spellenwinkels in Vlaanderen en Nederland
Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  

Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken. Wel kun je ons tippen en een nieuwssuggestie insturen door op de knop "suggereer" te klikken. Wij zullen je bericht dan zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en indien nieuwswaardig, plaatsen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp
Zoek naar:
5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 apr 2011, 18:17 
Uitgever

Tricky Safari is nu te spelen op turnbased site Jijbent. :P

1 tegen 1, geen computerspelers, wel toernooien (die beginnen binnenkort, je kan nu alleen nog oefenen tegen andere spelers). Het werkt erg goed volgens mij, je kan me daar vinden als FC.Cwali.

Ik kan hier gelijk wel wat over plannen voor nieuwe Cwali-spellen vertellen:

--- Tricky Safari had ik vorig jaar op de Essen-beurs als bordspel, nu dus op internet te spelen, bij Powerboats was het andersom, dus eerst op internet en dat gaat volgens de huidige planning (ik ga niets meer beloven, ik heb mezelf gezworen nooit meer aan de release-stress mee te doen zoals het vorig jaar ging) nu met Comino gebeuren, wat ook op Mastermoves.eu te spelen is. Dat spel is vooral geschikt als bordspel of online, minder als turnbased webspel.

--- Het voetbalspel waar mijn spellenhobby grotendeels mee begon en wat de afgelopen jaren Coach heette, ga ik nu produceren. De hoofdregels zijn als in StreetSoccer (lopen/schieten/passen) maar het is een voetbalsimulatie, dus 11 tegen 11 en alles wat er in voetbal bij komt. Extra's zijn het achter een pass aan lopen, overtredingen/geel/rood/blessures, wisselspelers, onderscheppen (is van richting veranderen, er komen fantastische flipperkastsituaties voor, zo was er laatst een eigen doelpunt in een wedstrijd), reddingen etc.

--- Een spel voor 2-5 spelers die elk personen proberen te evacueren uit een door een ramp getroffen land waarin kerncentrales beschadigd raken en veel straling vrij komt. (Nee, niet Japan, natuurlijk gaf dat wel ideeen voor dit 'rampscenariospel'.)
- En nog veel meer geplande prototypes op de plank, maar meer dan 3 spellen in een half jaartje zal moeilijk worden.

groet
Corne

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011, 13:40 
Spelauteur

Ken je deze?

http://www.catawiki.nl/catalogus/spelle ... oetbalspel

Ooit in eigen beheer uitgegeven door een goede vriend van mijn ouders.

Ik bezit nog een door hem zelf geschilderd exemplaar (hij was een zeer getalenteerde kunstschilder).

Uitermate goed doordacht spel waar alle regels van het voetbal in verwerkt zitten.

Het probleem alleen is dat ware voetballiefhebbers liever een wedstrijd op TV gaan bekijken of zelf een echt potje gaan voetballen, i.p.v. zich te buigen over dit spel.

Offline Profiel      

BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011, 14:08 
Beheerder

Coach lijkt me zeker interessant, ik ben benieuwd wanneer het te spelen is!

Online Profiel  BoardGameGeek     

BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2011, 15:51 
Moderator

Dierik schreef:
Coach lijkt me zeker interessant, ik ben benieuwd wanneer het te spelen is!

Zeker als het in het verlengde ligt van Streetsoccer, belooft het...

Hou ons op de hoogte.

Offline Profiel  BoardGameGeek    Facebook  

BerichtGeplaatst: di 17 mei 2011, 17:31 
Beheerder

Ik heb op de afgelopen Ducosimbeurs een potje Coach gespeeld. Zag er leuk uit, al moest ik nog wel wat wennen aan de regels. De vormgeving van de voetballers zag er ook goed uit! Ik blijf dit spel zeker volgen.

Online Profiel  BoardGameGeek     

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp 5 berichten | Pagina 1 van 1 |

Opties

Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 

Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Nieuws en geruchten  
 Feed - Onderwerp - Tricky Safari op website, en plannen ...  

Gebruikers die deze topic waarderen

BaSL, Dierik