Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.



106 berichten | Pagina 4 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2014, 23:10 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
The Iced One schreef:
Erwin schreef:
Dit komt op mij beter over dan het rondtoeteren van beschuldigingen zonder precies te weten wat er is gebeurd. Laat staan dat we iets weten van de schuldgradatie.

Hmm, ja, maar er staat ook wel dat hij zijn schuld heeft toegegeven: "... has admitted to his dishonesty and agreed to hand back his title and trophy."
Ik ben helemaal voor onschuldig tot het tegendeel bewezen is en zie het zeker ook gebeuren dat je per ongeluk een tweede beurt neemt of foutjes maakt, zeker als je vermoeid bent maar, 'dishonesty' toegeven lijkt me toch vrij duidelijk...


Dat het jou vrij duidelijk lijkt zegt mij nog niets over de mate van verwijtbaarheid.

Je citeert een tekst van Days of Wonder. Da's wat anders dan een letterlijke verklaring van de beschuldigde.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2014, 23:13 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4025
Misschien kan Erwin wel zelf reageren hier? Weet niet of hij dat gauw geneigd is te doen, maar dan zijn wel alle speculaties meteen de wereld uit en weten wij rechtstreeks uit de bron of het per ongeluk of bewust mis ging ;).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2014, 23:17 
Standaard moderator
Avatar gebruiker

Berichten: 4133
Woonplaats: Geldrop/NL
Erwin schreef:
dirk schreef:
Blijft wel de vraag of hij bewust vals speelde of onbewust. Blijkbaar was zijn tegenstander vermoeid, was hij dat ook ??
Wij hebben ook al wel eens mee gemaakt dat we niet zeker waren wie er aan de beurt was, wie zegt dat wij toen niet 'vals gespeeld' hebben :?:


Jij verwoordt het op een gepaste, voorzichtige wijze. :thumbup:

Dit komt op mij beter over dan het rondtoeteren van beschuldigingen zonder precies te weten wat er is gebeurd. Laat staan dat we iets weten van de schuldgradatie.

Ik voeg hier ook een :thumpup: aan toe.

_________________
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2014, 23:20 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Citaat:
Je citeert een tekst van Days of Wonder. Da's wat anders dan een letterlijke verklaring van de beschuldigde

Klopt, maar als hij simpelweg een fout gemaakt had, hadden ze dat ook gerust kunnen vermelden, de diskwalificatie zou toch gebleven zijn. Dus stel dat hij dan toch niet bewust vals gespeeld heeft, dan vraag ik me wel af waarom ze dit niet gewoon zo vermelden.
Dus tot Erwin met zijn verhaal komt, is het moeilijk anders te interpreteren denk ik.
Wat niet wil zeggen dat ik hem per se veroordeel, want eerlijk, ik weet niet hoe ik zou reageren in zijn situatie: moe, al zoveel TTR gespeeld dat het er langs je oren uitkomt, een erg vette prijs te winnen en een tegenstander die wat zit te suffen. Dan is de verleiding wel erg groot denk ik... In een normaal spel nooit, maar in zulke omstandigheden zou bij iedereen het duiveltje wel eens harder kunnen roepen dan het engeltje denk ik.

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 01:18 
Amsterdice
Avatar gebruiker

Berichten: 444
Woonplaats: Amsterdam
Reageer niet te snel !! Vele scheidsrechters, camera's enzovoorts.
Erwin zou dit nooit doen .....
Vraag jezelf ook eens af hoe dit voor hem moet zijn ?
Vraag jezelf ook eens af waarom hij dit heeft moeten toegeven ? (achterliggende feiten die wij niet weten en alles met Days of Wonder te maken hebben)
Hier is meer aan de hand wellicht.

Vooral voor Erwin vind ik dit erg en ....wellicht mag hij niet eens in het openbaar hierover praten.

Erwin, ik geloof in je.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 07:58 
Joker

Berichten: 8
lies schreef:
Reageer niet te snel !! Vele scheidsrechters, camera's enzovoorts.
Erwin zou dit nooit doen .....
Vraag jezelf ook eens af hoe dit voor hem moet zijn ?
Vraag jezelf ook eens af waarom hij dit heeft moeten toegeven ? (achterliggende feiten die wij niet weten en alles met Days of Wonder te maken hebben)
Hier is meer aan de hand wellicht.

Vooral voor Erwin vind ik dit erg en ....wellicht mag hij niet eens in het openbaar hierover praten.

Erwin, ik geloof in je.



Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Wij kennen Erwin als een leuke medespeler waar wij graag bij aan tafel zitten.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 08:04 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
SillyW schreef:
lies schreef:
Reageer niet te snel !! Vele scheidsrechters, camera's enzovoorts.
Erwin zou dit nooit doen .....
Vraag jezelf ook eens af hoe dit voor hem moet zijn ?
Vraag jezelf ook eens af waarom hij dit heeft moeten toegeven ? (achterliggende feiten die wij niet weten en alles met Days of Wonder te maken hebben)
Hier is meer aan de hand wellicht.

Vooral voor Erwin vind ik dit erg en ....wellicht mag hij niet eens in het openbaar hierover praten.

Erwin, ik geloof in je.



Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Wij kennen Erwin als een leuke medespeler waar wij graag bij aan tafel zitten.

Ik ken hem niet maar ik hoor altijd graag de twee kanten van een verhaal voor ik een oordeel vel. Misschien kan Erwin, zoals Max al suggereerde, zijn versie van de feiten eens geven (indien hij dat zou mogen van DoW)
@Wim : er staat inderdaad dat hij 'dishonested' was maar dat kan natuurlijk ook onder lichte dwang gebeurd zijn voor de goede naam en faam van DoW niet te besmeuren

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 11:35 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6699
Woonplaats: Leusden
SillyW schreef:
Wij kennen Erwin als een leuke medespeler waar wij graag bij aan tafel zitten.


Wat leuk, dit is in mijn vriendenkring een vaak gebruikte zin. :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 13:55 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
dirk schreef:
SillyW schreef:
lies schreef:
Reageer niet te snel !! Vele scheidsrechters, camera's enzovoorts.
Erwin zou dit nooit doen .....
Vraag jezelf ook eens af hoe dit voor hem moet zijn ?
Vraag jezelf ook eens af waarom hij dit heeft moeten toegeven ? (achterliggende feiten die wij niet weten en alles met Days of Wonder te maken hebben)
Hier is meer aan de hand wellicht.

Vooral voor Erwin vind ik dit erg en ....wellicht mag hij niet eens in het openbaar hierover praten.

Erwin, ik geloof in je.



Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Wij kennen Erwin als een leuke medespeler waar wij graag bij aan tafel zitten.

Ik ken hem niet maar ik hoor altijd graag de twee kanten van een verhaal voor ik een oordeel vel. Misschien kan Erwin, zoals Max al suggereerde, zijn versie van de feiten eens geven (indien hij dat zou mogen van DoW)
@Wim : er staat inderdaad dat hij 'dishonested' was maar dat kan natuurlijk ook onder lichte dwang gebeurd zijn voor de goede naam en faam van DoW niet te besmeuren


Ik zal hierover enige opheldering geven over mijn kant van het verhaal.
Na afloop van het toernooi werd op het forum van Days of Wonder de finale al snel bekritiseerd door foto's van het resultaat van de 2e match in de finale. Bij Ticket to Ride kan je veel terugrekenen. Je kan op het bord precies zien hoeveel beurten een speler heeft gebruikt om routes te claimen. Aangezien niemand extra destination tickets had genomen, waren alle andere beurten gebruikt voot het pakken van kaarten. In het algemeen neem je 2 kaarten, met uitzondering een openliggende locomotief.

Na anderhalve week nam DoW contact met mij op. Via e-mail kreeg ik te horen dat ik gediskwalificeed was, aangezien ik meer kaarten had gespeeld dan mogelijk. In de bijgevoegde toernooiregels stond duidelijk dat, als te herleiden is dat er een fout is gemaakt, verkeerd gespeeld is of is vals gespeeld, DoW het recht heeft de prijs toch niet uit te rijken.

De finale is gefilmd, waarbij tijdens de 2e match te zien is dat ik (per ongeluk) kaarten van tafel heb gepakt die niet van mij zijn. Ondanks dat niemand dit toen is opgevallen, is het voor DoW voldoende reden om achteraf de prijs (een vakantie) niet meer te geven. Ik heb de situatie bij een advocaat voorgelegd, maar zij gaf aan met de vooraf opgestelde toernooiregels van de organisator geen kans te hebben. Zij hebben simpelweg het recht behouden de prijs niet te geven.

Zoals jullie hopelijk kunnen begrijpen was dit voor mij bij veel vrienden, familie en kennissen het gespreksonderwerp van de dag in de laatste periode. Aangezien het op camera staat dat ik verkeerde kaarten heb gepakt en de organisatie erg graag de troffee terug wilde, heb ik hiermee ingestemd. Ik hoefde er thuis toch nier meer aan herinnerd te worden, en baal enorm dat ik de prijs niet krijg. De finale vond plaats na 8 potjes Ticket to Ride, waarna ik behoorlijk vermoeid was. Tevens speelde we een best out of three. Ik had de eerste ronde gewonnen en het incident vond tijdens de 2e match plaats. Zelfs als ik die had verloren, had ik wellicht de 3e nog kunnen winnen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 14:08 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Een beetje flauw dat ze achteraf de uitslag aanpassen. Bij een voetbalwedstrijd wordt de wedstrijd toch ook niet herspeeld als achteraf op de camerabeelden blijkt dat er uit buitenspel een doelpunt werd gescoord?

