Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





48 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 11:55 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Afbeelding

Van donderdag 31 oktober tot en met zondag 3 november zullen Coca en Frank , de organisatoren van het Spellenspektakel te gast zijn op Bordspelmania en in dit topic al jullie vragen beantwoorden. Vorig jaar is het spektakel weer teruggekomen in Eindhovenen dit jaar hebben ze een grotere beursoppervlakte dan vorig jaar dus dat belooft dus veel goeds :thumbup: .

Zijn jullie ook zo benieuwd naar hoe deze beurs georganiseerd wordt, of welke spellen Coca en Frank zelf het liefst spelen stel dan hieronder je vraag.

1. Iedereen mag vragen stellen, ook deze keer kan dat in het Nederlands.
2. Coca en Frank zullen in de periode van 31 oktober tot en met zondag 3 november proberen minimaal elke dag een keer in te loggen om de vragen te beantwoorden. Heb dus even geduld als je ’s ochtends een vraag post en er niet direct antwoord komt.
3. Nummer svp je vragen en houd rekening met de nummering van de vorige poster. Dat maakt het makkelijker voor Coca en Frank om te antwoorden en om te herleiden welk antwoord bij welke vraag hoort.
4. Overbodig om te melden, maar toch: uiteraard gelden alle huisregels over etiquette, respect, etcetera. Behandel hen als onze gasten en zorg ervoor dat zij zich enorm welkom voelen… Maar dat kunnen we vast aan jullie overlaten, daar twijfelen wij niet aan.

Verloting 4x2 kaarten
Deze keer willen we een verloting koppelen aan deze Mini Q&A. Coca en Frank zijn zo aardig geweest om maar liefst 4x2 kaarten voor het Spellenspektakel beschikbaar te stellen. Je doet aan de verloting mee door in dit topic minimaal één vraag aan hen te stellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 12:39 
Party Animal

Berichten: 497
hey Coca en Frank,
leuk dat jullie wederom meewerken aan een Q&A.

1 - Hebben jullie zin in Spellenspektakel?
2 - Wat is er vooral anders vergeleken met vorig jaar?

Ik heb er zin in en ik ben blij dat het nu dertien dagen na Spiel is en niet slechts zes, zoals verleden jaar.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 12:49 
7. Ticket to Ride (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 753
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
3 - Was het een bewuste keuze om het Spellenspektakel deze keer 2 weken na Spiel te houden en gaat dit de komende jaren ook zo blijven?

4 - Mücke Spiele is tot nu toe de enig aangekondigde buitenlandse uitgever. Hebben jullie nog meer verrassingen van over de grens voor ons?

5 - Vroeger begon het Spellenspektakel al op vrijdag. Als de bezoekersaantallen oplopen, zouden jullie dit dan weer overwegen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 12:57 
www.zomerspel.be
Avatar gebruiker

Berichten: 2725
Woonplaats: Oosterzele (B)
Langs deze weg wil ik jullie nogmaals bedanken voor de vrijkaarten van vorig jaar. Ik was nog nooit naar het spellenspektakel geweest, maar doordat ik vorig jaar de vrijkaarten heb gewonnen via de Q&A, ben ik toch geweest en ik vond het super. Vanaf nu ga ik elk jaar terug. Zo zie je maar wat reclame kan doen :wink: Heel leuk dat de Q&A ook dit jaar terug plaatsvindt. Ik kijk al uit naar jullie antwoorden.

6 Zullen er veel nieuwe spellen (die voorgesteld zijn op Spiel in Essen) aanwezig zijn?

_________________
https://www.facebook.com/ditteriosracedoorspellenland


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 13:50 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
7 krijgen we dit jaar weer een goodiebag?
Het puzzeltje is bij ons geregeld gespeeld

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 15:45 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1030
Woonplaats: Steenwijk
8. Op welke manieren/waar wordt de beurs gepromoot? (bv ook in Duitsland?)

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 17:11 
Voor ieder wat wils
Avatar gebruiker

Berichten: 40
9. Overtuig me eens :-) Waarom zou een Belg moeten afzakken naar het verre Nederland voor het Spellenspektakel?

_________________
Op zoek naar een review of een speluitleg over een bordspel, Bordspelogie is the place to be!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 20:40 
3. Hacienda (2005)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
10 Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie met Groupon in zee zijn gegaan.

11 Ik vond de beurs vorig jaar al goed, maar wat is er verbeterd of anders dit jaar?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 22:47 

Berichten: 51
ravinck schreef:
hey Coca en Frank,
leuk dat jullie wederom meewerken aan een Q&A.

Dank je wel! Door alle drukte komen we in deze periode zelf bijna nooit toe aan het spelen van een spelletje met anderen. Op deze manier kunnen we toch nog lekker over spellen kletsen :P
ravinck schreef:
1 - Hebben jullie zin in Spellenspektakel?
2 - Wat is er vooral anders vergeleken met vorig jaar?

