Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





12 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: ma 17 jun 2013, 08:45 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Officieel nu:

De derde memoir'44 dag komt eraan!

Strijdtoneel: Von Kropffplein 1 4791 HW Klundert (ook goed vanuit belgië te doen )
tijd: 13 juli van 13:00 tot 23:00 (of later)
Kosten: bij de huidige aanmeldingen €6,- voor de zaalhuur (drinken inbegrepen). los komen hier nog de kosten voor avond eten bij.


Voorgaande keren zijn een groot succes geworden en hier wil ik graag een vervolg aan geven.
Imprssie vorige keer
We spelen opnieuw een (team)campagne en gebruiken hiervoor de intense stijd van het oostfront.
Zoals ook bij de vorige keren: spelervaring is niet nodig, je pakt het zo op en er loopt genoeg militaire expertise rond, voel je dus vooral welkom!.

De campange vooral in de middag, zodat we in de avond losse scenario's kunnen spelen.
handig en leuk voor mensen die bepaalde uitbreidingen willen ontdekken.

Laat mij in een PB of reactie in dit bericht even weten of je komt.
Hopelijk tot 13 juli!

Antoi

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: di 09 jul 2013, 20:28 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Nog even een herinnering voor zaterdag.

beginner of gevorderd, je bent welkom om met een leuke groep mensen een middag(en eventueel avond) een potje memoir te spelen.

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: do 11 jul 2013, 21:05 
Joker

Berichten: 8
Hallo,

Jullie beweren dat het makkelijk bereikbaar is vanuit België.
Dus dit Belgske wil wel eens wat Hollandse Memoir-soldaatjes komen afknallen (*)
Ik ben een fan en gelukkige eigenaar van het spel.
Dus ik neem graag jullie uitnodiging aan, als het mogelijk en toegestaan is.
Is het een toernooi of een campagne? Voor mij is allebei even goed.
Moet ik spullen meebrengen? Ik heb zowat alles van Memoir'44 behalve de canvastas.
Ik had begrepen dat het inschrijvingsgeld 6 euro is?
Normaal gezien moet ik daar geraken als mijn gps functioneert.
Wees gerust: die is in België gekocht, maar daar niet gemaakt. :lol:

Met gedobbelde groet, Arno

(*) ... of dat op zijn minst proberen


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: do 11 jul 2013, 21:30 
Shai-Hulud
Avatar gebruiker

Berichten: 516
Woonplaats: Kaprijke
Ben best geïnteresseerd, maar is er een verbinding (naar toch een beetje in de buurt) via het openbaar vervoer?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2013, 17:28 
Joker

Berichten: 8
Vrijdagavond en ik lees nog steeds geen reactie.
Ik check dit forum nog eens morgenvroeg.
Want ik ga geen anderhalf uur karren om als een hond in een kegelspel te arriveren.
Is er iemand van het bestuur/leiding/initiatiefnemers die een bevestiging kan sturen?
Alvast bedankt.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2013, 19:16 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Zkodian schreef:
Vrijdagavond en ik lees nog steeds geen reactie.
Ik check dit forum nog eens morgenvroeg.
Want ik ga geen anderhalf uur karren om als een hond in een kegelspel te arriveren.
Is er iemand van het bestuur/leiding/initiatiefnemers die een bevestiging kan sturen?
Alvast bedankt.



Hoi Zkodian,

onze memoirdag gaat nog steeds door :D
op moment van schrijven heb ik 18 bevestigde deelnemers, dus je komt zeker niet voor niets!
We spelen een (korte) campagne in teams. Dat wil dus zeggen dat je of axis of allies speelt de hele tijd. het zijn scenario's van het oostfront en we eindigen met een overlord. de vorige keer was dit een groot succes!

Het inschrijdgeld is inderdaad 6 euro. Dat is dan inclusief iets te drinken en te snacken.
Mocht je in de avond ook willen blijven, dan dien je enkel het avond eten nog zelf te betalen(de vorige keer haalde we pizza uit de plaatselijke supermarkt die we in de gigantische oven even afbakte).

Ik hoop je te zien morgen!

Groet,

Anton

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Laatst bijgewerkt door Antoi op vr 12 jul 2013, 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: vr 12 jul 2013, 19:19 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Leto schreef:
Ben best geïnteresseerd, maar is er een verbinding (naar toch een beetje in de buurt) via het openbaar vervoer?