Iets anders: Kan je ticket to ride winnen zonder extra destination tickets? Daar verschiet ik toch wel van. Meestal neem ik er redelijk veel bij. Wat is de tactische overweging hierachter?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 14:15 
Grote Dalmuti
Avatar gebruiker

Berichten: 2668
Woonplaats: Etten-Leur
Je kunt ook extra lange routes aanleggen en je tegenstander zijn routes blokkeren.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 14:45 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 878
Woonplaats: Enschede, NL
ditterio schreef:
Een beetje flauw dat ze achteraf de uitslag aanpassen. Bij een voetbalwedstrijd wordt de wedstrijd toch ook niet herspeeld als achteraf op de camerabeelden blijkt dat er uit buitenspel een doelpunt werd gescoord?

Voetbal vind ik totaal niet te vergelijken, alleen al omdat bijv. overtredingen zeer interpretabel zijn. Er is bij voetbal een groot grijs gebied. Bij bordspellen zijn de regels over het algemeen niet interpretabel en zeker niet bij toernooien. Verder zouden ze bij voetbal prima goals naderhand kunnen afkeuren. De regels zijn alleen zo dat dat niet gebeurt. Het is maar net hoe het spel / de sport de regels inricht.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik het niet flauw dat de uitslag is aangepast. Het is zeer moeilijk te bepalen of iemand iets expres of per ongeluk doet. Daarnaast hebben we het hier over een toernooi. Dan mag je gewoon verwachten dat als er regels gebroken zijn, dat daar ook naar wordt gehandeld.

Desalniettemin erg zuur voor Erwin. Met name omdat dit, zoals hij zelf ook aangeeft, het 2e spel van de 3 was en hij de 3e dus alsnog had kunnen winnen.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 14:49 
a.k.a. Tio
Avatar gebruiker

Berichten: 1966
Woonplaats: Beerse
Tof om jouw kant van het verhaal te horen.
Zoals ik hierboven al aanhaalde vond ik het feit dat ze zelf spreken over 'dishonesty' wel wat vreemd, maar als je inderdaad simpelweg een fout gemaakt hebt is dit dan geen laster ofzo? Heb je daar achteraf je advocaat nog over gesproken? Zoals je merkt laaien de gemoederen bij zo'n berichten snel op en ik zou er persoonlijk niet mee om kunnen om bekend te staan als valsspeler terwijl ik gewoon een fout gemaakt heb. :shock:
Of mogen die Amerikanen gewoon schrijven wat ze willen met hun freedom of speech enz?

_________________
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 15:50 
Wereldkampioen Kolonisten 2011

Berichten: 167
The Iced One schreef:
Tof om jouw kant van het verhaal te horen.
Zoals ik hierboven al aanhaalde vond ik het feit dat ze zelf spreken over 'dishonesty' wel wat vreemd, maar als je inderdaad simpelweg een fout gemaakt hebt is dit dan geen laster ofzo? Heb je daar achteraf je advocaat nog over gesproken? Zoals je merkt laaien de gemoederen bij zo'n berichten snel op en ik zou er persoonlijk niet mee om kunnen om bekend te staan als valsspeler terwijl ik gewoon een fout gemaakt heb. :shock:
Of mogen die Amerikanen gewoon schrijven wat ze willen met hun freedom of speech enz?


Dishonesty gaat wel op als het niet eerlijk is verlopen, wat volgens camerabeelden is bewezen.

Daarbij vind ik het vervelend genoeg dat het gevoel van euforie bij het winnen van het toernooi is omgeslagen in zoveel naars: ik krijg de prijs niet, heb tevergeefs kosten gemaakt voor een advocaat en er wordt negatief over mij geschreven.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2014, 16:02 
Avatar gebruiker

Berichten: 168
Woonplaats: Zoetermeer, NL
Had inderdaad netter geweest van DoW als ze in het persbericht over 'mistake' hadden gesproken i.p.v. 'dishonesty'


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
106 berichten | Pagina 4 van 8 | Ga naar pagina: Vorige  1 ... 3, 4, 5 ... 8  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Nederlander wereldkampioen Ticket to Ride  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Tags

Ticket to Ride



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®