Citaat:
Arjan... welkom, en bedankt dat je de tijd neemt om onze vragen te beantwoorden.
Ik vind het erg leuk, dat ik vorig jaar Spel ben benaderd om mee te doen.
Citaat:
5. Tot nu toe heeft Rocks Games Nederlandse versies van internationale spellen uitgegeven. Heb je ook plannen volledig "eigen" spellen te ontwikkelen en uit te geven?
Dat was zeker eerst de planning en er liggen al drie jaar wat prototypes op de plank, helaas aan tijd gebrek. De twee prototypes die ik leken op Fistful of penguins (dobbelen met een dierentuin) en Coney Island, dus kan nieuwe thema's gaan verzinnen.
Citaat:
6. Op basis waarvan hebben jullie de tot nu toe uitgegeven spellen gekozen? (M.a.w. waarom juist die spellen).
Het is begonnen Neuroshima Hex, met deze uitgever had ik contact over Stronghold, waar de rechten van naar Valley Games gegaan zijn. Dit spel werd toen goed ontvangen door mijn leerlingen 4havo/vwo, die eigenlijk niets met bordspellen hadden.
Famiglia kende als voordeel dat Friedemann een uitstekende vertegenwoordiger had. Duidelijk, eerlijk en snel. Bovendien konde we op een goed moment instappen in het project. Artwork sprak me erg aan. Het voelde goed.
Upon a salty ocean, was een strategisch spel, waarvan ik vrees dat Nederland er steeds minder zal gaan kennen. Iets wat we op de lange termijn zeker willen blijven doen.
Citaat:
7. Kun je al een tipje van de sluier oplichten wat we dit jaar mogen verwachten?
Er speelt veel, maar helaas nog niet. Hopelijk aan het eind van de week, maar onderhandelingen zijn volop bezig.