook bordspellen spelen ( en dat zullen er hier veel zijn) ; we zijn druk in overleg met martin Wallace on het Discworld bordspel naar Spellen aan Zee te krijgen.
Hij heeft me "beloofd" dat het waarschijnlijk op tijd beschikbaar zal zijn. Zou toch geweldig zijn als we de NL premiere hebben van het spel op Spellen aan Zee. Daar gaat mijn discworld hart sneller van kloppen... Go Turtle Go!

Verder heeft Martin een kaartspelletje gemaakt over orang utangs waarvan de opbrengst naar de opvang van deze apen op Borneo gaat. Ook dit spel hopen we te hebben op Spellen aan Zee. Onze opbrengst gaat ook naar De outreach en verder zullen we de opbrengst van de bring and buy dit jaar doneren aan dit goede doel.
Laten we dus hopen dat er geen problemen gaan zijn met de productie en dat we ons in September kunnen uitleven op het Discworld bordspel.

Kyra
De organisatie van Spellen aan Zee.
www.spellenaanzee.nl


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: za 11 jun 2011, 14:38 
Hazelnoot Ridder

Berichten: 631
Woonplaats: Diest (België)
Ik raad de fans van Terry Pratchett, en de geïnteresseerden in het onderwerp, aan op maandagavond 13 juni de documentaire "Terry Pratchett: Choosing to Die" te bekijken op BBC 2 om 22u.

"Documentaire (2011) van Charlie Russel over de keuze van auteur en alzheimerpatiënt Terry Pratchett (°1948) om via euthanasie uit het leven te stappen.
Hij trekt daarvoor naar de Zwitserse Dignitaskliniek om uit te zoeken of euthanasie plegen mogelijk is. Hij praat eveneens met andere alzheimerpatiënten.

Pratchetts openheid over alzheimer en euthanasie en zijn duidelijke positionering kregen veel bijval in de media. In 2009 zond BBC "Living with Alzheimer's' uit, een documentaire over alzheimer en het leven van de auteur met deze diagnose."
(bron: Humo)

_________________
https://detafelplakt.com/


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2011, 14:21 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
dominique schreef:
Ik raad de fans van Terry Pratchett, en de geïnteresseerden in het onderwerp, aan op maandagavond 13 juni de documentaire "Terry Pratchett: Choosing to Die" te bekijken op BBC 2 om 22u.


Staat inderdaad op de planning om te kijken.

@ spellenaanzee goed om te horen dat Martin er moeite voor wil doen het spel in NL te krijgen. Indien gewenst kan ik je in contact brengen met de makers van Guards! Guards!, stuur maar een PB indien gewenst.

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jun 2011, 14:26 
Burgemeester
Avatar gebruiker

Berichten: 1246
Woonplaats: Woerden
Jorrit schreef:
Ben benieuwd naar de foto's!


In mijn review van Guards! Guards! staan wat foto's van het spel. Deze kun je hier vinden op BGG!

Van Ankh Morpork heb ik ook diverse foto's op BGG geplaatst, hier vast twee:
Afbeelding

Afbeelding

Grotere formaten kun je op BGG zelf vinden. Voor foto's van het evenement zelf kun je het beste even op de Facebookpagina van de conventie kijken.

Hier vast een foto waar mijn vriendin en ik met Martin Wallace net zijn prototype van het hierboven genoemde orang oetang spel gaan spelen.
Afbeelding

_________________
Mijn geleuter!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
15 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Nederlandse Discworld Conventie 2011  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®