Q&A met Arjan Romijn, oprichter van Rocks Games
Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp
Zoek naar:
81 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011, 14:59 
www.hqgames.be

Aan iedereen die gaat : Onze club zal aanwezig zijn met 2 spelinitiaties : Crokinole en puppet wars. Kom zeker eens gedag zeggen ;)

Offline Profiel  BoardGameGeek     

BerichtGeplaatst: di 08 nov 2011, 17:32 
WebsiteBeheerder

Ik wilde eigenlijk gaan proeven van de belgische gezelligheid, maar ik vrees dat het niet gaat lukken :(

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   Facebook  

BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2011, 21:08 
5. Stef Stuntpiloot (1992)

Hopelijk kan ik de tijd vinden om puppet wars eens te testen. Ziet er goed uit.

BerichtGeplaatst: ma 21 nov 2011, 08:37 
1. Dominion (2008)

Het is de bedoeling dat ik er op zaterdag ben samen met mijn dochter en haar vriendin. We hebben er veel zin in!

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: za 26 nov 2011, 18:02 
Horige

net terug!
Leuk initiatief die beurs! Heb alleen de indruk dat het wat uit zijn voegen aan het barsten is.
De parking was net volzet en we werden doorverwezen naar de reserveparking (op een kwartiertje wandelen van de zaal)
Toen we aan de ingang aankwamen (rond half één) stond er precies een lange rij (tot buiten de zaal), maar gelukkig was dat niet om de zaal binnen te gaan.
Binnen in de zaal waren alle tafels reeds bezet. na een dik halfuur rondwandelen zagen we nog steeds geen vrije tafel bij de nieuwere spelen, en zijn we dan maar een ouder spel gaan uitlenen om te spelen. Na drie kwartier spelen zag ik dat de rij voor de shop nog steeds even lang was, en ik hoorde dat het aanschuiven lang duurde. Dus zijn we maar gestopt met spelen en beginnen aanschuiven in de rij. Na meer dan een uur aan te schuiven waren we eindelijk bij de ingang van de shop, net op het moment dat de meesten beslisten om niet langer aan te schuiven in de rij, maar gewoon met zijn allen de shop te overrompelen... Snel wat dingen bijeengezocht en gaan betalen (wat zeer vlot verliep!). Goa voor 8 euro kon ik niet laten liggen en Galaxy Truckers heb ik ook maar meegenomen.
Ik ben en er een drietal uur geweest, en heb dus eigenlijk niet veel kunnen doen. Jammergenoeg had ik niet meer tijd, anders was het zeker wat relaxter geweest en hadden we wat meer kunnen spelen...

Aan het winkelsysteem moet zeker iets gedaan worden, want zoals het nu is is het eigenlijk niet meer doenbaar...

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: za 26 nov 2011, 19:17 
Grote Dienaar

Ik ben ook net terug. Het was idd weer een serieuze "bousouf"'. De organisatoren zijn op de hoogte (heb een tijd met hen zitten praten) maar wat kan je eraan doen? Een grotere zaal zal betekenen meer naar Antwerpen ofzo uitwijken en vooral ook een hogere inkom.
Dan zal het weer voor een heleboel volk niet goed zijn

Ik heb bvb een aantal spellen te koop gezet op de 2dehandsstand maar tot nu toe is er nog niets van verkocht! De rekken liggen gewoon overvol zodat mijn spellen ergens op een hoopje onder een tafel liggen. Niemand ziet ze dus liggen. Maar ik lig er niet echt van wakker. Die mensen worden ook overompeld en doen hun best. Ik kan ze enkel een schouderklopje geven, ze doen het toch maar weer!!
Dus Sven, Josee en al de rest: Thumbs Up!!

BerichtGeplaatst: za 26 nov 2011, 19:19 
9. Sid Meier's Civilization: The Board Game (2010)

andy schreef:
Hopelijk kan ik de tijd vinden om puppet wars eens te testen. Ziet er goed uit.

Kun je zien dat ze in Amerika al verder zijn. Heb namelijk van de week Puppet Wars Pawns 2 en 3 gestuurd naar mijn target voor Secret Santa. Had er zelf nog nooit wat van gehoord.

