Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024



999 Games



Nieuws
23-04-24: Win tickets voor Zomerspel
15-04-24: White Goblin Games blijft nieuwe titels aankondigen
15-04-24: Identity Games vertrouwt distributie toe aan 999 Games
14-04-24: Dringende Oproep IT-medewerkers met kennis PHP/ PHPBB
29-03-24: Spellen Top-100 van de Lage Landen 2024: aan het werk!
29-03-24: Wyrmspan van 999 Games ligt in de winkels
28-03-24: Twee nieuwe spellen bij Henmar Games
26-03-24: Frédéric Moyersoen komt met nieuw project: Bite the Bullet
25-03-24: Cascadero bij White Goblin Games
23-03-24: Crowdfunding voor 'Travelers: Tokyo'
Volgende >>
Recente reacties op nieuwsartikelen
14-04-24: Dringende Oproep IT-medewerkers met kennis PHP/ PHPBB
29-03-24: Spellen Top-100 van de Lage Landen 2024: aan het werk!
29-03-24: Wyrmspan van 999 Games ligt in de winkels
28-03-24: Twee nieuwe spellen bij Henmar Games
26-03-24: Frédéric Moyersoen komt met nieuw project: Bite the Bullet
25-03-24: Cascadero bij White Goblin Games
23-03-24: Crowdfunding voor 'Travelers: Tokyo'
15-03-24: Zuiderspel dit weekend
03-03-24: Winnaars spellenprijs L'As d'Or 2024
27-02-24: Het Onbewuste en meer bij Keep Exploring Games
Volgende >>

<< Imperial Settlers bij White Goblin Games >>
Afbeelding White Goblin Games heeft alweer een interessante buitenlandse licentie op de kop getikt. Komend najaar komen de Goblins met de Nederlandstalige editie van Imperial Settlers, het innovatieve ontwikkelingsspel voor 1-4 spelers dat vorig najaar door de Poolse uitgever Portal Games is uitgebracht. Deze Nederlandstalige editie wordt in de Benelux verspreid. Op de grote najaarsbeurzen wordt het spel volop gedemonstreerd.

In Imperial Settlers vertegenwoordigen de spelers één van de vier volkeren in het spel: Romeinen, Barbaren, Egyptenaren of Japanners. Elk volk start met een klein gebied en probeert vervolgens om de grenzen van zijn rijk uit te breiden. Daartoe bouw je allerlei gebouwen en sluit je handelsverdragen om jouw economie te versterken. Veronachtzaam de verdediging van je grenzen niet, want je tegenstanders deinzen er niet voor terug om jouw gebouwen met de grond gelijk te maken.

Afbeelding

In Imperial Settlers kun je jouw speelkaarten op verschillende manieren gebruiken. De spelers verzamelen hun kaarten niet alleen vanuit een gezamenlijke voorraad, elk volk heeft ook een eigen trekstapel met speciale volkskaarten. Je kunt jouw handkaarten spelen als gebouw (wat nieuwe actiemogelijkheden ontsluit), als handelsverdrag (wat elke ronde een bonus oplevert) of afleggen als plunderbuit (om direct meerdere goederen te ontvangen). Een flexibel gebruik van je handkaarten, gedegen resourcemanagement, bereidheid tot het uitdelen van plaagstoten en het geschikt combineren van de voordelen van je verschillende gebouwen, je hebt het allemaal nodig om jouw volk naar de winst te leiden. Ik vind Imperial Settlers een erg leuk en uitdagend ontwikkelingsspel, dat vooral met twee spelers zeer goed voor de dag komt.

Gezien de grote internationale belangstelling en de positieve reacties op het spel, werkt de originele Poolse uitgever Portal Games al aan diverse uitbreidingen, die – bij een succesvolle release in de Benelux – ook beschikbaar zullen komen voor het Nederlandse taalgebied.

Meer informatie:


Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/04/13/imperia ... lin-games/
 

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2

Reacties
Geplaatst: vr 17 apr 2015, 09:31 
Avatar gebruiker
maartend schreef:
Ik speelde vroeger Settlers op de PC. Lijkt dit daar wat op?


