Discussieer mee over de toekomst van het Spellenspektakel

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Scaramouche
Regenmaker

Re: Discussieer mee over de toekomst van het Spellenspektake

Bericht door Scaramouche »

Grappig, met een klein beetje vertraging begint de discussie lekker te lopen.
Misschien dat ik voor m'n beurt praat en het is zeker niet een officieel Ducosimbestuur standpunt, maar ik verwacht niet dat Ducosim het SpSp gaat trekken.
Persoonlijk denk ik dat er wel een plaats is voor Ducosim in de organisatie, maar dan meer als deelnemer in de denktank die Enrico ook al voorstelde.
Ik meen me trouwens te herinneren dat de naam Spellenspektakel weer is terug verkocht aan 999, maar dat weet ik niet zeker.

Zeg, Enrico, hebben we niet in een ver verleden een door jou ontwikkeld ski-spel zitten doen op een Spellenspektakel?

Groet
Maurice
(sinds kort) Ducosim bestuurslid.
Mistharfare
Website beheerder

Bericht door Mistharfare »

Scaramouche schreef: Persoonlijk denk ik dat er wel een plaats is voor Ducosim in de organisatie, maar dan meer als deelnemer in de denktank die Enrico ook al voorstelde.
Enrico? :wtf: Heb een groot ego, sorry! :P
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

Sorry Misth, door de lange lap tekst van Enrico zag ik even jouw grote ego over het hoofd. :wink:
Goed voorstel, die denktank!
Sven
Sojaboon

Bericht door Sven »

Bart schreef:
Scaramouche schreef:Voor onze Vlaamse vrienden. Hoe zit het met Spel eigenlijk? Kan iemand me iets vertellen over de geschiedenis en grootte van deze beurs?
Spel 2009
- een locatie binnen redelijke tijdsafstand voor een groot deel van de Vlaamse spelers, maar bovendien ook voor spelers uit het zuiden van Nederland.
- meer dan 2.500 bezoekers over 2 dagen
- medewerking van 200 vrijwilligers
- een verkoopsstand met spellen aan interessante prijzen en koopjes
- demostanden van uitgevers / auteurs
- een uitleenstand met spellen
- een afdeling met tweepersoonsspellen
- een kinderruimte
- lage inkomprijs
- breng- en koopstand

Wellicht dat iemand van de Forum-federatie / organisatie nog kan aanvullen.
U vraagt, ik draai. De gegevens hierboven kloppen alvast, maar volgens ons onderscheidt Spel zich precies van andere grote beurzen doordat we nooit de ambitie hebben gehad om de grootste spellenbeurs van Vlaanderen neer te zetten. Spel is ontstaan uit de liefde van onze leden voor hun hobby en hun onderlinge kameraadschap en is op dat elan jaar voor jaar en stap voor stap gegroeid.

Toegegeven, ook onze rekeningen moeten betaald en om die reden zijn er ook bij ons entreegelden en standhuur te betalen, maar al bij al denken we dat we er in geslaagd zijn om die last voor Spel op een evenredige en comfortabele manier te verdelen over onze bezoekers en exposanten zonder dat we daarbij een commerciële agenda hoefden te hebben. Met zulk een achtergrond, kan je enorm veel goodwill creëren, bij elke partij die van ver of dichtbij bijdraagt tot het succes van je evenement.

Een evenement als het Spellenspektakel heeft een totaal andere achtergrond. Zo'n beurs moet gewoon groot zijn om rendabel te zijn. Als je dan bovendien weinig of geen voeling hebt met de spellenbranche (en laat ons eerlijk wezen: dat had Libéma niet), houd je weinig mogelijkheden over om het tij te keren als het dan toch misgaat.