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   Facebook  

BerichtGeplaatst: za 26 nov 2011, 19:55 
Grote Dienaar

Wel eigenlijk de eerste maal geweest en voor mij hoeft het eigenlijk niet meer zo. Ik kan me gerust voorstellen dat de organisatie meer dan hun best doet maar mij trekt dit echt niet aan. Gezien dit onze eerste keer was hebben we het eerste pijltje van spel gevolgd dat we zagen en kwamen we uit op de parking op een kwartier wandelen, daar stonden we dan niet goed wetende waar we precies naartoe moesten. Hebben wel een paar spelletjes kunnen spelen maar in het algemeen idd zeer druk.

Gaan kijken naar de tweedehandspellen, gewoon te druk om bij te geraken om eens te kijken. Dan maar aanschuiven aan de verkoopstand, uiteindelijk hebben we meer dan een uur staan aanschuiven en dan was het nog aanschuiven om vooruit te geraken aan die stand. Terwijl je dan aanschuift weet je eigenlijk nog niet goed wat je zal aantreffen, uiteindelijk hoopte ik daar een kopie van Ninja op te pikken. Het spel dat Frederic Moyersoen ook aan het demoën was. Wat bleek, men had twee exemplaren meegebracht en beide waren verkocht. Wel nog een goede deal gedaan op Roll through the ages, maar dat was het ook.

Ik kan me voorstellen dat men zegt dat dit evenement uit zijn voegen barst maar voor mij is de lol er dan ook al snel af. Al bij al wel nog eens goeiendag kunnen zeggen tegen een paar mensen maar dat kan ook meestal dichter bij huis.

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: za 26 nov 2011, 21:28 
Garnaal

Ik vond het net als voorafgaande jaren een leuke en gezellige beurs.
Ik arriveerde samen met henk en nog 2 heren zo tegen half 11. Eerst even gekeken bij de 2de handsstand niet veel boeiends. Later op de dag ook niet. Niet wat nog op mijn te wensen lijstje staat of niet de prijs die ik in gedachten voor heb.
Daarna bij adrieansen wezen kijken. Stond inderdaad een lange lange rij. Maar ik ben op een gegeven moment naar voren gelopen, want ik het bij binnenkomst op het bord al wat leuke koopjes gezien en aangezien ik een beperkt budget had wilde ik die enkel en van een paar de prijzen weten.
Niet echt veel gespeeld en zowieso niks nieuws. Vooral gezellig bijgekeltst enzo. Maar dat is ook niet erg :)
De beurs wordt inderdaad steeds drukker. Maar het is gewoon een kwestie van op tijd er zijn. Regelmatig even bij de 2de handsstand kijken en een keertje naar Adrieansen toe en verder gezellig spelen. Bij de demo's kom je inderdaad lastig aan een tafel, maar de speel-o-theek biedt ook genoeg spelplezier :)
De buiten van vandaag:
Jambo 5 euro (tweedehands)
7 wonders 25 euro (tweedehands)
yspahan 8,50 euro (nieuw)
thurn und taxis 10,00 euro (tweedehands)

Wat ik uit mijn hoofd weet welke spellen koopjes waren bij adrieansen en ongeveer de prijzen, maar pin me er niet op vast:
metropolis (rond de 10 euro),
voor de wind (8 euro),
igazu (rond 10 euro),
magelean,
castello (rond 10 euro),
yspahan (8,50 euro),
ballonrace (6,00 euro),
inca (ergens tussen de 5 en 10 euro),
cartagena (ergens tussen de 5 en 10 euro),
trans america/europa (ergens tussen de 5 en 10 euro),
im schutze der burg/koningsburucht) (12,50),
mini regenwormen (4 euro)
en nog een paar oudjes van 999 games
en bij 5 of 6 kaartspellen krijg je een kaartspellen kado
ze hadden ook zakjes en sleeves

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: za 26 nov 2011, 21:54 
brrrr

Een paar foto's van de zaterdag: http://www.bordspel.com/spel2011.html

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    

BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2011, 10:34 
Grote Dienaar

Het was voor mij reeds de 7de keer op rij dat ik deze beurs bezocht. Sinds ze in Broechem wordt georganiseerd (en Adriaensen bovendien mijn spellenboer is), speelt dit evenement zich als het ware in mijn achtertuin af, gezien ik op ongeveer 3 à 4 kilometer woon. Een bezoekje is als spellenliefhebber dan ook een must.