Artwork een beetje en je 'bouwt' een beschaving, maar voor de rest lijkt het er niet echt op. Tis een tableau-builder.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: vr 17 apr 2015, 10:15 
Ruud2009 schreef:
maartend schreef:
Ik speelde vroeger Settlers op de PC. Lijkt dit daar wat op?


Artwork een beetje en je 'bouwt' een beschaving, maar voor de rest lijkt het er niet echt op. Tis een tableau-builder.

Thnx. Ik stelde idd de vraag vanwege de art. Maar verder dus mijn ding niet.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 17 apr 2015, 10:30 
Avatar gebruiker
Het grondstoffen regelen en die weer omzetten in andere grondstoffen / gebouwen vind ik wel typisch Settlers. En dat is (iig in Settlers I, II en III) wel een groot deel van het spel. Maar behoudens dat niet echt.

Ik had van tevoren verwacht dat er helemaal geen overeenkomsten zouden zijn, maar het viel me mee.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: vr 17 apr 2015, 14:18 
Ik heb Settlers vanaf deel 1 met veel plezier gespeeld en juist het mechanisme waarbij je een productieketen opbouwt ontbreekt hier grotendeels (behoudens je grondstoffenfabriekje, maar die is heel generiek). Vind dit spel overigens wel leuk, maar op basis van eerste plays vind ik dat dit behoorlijk solitair speelt: als je besluit elkaar te dwarsbomen brengt dat beiden spelers eigenlijk nergens, als je elkaar met rust laat levert dat voor beiden het meeste op.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: vr 17 apr 2015, 14:24 
Avatar gebruiker
DeKerstman schreef:
Vind dit spel overigens wel leuk, maar op basis van eerste plays vind ik dat dit behoorlijk solitair speelt: als je besluit elkaar te dwarsbomen brengt dat beiden spelers eigenlijk nergens, als je elkaar met rust laat levert dat voor beiden het meeste op.


Een goed gemikte raze bij de buurman verzwakt zijn economie een beetje en levert mij de grondstoffen op die ik op dat moment keihard nodig heb. Ik ervaar dit niet als 'nergens'.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: vr 17 apr 2015, 15:33 
Erwin schreef:
DeKerstman schreef:
Vind dit spel overigens wel leuk, maar op basis van eerste plays vind ik dat dit behoorlijk solitair speelt: als je besluit elkaar te dwarsbomen brengt dat beiden spelers eigenlijk nergens, als je elkaar met rust laat levert dat voor beiden het meeste op.


Een goed gemikte raze bij de buurman verzwakt zijn economie een beetje en levert mij de grondstoffen op die ik op dat moment keihard nodig heb. Ik ervaar dit niet als 'nergens'.

Klopt, ben ik het helemaal mee eens maar toch vond ik die razes zeer vervelend en zelfs ergerlijk in dit spel. En dat terwijl ik andere spellen met een pestfactor wél goed vind.
Ik kan niet echt zeggen waardoor ik dat gevoel bij deze heb. Misschien vanwege het feit dat je op toch wel iets langere tijd iets probeert op te bouwen dat helemaal kan ineenzakken door zo een raze (of 2) van je medespelers of vanwege het feit dat de deals door het spel zelf teniet worden gedaan aangezien je als Romeinen zijnde deals kan komen stelen bij ieder ander volk.
Mij kon het absoluut niet overtuigen, ik heb me er zelfs aan geërgerd en dat gebeurt eigenlijk niet snel.
Wat ik dan weer wel heel oké vond was dat je naarmate het einde van het spel je best veel kunt doen in je beurt, als je goed opgebouwd hebt toch. Je hebt een serieus aantal workers en grondstoffen in je bezit waarmee je nog een mooie eindsprint kan inzetten.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: za 18 apr 2015, 08:38 
Avatar gebruiker
Duidelijk dat dit een spel is waarover de meningen behoorlijk verschillen. Ik zelf zit in het kamp van de liefhebbers. Ik vind het een spel met heerlijke combo's die je als je een beetje pland en geluk hebt op tafel kan krijgen. Gedurende het spel zie je je motor steeds beter draaien.