Om die reden denk ik (en dat is even een persoonlijke noot) dat het veel zinvoller is om in te zetten op regionale evenementen. Vandaag getroost Ducosim zich de moeite om vier keer per jaar een middelgroot evenement neer te zetten. Waarom zouden ze bijvoorbeeld niet overwegen om voortaan slechts één beurs per jaar te houden, maar dan wel één die vier keer zo groot is als vandaag? Het resultaat zal beslist groter zijn dan de som van de delen zonder dat de benodigde inspanning verviervoudigt...
Seth_Logan
Meeple

Bericht door Seth_Logan »

Hallo Allen,
Fijn om te zien dat iedereen de discussie na 25 september oppakt waar we waren gebleven. Hoewel ik me niet al te veel zal mengen in jullie gesprek, wil ik jullie wel graag laten weten dat de input hier, op Ducosim.nl, Twitter en in mijn mailbox, gebundeld zal worden en aandachtig door het bestuur zal worden bestudeert. Bedankt voor jullie inzet tot dusver!

Groeten,

Peter
Communicatie Bestuur Ducosim
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Scaramouche schreef:Zeg, Enrico, hebben we niet in een ver verleden een door jou ontwikkeld ski-spel zitten doen op een Spellenspektakel?
Je geheugen laat je inderdaad niet in de steek: dat spel hebben we toen inderdaad zitten spelen. Sindsdien heb ik nog (on)regelmatig aanpassingen aangebracht en het is steeds beter geworden. De speelduur is ook aanzienlijk ingekort tot ongeveer anderhalf uur.
De tijd heeft tot nu toe nog steeds ontbroken om het helemaal af te maken. Wie weet gaat dat nog eens gebeuren, want ik krijg er nog regelmatig vragen over. Blijkbaar heeft het toch indruk gemaakt! :mrgreen:
P.T.
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Test

Bericht door P.T. »

Hou ons op de hoogte qua verdere ontwikkelingen betreffende het SpSp :)
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

BaSL
Team Bordspelmania

Bericht door BaSL »

Zwolle zou niet gunstig genoeg liggen en de bekendheid van het evenement zou te wensen hebben overgelaten. (...) De kans dat die beurs wederom in Zwolle zal plaatshebben, is nihil
Terug naar Eindhoven! 8) :P
Afbeelding
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Of Den Bosch! :D
Enrico
Caballero

Bericht door Enrico »

Bartjes! schreef:Of Den Bosch! :D
Dat stelde ik ook al voor... Helemaal niet uit eigenbelang hoor! :shh:
Maar in je eigen woonplaats kan zelfs ook nog. Kun je op de fiets. Hoewel... zal dan wel een bakfiets moeten worden, denk ik. :mrgreen:
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Enrico schreef:Kun je op de fiets. Hoewel... zal dan wel een bakfiets moeten worden, denk ik. :mrgreen:
Ah, je kent me, zie ik! :mrgreen:
Viva
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: la Vida
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Viva »

P.T. schreef:Hou ons op de hoogte qua verdere ontwikkelingen betreffende het SpSp :)
Uit Spel! #2, December 2010: Ducosim, geen kartrekker van Spellenspektakel 2011
Peter van den Akker schreef:Op basis van opmerkingen via een multiplatformdiscussie en onze eigen analyse zijn we tot de conclusie gekomen dat we zelf geen stappen zullen ondernemen om een Spellenspektakel 2011 op te starten...
Daarna worden de belangrijkste redenen vermeldt die tot de slotsom hebben geleidt om er voorlopig vanaf te zien.

Wel hoopt men dat 999 Games of anderen het vuurtje brandend zullen houden, omdat men ervan overtuigd is dat Nederland zijn eigen Spellenspektakel verdient.

Daar sluit ik mij dan ook maar bij aan!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Erwin meldt op zijn site http://www.bordspel.com het volgende opzienbarende nieuws:
Bordspel.com schreef:Mij bereikte deze week het gerucht dat er serieus wordt nagedacht en gesproken over een doorstart van het Spellenspektakel. Verder speurwerk in mijn netwerk leverde een voorzichtige bevestiging op. Ik wil niemand voor de voeten lopen en houd het bij deze mededeling. Als dit voornemen tot wasdom komt, zal deze website de nieuwe beurs van harte ondersteunen.
Toch 999-games die dit weer oppakt? Wie weet kan Wim iets meer melden?
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Meer discussie over het wel of niet doorgaan van een nieuw spellenspektakel vind je hier: http://www.bordspelmania.eu/evenementen ... tml#p37924