Ik heb er zin in en ik ben blij dat het nu dertien dagen na Spiel is en niet slechts zes, zoals verleden jaar.

1 - Joah! :D

Bij ieder evenement werk je een heel jaar toe naar één dag of weekend. Op dat moment komen alle tijd, moeite en energie die je erin hebt gestoken samen tot een (als het goed is) superleuk feest. Ik heb heel veel zin om weer in het Beursgebouw te staan en iedereen te mogen verwelkomen.

2 - We mogen een aantal winkels en uitgevers verwelkomen die vorig jaar nog koudwatervrees hadden. Toen moest het Spellenspektakel zich nog bewijzen, gelukkig vinden deze deelnemers het nu de moeite waard. Daarnaast zijn we erg blij dat de Nederlands Spellenprijs dit jaar bij ons wordt uitgereikt. Ohja, en toernooien! We hebben een aantal nieuwe toernooien, waarvan er een aantal morgen worden aangekondigd..

Enrico schreef:
3 - Was het een bewuste keuze om het Spellenspektakel deze keer 2 weken na Spiel te houden en gaat dit de komende jaren ook zo blijven?

4 - Mücke Spiele is tot nu toe de enig aangekondigde buitenlandse uitgever. Hebben jullie nog meer verrassingen van over de grens voor ons?

5 - Vroeger begon het Spellenspektakel al op vrijdag. Als de bezoekersaantallen oplopen, zouden jullie dit dan weer overwegen?

3 - Vorig jaar hadden we de hoop dat buitenlandse uitgevers wel een weekje in Europa zouden blijven, als ze dan ook het Spellenspektakel mee konden pakken. Dat bleek toch een beetje tegen te vallen na 5 jaar afwezigheid. Twee weken leek ons een mooie tijd om zowel de uitgevers als bezoekers wat rust te gunnen, voordat ze weer een heel weekend los mochten gaan. Toen bleek dat we eigenlijk alleen dit weekend het Beursgebouw konden huren, was de beslissing snel gemaakt ;)

4 - Intussen staat ook de Poolse Portal Games aangekondigd op Spellenspektakel.nl. Daarnaast worden veel buitenlandse uitgevers in Nederland vertegenwoordigd door Nederlandse distribiteurs. Zo is Queen Games aanwezig via Jumbo, en neemt Tactic het hele assortiment van Asmodee mee.

5 - Als het Spellenspektakel hard genoeg groeit en de uitgevers zien het zitten, dan zou dat zomaar weer kunnen gebeuren. Van de meeste uitgevers hebben we echter begrepen dat de vrijdag voor een groot deel een ons-kent-ons feestje was met weinig publiek, dus voorlopig concentreren we ons op het weekend.

ditterio schreef:
6 Zullen er veel nieuwe spellen (die voorgesteld zijn op Spiel in Essen) aanwezig zijn?

6 - Zeker weten, onder andere White Goblin heeft sinds vandaag een lijst met spellen definitief gemaakt via de Spellenspektakel website. Ook Queen Games en andere uitgevers nemen de primeurs van Spiel mee naar Nederland.

usurper schreef:
7 krijgen we dit jaar weer een goodiebag?
Het puzzeltje is bij ons geregeld gespeeld

7 - Als alles op tijd binnen komt, ja! ;) Zonder puzzeltje helaas, maar de Spe!kaart van Ducosim en het magazine komen in ieder geval weer terug.

Aras schreef:
8. Op welke manieren/waar wordt de beurs gepromoot? (bv ook in Duitsland?)

8 - We promoten via spellenspeciaalzaken met flyers en posters, door heel Eindhoven en omgeving worden honderden borden verspreid en vergeet vooral de banner van 6,6 bij 6,6 meter aan het Beursgebouw niet! Daarnaast hebben we contact met alle locale media voor leuke inhoudelijke aankondigingen en spammen we o.a. Bordspelmania.eu vol met webbanners. :p

We promoten niet in Duitsland, aangezien iedereen die daar woont alleen naar Spiel gaat. In België zorgt onze samenwerking met FORUM en Adriaensen Speciaalzaak hopelijk voor extra aandacht bij onze Zuiderburen.

Bij de promotie in Nederland maken we onderscheid tussen de volwassen spellenliefhebbers en gezinnen met kinderen. De eerste groep leest al een tijdje mee met de website en social media, de gezinnen die niet wekelijks met spellen bezig zijn, moeten we vooral in de laatste twee weken zien te bereiken.

Bordspelogie schreef:
9. Overtuig me eens :-) Waarom zou een Belg moeten afzakken naar het verre Nederland voor het Spellenspektakel?

9 - Omdat je op de grootste Spellenbeurs van de BeNeLux volop de gelegenheid hebt om te genieten van je favoriete spellen! Alle nieuwe releases van grote uitgevers, de nieuwste hits van Spiel en genoeg ruimte om rustig een spel te proberen zonder dat je door een horde Duitsers van tafel wordt geduwd. :p

RoyalRumble69 schreef:
10 Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie met Groupon in zee zijn gegaan.