Dat razen hangt van t ras af dat je speelt hoe strategisch het is. Het solitaire aspect is zeker aanwezig, maar dat zit mij als agricola liefhebber biet dwars. Je kan/moet tijdens het verdelen van de kaarten goed opletten dat je je medespelers geen kaarten laat nemen die goed voor hun strategie zijn, vind ik wel tof.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek    
 
Geplaatst: za 18 apr 2015, 10:24 
KeesK schreef:
Duidelijk dat dit een spel is waarover de meningen behoorlijk verschillen.
Ik vind het een spel met heerlijke combo's die je als je een beetje pland en geluk hebt op tafel kan krijgen.

Laat me nu dus juist dit rode stukje tegen steken :wink:

Edit : het bovenste rode stukje, niet het onderste :lol:


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geplaatst: za 18 apr 2015, 12:41 
Avatar gebruiker
Ik vind Imperial Settlers echt een prima spel, het beste spel van vorig jaar dat ik zelf niet heb. Er zitten wel degelijk sabotage elementen in, maar als je je daardoor helemaal kapot laat maken heb je toch iets fout gedaan in het bouwen van je tableau.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 11 jun 2015, 16:35 
Avatar gebruiker
Heeft er al iemand weet van of White Goblin Games al begonnen is met de productie?
Zie het wel op hun website staan in de banner maar nog niet in hun spellenlijst.


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 11 jun 2015, 18:35 
Avatar gebruiker
ozymandias schreef:
Heeft er al iemand weet van of White Goblin Games al begonnen is met de productie?
Zie het wel op hun website staan in de banner maar nog niet in hun spellenlijst.


De productiedatum lijkt me irrelevant. Ze zijn immers van plan om dit spel in het laatste kwartaal uit te brengen.


Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
Geplaatst: vr 12 jun 2015, 12:18 
Avatar gebruiker
Erwin schreef:
ozymandias schreef:
Heeft er al iemand weet van of White Goblin Games al begonnen is met de productie?
Zie het wel op hun website staan in de banner maar nog niet in hun spellenlijst.


De productiedatum lijkt me irrelevant. Ze zijn immers van plan om dit spel in het laatste kwartaal uit te brengen.

Ik kon niet het juiste woord vinden ... maar inderdaad heb antwoord ontvangen van WGG en zou op spellenspektakel worden gereleashed ;-).


Offline Profiel E-mail  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
Geplaatst: do 27 aug 2015, 00:15 
DeKerstman schreef:
Ik heb Settlers vanaf deel 1 met veel plezier gespeeld en juist het mechanisme waarbij je een productieketen opbouwt ontbreekt hier grotendeels (behoudens je grondstoffenfabriekje, maar die is heel generiek). Vind dit spel overigens wel leuk, maar op basis van eerste plays vind ik dat dit behoorlijk solitair speelt: als je besluit elkaar te dwarsbomen brengt dat beiden spelers eigenlijk nergens, als je elkaar met rust laat levert dat voor beiden het meeste op.

Ik ben op dit moment toevallig net een spel aan het ontwerpen met productieketens zoals in de vroegere settlers spellen :) bijv om brood te maken moet er eerst graan geproduceerd worden, daar moet bij een molen meel van gemaakt worden en daar kan de bakker weer brood van maken. dit combineer ik met onderlinge handel (ene speler kan bijv de molenaar zijn terwijl een ander bakker is) en vrij realistische marktwerkingsmechanismes (met oa vraag/aanbod, marktprijsschommelingen, concurrentie, veranderingen in welvaart, import/export) Moet het prototype nog maken en testen, dus het moet nog blijken of het ook een succes wordt ;)


Offline Profiel E-mail     
 
 

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina: Vorige  1, 2

[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®