Bordspelmania spellen top-25
Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp
Zoek naar:
177 berichten | Pagina 12 van 12 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 10, 11, 12
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Spiel 2011
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 20:15 
2. Agricola (2007)

Voor mij is alle leesvoer in het Nederlands over Spiel van harte welkom. Het is voor mij niet snel te veel.

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 21:09 
Mr. Vinegar

Ik snap waarom Erwin deze stap heeft gezet: het is een ***klus om alle tekst op te pennen, ik spreek uit ervaring. Hij heeft voor zover ik me kan herinneren weliswaar een paar helpende typhanden, maar er verschijnt dan ook beangstigend veel tekst op zijn website waardoor het per saldo waarschijnlijk weer niet zoveel uitmaakt. Dat staat nog los van de (on)mogelijkheid om een monsterhoeveelheid van 750 spellen goed te verslaan. Desondanks: ik kan niet anders zeggen dan dat ik het oprecht jammer vind dat het bij deze combinatie van preview en korte foto-impressie is gebleven—Spiel verdient meer. Een pakket als Dragon NaturallySpeaking zou wellicht uitkomst kunnen bieden (ook voor mij, trouwens): spreken gaat sneller dan typen. Maar dat programma is beslist niet gratis.

Mijn vierde en laatste deel van het Spiel-gebeuren is nu ook online: zie hier.

Offline Profiel  BoardGameGeek     

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011, 21:45 
Caballero

@ Maarten bedankt voor je prettige verslag.

http://boardgamegeek.com/blog/1161

BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2011, 00:25 
Garnaal

Mijn verslagje van vrijdag 21-10-2011 staat inmiddels ook online.
Spelmagazijn verslag vrijdag

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: wo 02 nov 2011, 10:23 
Caballero

Op BGG heb ik het eerste deel van een fotoverslag geplaatst.

Foto Verslag

BerichtGeplaatst: za 05 nov 2011, 14:56 
Caballero

henk.rolleman schreef:
Op BGG heb ik het eerste deel van een fotoverslag geplaatst.

Foto Verslag

Ik heb nog een update geplaatst.

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011, 22:01 
9. Stenen Tijdperk (2008)

Voor wie het lezen van alle verslagen nog steeds niet moe is:
deel 3 van mijn verslag (de zaterdag) kun je hier lezen.

Ga ik intussen werken aan deel 4... :mrgreen:

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011, 22:58 
Mr. Vinegar

Citaat:
Omdat het dit jaar geen herfstvakantie is in Duitsland tijdens Spiel, vreesden we voor een enorme drukte op zaterdag. Daarom gingen we al direct naar de combinatiestand van onder andere Hans im Glück en Schmidt, zodat we daar enkele spellen achter elkaar kunnen spelen. ...

:thumbdown: :evil: :thumbdown: :evil: :thumbdown: :evil: :thumbdown: :evil: :thumbdown:

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011, 23:08 
1. Hoogspanning (2004)

cymric schreef:
:thumbdown: :evil: :thumbdown: :evil: :thumbdown: :evil: :thumbdown: :evil: :thumbdown:

En wat is daar mis mee? Het is toch niet mijn schuld dat enkele uitgevers samen een stand hebben? Dan kun je ook verwachten dat er meerdere spellen achtereen gespeeld worden. Hadden ze ieder een afzonderlijke stand gehad, dan waren we na één spel opgestapt en naar een andere stand gegaan.

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011, 23:32 
spellengek

Ik denk dat Maarten aanneemt dat je een tijdlang een tafel hebt bezet en daaraan verschillende spellen hebt gedaan. Als dat zo is, deel ik zijn reactie. Het is al jaren een van mijn belangrijkste irritaties dat mensen bij uitgevers als Kosmos de hele dag een tafel bezet houden om daar op hun dooie akkertje de volledige catalogus te gaan spelen, waardoor andere liefhebbers er niet aan te pas komen. Daar heb ik maar een omschrijving voor, en dat is asociaal.

BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011, 23:40 
Mr. Vinegar

Het probleem is probeerplek. Kijk naar de gedeelde Franse stand (12-07) of dat enorme gevaarte van Heidelberger in hal 9 (waar je altijd veel Ameritrash kunt kopen). Als ik daar op wacht ga staan, weet ik dat een tafeltje met een spel erop binnen een redelijke termijn vrij zal komen; aan dat tafeltje kan niets anders worden gedaan, en spelers zijn niet geneigd een tweede partijtje te starten.

Als ik daarentegen bij HiG/Schmidt of Kosmos op wacht ga staan, is het niet gezegd dat spelers opstaan en vertrekken, want ze kunnen gewoon blijven zitten zolang ze willen en een ander spel regelen. Tot aan het sluiten van de beurs toe als ze daar zin in hebben. Vanuit oogpunt van tafelgebruik doen ze dus een spel dat twee, drie, vier (of nog meer) keer zo lang duurt als normaal; en dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van andere geïnteresseerden in de uitgever en diens spellen.

Uit je woorden meende ik op te maken dat je het tweede patroon volgde: dus één specifieke tafel bezet houden voor meerdere spellen.

BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011, 09:58 
9. Stenen Tijdperk (2008)

Tot op zekere hoogte hebben jullie gelijk: we hebben daar tenslotte een paar spellen achter elkaar gespeeld. En als we daar zo ongeveer de hele dag hadden gezeten en het ene na het andere spel hadden gespeeld, was ik helemaal met je meegegaan: dat zou niet erg sociaal zijn ten opzichte van andere bezoekers en daar erger ik me zelf ook aan.

Dat is dus ook niet wat ik doorgaans doe en dat heb je ook in de andere verslagen kunnen zien. Vaak spelen we spellen ook niet helemaal uit en proberen we slechts een indruk te krijgen. In dit geval was de situatie anders: er waren in deze stand 2 spellen die we graag wilden spelen, die beide nieuw zijn. Door de demoër bij Hawaii werd ook aangegeven dat we dit spel het beste helemaal konden spelen om een goede indruk te krijgen. Space Mission is een veel korter spel en dat kon in redelijke tijd gespeeld worden. Op advies van de demoër zijn we nog met een derde spel begonnen, maar dat hebben we vrij snel afgebroken omdat we het niet de moeite waard vonden om daarvoor de tafel bezet te houden.

Offline Profiel      

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp 177 berichten | Pagina 12 van 12 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 10, 11, 12

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Spiel 2011  

Gebruikers die deze topic waarderen

Piet, ravinck