Maar... ik moet zeggen dat ik me gisteren voor het eerst echt wat geërgerd heb op een spellenbeurs. Zoals reeds aangehaald barst Spel echt uit zijn voegen en is het voor mij niet langer de geschikte locatie om ze te organiseren (hoewel ik dus achter de hoek woon). Naar mijn aanvoelen is de hal gewoon te klein geworden om alle bezoekers op een aangename manier van de beurs te laten genieten en door de beurs te loodsen.

Zo was het om te beginnen gisteren quasi onbegonnen werk om een vrije demotafel te spotten en te kunnen bezetten. Wilde je echt iets spelen was geduldig op de loer liggen en toeslaan op het juiste moment de enige strategie. Zelfs de tafels aan en rond de uitleenstand waren vaak overbevolkt. Daarbij komt dat veel volk de temperatuur letterlijk doet stijgen met als gevolg een evenementenhal die meer weg heeft van een sauna dan een hal.

Mensen die ruim 2 uur hebben aangeschoven aan de verkoopstand van Adriaensen... Laat ons eerlijk zijn: dat is toch echt van het goede teveel!? Maar ja, wat wil je? Spellen worden echt gedumpt en dat maakt dat je uiteraard een stormloop kan verwachten met deze onwaarschijnlijke taferelen tot gevolg!
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik me vanwege de zogenaamde "koopjes" toch ook wel wat genaaid voelde door mijn eigen spellenboer. Ik heb er spellen gespot die ik eerder dit jaar of vorig jaar bij Adriaensen zelf voor ongeveer 35 Euro kocht en die nu werden aangeboden voor 9 Euro of zelfs minder!!! Begrijp me niet verkeerd: dat is zeer leuk en interessant voor de mensen die deze spellen nog niet bezitten en dus gouden zaken kunnen doen maar ikzelf voelde me voor het eerst (hoewel men de vorige edities ook altijd koopjes had) op de één of andere manier toch wat in de zak gezet... Daarbij komt nog de vraag of dit wel een positieve zaak is voor de spellenwereld? Ik bedoel dat het toch frappant is dat de ene dag de waarde van 3 of 4 spellen ongeveer 100 Euro is en de volgende dag zijn ze samen nog 30 Euro waard...

Neen, met alle respect voor de organisatie en voor de hele Forum Federatie maar voor mij hoeft het op deze manier niet meer zonodig. De lol is er zo voor mij dan ook zeer snel af, wat maakt dat ik beter thuis kan blijven en de massabedoening in mijn achtertuin zijn gang laat gaan. Bovendien heb ik dan ook de garantie dat ik op mijn gemak en zonder stress een spel kan spelen!

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2011, 12:27 
Horige

Het was voor mij zowel de eerste keer op Spel als op een spellenbeurs.

Zonder hoge verwachtingen en een kleine lijst met spellen die ik wilde gaan spelen, pakte ik 's morgens vroeg de trein naar Antwerpen. Daarna de bus naar Broechem die nog geen 50 meter vanaf Den Boomgaard stopt.

Eenmaal aangekomen was de rij voor de verkoopstand een attractie op zich. Dit zou de gehele dag zo blijven. Het was inderdaad jammer dat de rij de stands van Rocks Games en Giuoco uit het zicht hield. Ik heb de wachtrij voor de rest van de dag genegeerd voor zover dat kon.

Uiteindelijk heb ik de volgende spellen kunnen spelen:

Ninjato, 7 Wonders, Kamisado, Revolver, Famiglia en als afsluiting een verschrikkelijk potje Lost Temple.

Ik vond het een geslaagde dag.
Dank aan de vrijwilligers, speluitleggers en medespelers.

BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2011, 12:42 
Moderator

Ook ik was zaterdag op Spel. Drukker -ieder jaar drukker- dan het jaar voordien.
In de voormiddag was er ruim voldoende plaats om bij de gedemonstreerde spellen aan te schuiven. Namiddag was het wat wachten -op welke succesrijke beurs moet je dat niet doen?- maar zeker niet ondoenbaar. Bij de uitleendienst zag ik zelfs regelmatig vrije tafels.