Openbaar vervoer is vrij lastig helaas. er is wel een trein/bus verbinding.
gezien het aantal deelnemers is er in de avond vast wel iemand die je op een goed bereikbaar station af kan zetten, dat betekend dat je hooguit in de ochtend iets langer onderweg bent.
Hopelijk is het te doen, het lijkt me erg leuk tegen/met je te spelen.

groet,

Anton

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: zo 14 jul 2013, 00:20 
Joker

Berichten: 8
Bij deze wil ik je bedanken, Antoi, voor het organiseren en begeleiden van dit bereleuke memoir'44 event.
Ik vond het een heerlijke speldag waarbij ik leuke memoir-fanaten heb mogen leren kennen.
Eigenlijk wel een goed idee om de quotatie anoniem te houden. We spelen een spel en het is niet de Tour de France waar we aan meedoen.
Toppertje, zoals jullie dat zo mooi kunnen verwoorden.
Die overlord-Stalingrad-partij was één van mijn leukste gaming-momenten van het jaar.
En dat we die gewonnen hebben, toegegeven dat is voor mij de slagroom op de ijscoupe.
Maar zelfs als we die verloren hadden, en God weet dat het niet veel gescheeld heeft, dan nog dit was dit lachen en lol beleven met mensen die ik vier uur daarvoor niet kende.
En dat ... is mooi.

:P

Tot later.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013, 11:37 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
De derde memoirdag zit er weer op en we kijken terug op een zeer geslaagde middag/avond.

met 17 spelers zit de groei er goed in en is de rek er nog lang niet uit.

Om 13:30 was iedereen binnen, waren de spellen klaargezet en kon de briefing beginnen. Opzet van de dag was een korte campagne in teams te spelen waarbij het oostfront centraal stond.

Mede dankzij The Gamefreak lagen er mooie voorgedrukte scenario's klaar zodat het opzetten en stuk gemakkelijker ging.
Er waren 3 verschillende scenario's over 2 rondes. Speler moesten hierdoor een keuze maken over welk scenario ze gingen spelen.

De medailles die gescoord werden tijdens deze twee rondes telden ook gelijk als actie punten. Deze actiepunten konden worden ingezet tijden de laatste ronde, waarin we een overlord speelden.
Zo kon je nieuwe eenheden aanschaffen, units ingraven, of verplaasten voor de aanvang van het scenario.

rond 18:30 waren alle scenario's gespeeld en was het duidelijk dat de Duitsers met overmacht hadden gewonnen.

Nadat we gegeten hadden en een aantal spelers al vertrokken waren
hebben we als afsluiter nog Market Garden in overlord gespeeld.


Al met al kijk ik terug naar een zeer geslaagde dag, waarbij ik met veel plezier heb gespeeld en nieuwe spelers heb leren kennen.
Als afsluiting tenslotte nog de Foto's
Waarvoor ik Jeroen hartelijk wil bedanken!

Hopelijk tot de volgende keer!

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: ma 15 jul 2013, 11:39 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Zkodian schreef:
Bij deze wil ik je bedanken, Antoi, voor het organiseren en begeleiden van dit bereleuke memoir'44 event.
Ik vond het een heerlijke speldag waarbij ik leuke memoir-fanaten heb mogen leren kennen.
Eigenlijk wel een goed idee om de quotatie anoniem te houden. We spelen een spel en het is niet de Tour de France waar we aan meedoen.
Toppertje, zoals jullie dat zo mooi kunnen verwoorden.
Die overlord-Stalingrad-partij was één van mijn leukste gaming-momenten van het jaar.
En dat we die gewonnen hebben, toegegeven dat is voor mij de slagroom op de ijscoupe.
Maar zelfs als we die verloren hadden, en God weet dat het niet veel gescheeld heeft, dan nog dit was dit lachen en lol beleven met mensen die ik vier uur daarvoor niet kende.
En dat ... is mooi.

:P

Tot later.


Bedankt! Fijn dat je het naar je zin gehad hebt, ik heb het weer met veel plezier georganiseerd en opgezet. De Stalingrad Overlord was inderdaad er mooi om te spelen. Het was een intense strijd (zowel historisch als zaterdag)

Hopelijk tot een volgende keer!

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: di 16 jul 2013, 09:37 
8. Tzolk'in: The Mayan Calendar (2012)

Berichten: 708
Woonplaats: Burcht (Antwerpen)
Dat ziet er een strak georganiseerd evenement uit. Heeft iemand meer uitleg over de 2 evenementen die in België vermeld worden op 1 van de slides op de foto.

_________________
[img]https://www.bordspelmania.eu/images/bgg/Stefaan_Henderickx.png[/img]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: memoirdag 13 juli
BerichtGeplaatst: di 16 jul 2013, 13:43 
Avatar gebruiker

Berichten: 641
Woonplaats: Klundert
Uiteraard kan ik je daar wat meer over vertellen :)

31 augustus staat er een memoirdag gepland in Gent. Dit is vergelijkbaar met wat ik organiseer.

16 en 17 november is er een officieel toernooi ergens in Vlaanderen. Dit word georganiseerd door de Belgische memoir'44 club.

voor beide evenemnten kan je meer info vinden op het forum van memoir'44
31 augustus
16/16 november

Op het Nederlandse gedeelte is sowieso meer info te vinden over spelers en evenementen betreffende memoir :D

_________________
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
12 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Evenementen  
 Feed - Onderwerp - memoirdag 13 juli  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Memoir '44



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®