11 Ik vond de beurs vorig jaar al goed, maar wat is er verbeterd of anders dit jaar?

10 - Omdat dit een goedkope en makkelijke manier is om in korte tijd een grote groep mensen met het Spellenspektakel in aanraking te brengen. Het is niet de enige kortingsactie die we doen, maar wel een van de weinige waarbij we publiek wat anders nauwelijks van ons gehoord zou hebben, makkelijk naar het evenement kunnen halen.

11 - Zie vraag 2, 4, 6 en 9 :) We maken trouwens voor het eerst weer gebruik van de balustrade, voor het Magic toernooi. Het Spellenspektakel is dus al gestaag aan het groeien!

Tot zaterdag, dan is Coca er ook weer bij! Ik ben benieuwd naar alle vragen die jullie nog weten te verzinnen. :)

_________________
Het Spellenspektakel op 8 & 9 november 2014!!!
http://www.spellenspektakel.nl


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 31 okt 2013, 23:00 
3. 7 Wonders Duel (2015)
Avatar gebruiker

Berichten: 110
Woonplaats: Franeker
12. Hoe groot moeten de bezoekersaantallen zijn om het spektakel dit jaar een succes te noemen ? (Hoeveel verwachten jullie ?)

13. Met hoeveel man/vrouwkracht wordt het spellenspektakel gedragen ? (oftewel hoeveel mensen zijn er het weekend in touw om het in goede banen te leiden ?)

Heel veel succes overigens, ik hoop er deze keer ook weer bij te zijn ;-)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2013, 07:46 
Andorsadeur
Avatar gebruiker

Berichten: 2621
Woonplaats: Sprang-Capelle, N-Br (NL)
14. Ik vermoed dat het meeste werk voor jullie in de voorbereiding zit, en dat de druk tijdens het evenement een beetje van de ketel is. Hebben jullie tijdens het Spellenspektakel nog tijd om zelf een spelletje te spelen, of zijn jullie constant "aan het werk"?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2013, 12:01 
5. Bunny Kingdom (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 2903
Woonplaats: Noord-Brabant
15. Dit kan een nogal pittige vraag zijn. Ik meen mij te herinneren dat er vorig jaar een ruzie was ontstaan tussen winkeliers op de beurs, omdat de ene winkelier niet dezelfde prijzen hanteerde dan andere of om iets anders. Het fijne ervan is mij een beetje ontgaan. Hoe gaan jullie dit, dit jaar voorkomen? Dus dat de winkeliers geen scheven gezichten naar elkaar trekken als bij de ene winkelier de verkoop harder/beter loopt dan bij de ander? Dit lijkt mij namelijk de gemoedelijke sfeer op de beurs niet ten goede te komen.

16. Vorig jaar waren de gangpaden tussen de diverse uitgevers en winkeliers wel heel erg breed, wat wel voor veel overzicht zorgde. Is dat dit jaar ook nog zo of is er nog meer ruimte vrij gemaakt voor speeltafels? (al waren er vorig jaar al voldoende speeltafels). Even voor mijn beeldvorming hoeveel speeltafels (bij uitgevers, toernooien en spellenclubs) waren er vorig jaar en hoeveel tafels komen er dit jaar?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2013, 15:17 
7. La Granja (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
17. Even inhakend op antwoord 10 : wat zijn die andere kortingsacties?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 01 nov 2013, 17:57 
Zwarte Piet
Avatar gebruiker

Berichten: 4027
Wellicht ga ik dit jaar ook voor het eerst naar het Spellenspektakel :)!

18. Zijn er, net als op SPIEL, ook promo's beschikbaar van bepaalde spellen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: za 02 nov 2013, 14:22 
Avatar gebruiker

Berichten: 23
Hallo Bordspelmania!!!

Ik zit met een grote kop thee voor de computer om jullie vragen te beantwoorden. Het is zo leuk om te zien dat wij niet de enigen zijn die zo naar het Spellenspektakel toe leven! Natuurlijk weten we dat ook wel, maar het grootste deel van het jaar zitten we gewoon allebei achter een computer met comfort food in het midden en lijkt het evenement bijna iets abstracts. Door al jullie enthousiasme gaat het opeens nog meer kriebelen en kan ik bijna niet wachten tot we naar Eindhoven vertrekken!
Dan ga ik nu aan de slag met jullie vragen...

groetjes Coca

_________________
Het Spellenspektakel op 9 & 10 november 2013!!!
www.spellenspektakel.nl


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
48 berichten | Pagina 1 van 4 | Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenspektakel  
 Feed - Onderwerp - Mini Q&A met Coca en Frank van het Spellenspektakel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

Coca en Frank, Q&A, SpSp 2013, Spellenspektakel 2013, V&A



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®