Opvallend was dat voor de verkoopstand de ganse dag een lange wachtrij stond. Dit was vooral hinderlijk voor de standhouders die erachter stonden. Bij Lino plukte men -de spreuk 'elk nadeel heb z'n voordeel' indachtig- telkens enkele spelers uit de rij om zo de wachttijd aangenaam op te vullen. In de winkel zelf was het relatief rustig. De bezoekers kozen er voor om voor de winkel geduldig aan te schuiven. Andere jaren stond men vier rijen dik in de winkel zelf en moest men dan ook heel lang aan de kassa aanschuiven. Het betrof hier dus grotendeels een verschuiving van rijen in de winkel naar een rij voor de winkel.

De tweedehandswinkel kende dit jaar een verdubbeling van het aanbod ten opzicht van vorig jaar. De organisatie had een toename voorzien en had dus ook extra hulp ingeschakeld, maar een verdubbeling had men inderdaad niet -kunnen- voorzien.

Wat mij vooral bijgebleven is dat Spel, net als vorige jaren, een gezellige beurs is met ruimte om te spelen. Druk, dat wel, maar ben je al eens op Spiel geweest, of vroeger op het Spellenspektakel? Deze beurs trekt een zeer verscheiden publiek: veelspelers, gelegenheidsspelers en gezinnen (of oma's en opa's) met kinderen. Samen een boeiend geheel. Opmerkelijk is dat Spel de inkomprijs zeer democratisch houdt, geen commissie vraagt op de tweedehandsspellen en nog steeds draait op vrijwilligers op de (gratis) parking, aan de ingang, voor spellendemo's, catering, etc. Een pluim voor al deze mensen die hiervoor enkele dagen van hun vrije tijd opofferen. En een dikke pluim voor de organisatie van de Forum-federatie die alles, in de mate van het mogelijke, in goede banen weet te leiden en er in de eerste plaats een happening van weet te maken in plaats van een commercieel evenement. Bedankt daarvoor!

Ik kom volgend jaar zeker opnieuw naar Spel!

Online Profiel  BoardGameGeek     

BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2011, 12:54 
Grote Dienaar

Wel het bizarre is, ik heb veel meer kunnen spelen op Spiel dan hier. Ik vind spiel eigenlijk veel rustiger dan dit. Nu ik ga ook op donderdag naar spiel maar dan nog.

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: zo 27 nov 2011, 13:34 
Gouverneur

Gisteren ging ik ook voor de eerste keer naar Spel. Rond 14.00 u kwamen we aan en merkten we onmiddellijk de gezellige drukte op. We hebben eerst even rond gewandeld om een impressie te krijgen. Overal zaten de tafels tjokvol. Bij White Goblin lag nog een spelletje Revolver vrij. Zijn we daar dus maar gaan aanschuiven. Revolver is een spel die mijn aandacht nog niet getrokken had maar na het spelen me wel enorm bevallen is. Daarna wouden we Asara eens testen, maar die was bezet. Voor Habemus Papam moet je met drie zijn evenals Alcatraz en wij waren op dat moment maar met twee. Dan maar even bij Quined gaan kijken want Alba Longa wouden we ook wel eens spelen. Alles was bezet daar, maar we besloten van er even te blijven rondhangen. na een vijftal minuutjes konden we dan toch aanschuiven. Leuk spel, wil ik zeker nog eens spelen. Dan hebben we nog bij Wacky Works 'Space Maze' gespeeld. Dit werd enorm enthousiast uitgelegd dat we onmiddellijk daarna besloten dit spel mee te nemen.

Rond 18.00 u dan maar gaan aanschuiven. Maar na een kwartiertje kwam iemand ons vertellen dat indien we al wisten wat we wilden we gewoon door mochten lopen en iemand aanspreken van de winkel om onze keuze er uit te pikken. Dat was best handig. :lol:

Mijn aankopen:
- Lord of the Rings - the card game
- Space Maze
- Lost Temple voor mijn neefje
- sleeves voor Lost Temple, Cuba en Norenberc

Ondanks de drukte vond ik best gezellig. Er was vlotte bediening aan de bar. Volgend jaar opnieuw dan probeer ik twee dagen te gaan. Een grotere locatie mag, maar ik vond het nu nog net te doen.

Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter    

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp 81 berichten | Pagina 2 van 6 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2, 3 ... 6  Volgende

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - Spel zaterdag 26 en zondag 27 nov Broechem, België  

Gebruikers die deze topic waarderen

stofke