Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 okt 2007, 08:42 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Laten we niet vergeten wie er in 2005 won.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007, 10:42 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
jeroenh schreef:
Persoonlijk had ik dit jaar een beetje het gevoel dat de aandacht rond de spellenprijs wat minder was. Ik was dit jaar dan wel niet op ducosim tijdens de start van de verkiezing, maar daarna heb ik er niets meer van vernomen.
Op de spellendag van Phoenix lag wel een stapel kaartjes met de genomineerde spellen, maar daarop kon je je stem niet uitbrengen (maar ik twijfel nu even of dat in het verleden wel was).
En alleen Erwin maakte op zijn website actief reclame.


Jouw persoonlijke gevoel lijkt op onderdelen een fundamentje te missen.

Bordspel.com was zeer zeker niet de enige Nederlandstalige website waarop reclame werd gemaakt. Ook in de nieuwsbrief van Ducosim, in Spel!, in Mellon en in Speelgoed + Hobby werd 'reclame' gemaakt. Daarnaast hebben buitenlandse sites aandacht aan de verkiezing besteed (al leidt dat uiteraard niet tot meer stemmen).

De kaartjes op de spellendag van Phoenix waren daar dit jaar voor de eerste keer. Dezelfde kaartjes zijn naar geselecteerde spellenwinkels in Nederland en Belgïë gestuurd (enkele duizenden exemplaren).

Per saldo is er dit jaar door de organisatie van de verkiezing op meer fronten reclame gemaakt.

Ik weet verder dat 999 Games en QWG Games actief promotie hebben gemaakt voor hun producten, dat PS Games voor het tweede jaar op rij helemaal geen aandacht aan zijn nominatie heeft besteed en over de activiteiten van andere uitgevers heb ik geen informatie. Vermoedelijk raken we hier een verschil met twee jaar geleden. The Game Master heeft in 2005 - op een integere manier, om de azijnpissers uit 2005 voor te zijn :wink: - hard aan de publiciteitsboom geschud. Dat heeft een paar honderd extra stemmen opgeleverd. We zijn nu weer terug bij de "harde kern", die ongeveer 50% groter is dan in 2004.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007, 11:19 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Even voor alle duidelijkheid: het ging mij uitsluitend om de constatering dat de reden voor het grote aantal stemmen in 2005 te wijten is aan de promo-activiteiten van The Gamemaster. En of dat nou terecht, onterecht, goed, verkeerd, geel of zoet was, doet voor die constatering niets ter zake.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007, 14:34 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
cymric schreef:
Even voor alle duidelijkheid: het ging mij uitsluitend om de constatering dat de reden voor het grote aantal stemmen in 2005 te wijten is aan de promo-activiteiten van The Gamemaster. En of dat nou terecht, onterecht, goed, verkeerd, geel of zoet was, doet voor die constatering niets ter zake.


Goede opmerking voor een 'Lucifer' :D .

Wat mij betreft alle lof voor de organisatie van de NSP. 600 stemmen lijkt weinig, maar ik denk dat het stemmen door het 'grote publiek' niet snel opgepakt zal worden omdat veel spellen bij hen niet bekend zijn.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007, 14:41 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
cymric schreef:
Even voor alle duidelijkheid: het ging mij uitsluitend om de constatering dat de reden voor het grote aantal stemmen in 2005 te wijten is aan de promo-activiteiten van The Gamemaster. En of dat nou terecht, onterecht, goed, verkeerd, geel of zoet was, doet voor die constatering niets ter zake.


Ik had en heb de deelnemers aan dit discussiedraadje niet voor ogen bij het toevoegen van mijn opmerking "tussen de streepjes".


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007, 14:52 
Avatar gebruiker

Berichten: 2091
Woonplaats: Eindhoven
[FLAUWEGRAPPENMODUS]

Erwin schreef:
cymric schreef:
Even voor alle duidelijkheid: het ging mij uitsluitend om de constatering dat de reden voor het grote aantal stemmen in 2005 te wijten is aan de promo-activiteiten van The Gamemaster. En of dat nou terecht, onterecht, goed, verkeerd, geel of zoet was, doet voor die constatering niets ter zake.


Ik had en heb de deelnemers aan dit discussiedraadje niet voor ogen bij het toevoegen van mijn opmerking "tussen de streepjes".


Wel gezellig blijven h?
:wink:

[/FLAUWEGRAPPENMODUS]


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007, 14:56 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6692
Woonplaats: Leusden
Tsaar schreef:
Wel gezellig blijven hè?
:wink:


Da's de insteek! Moet hier wel lukken, aangezien dit forum met name dit kalenderjaar op een prettige en stabiele wijze wordt gemodereerd. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 okt 2007, 16:09 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Erwin schreef:
We zijn nu weer terug bij de "harde kern", die ongeveer 50% groter is dan in 2004.


Mijn reactie was enkel gericht op het feit dat het absolute aantal de afgelopen twee jaar gedaald was.

Na jouw opmerking moet ik mijn oordeel enigszins bijstellen. QWG en 999Games hebben inderdaad melding van de nominatie gemaakt op hun website. Van de andere activiteiten was ik niet op de hoogte, maar deze hebben dan (helaas) hun uitwerking op mij gewist.

Laat vooral duidelijk zijn over het feit dat ik het initiatief Nederlandse Spellenprijs zeer goed vind en ik het een warm hart toedraag.

Waar ik wel benieuwd naar ben, is de mate waarin deze prijs een weerspiegeling geeft van de mening van (bord)spelspelend Nederland (en Vlaanderen).
Overigens worden de winnaars van de afgelopen jaren in mijn spelersgroep(en) enthousiast ontvangen....


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007, 09:34 
Uitgever

Berichten: 251
Woonplaats: Oud-Beijerland

Hoi spelliefhebbers,

Namens Jonny en mijn broer Arno dank ik jullie hartelijk voor alle felicitaties die onze richting zijn uitgekomen vanwege het winnen van de Nederlandse Spellenprijs 2007 met onze prachtige titel "De Vorsten van Florence"!

Een kleine verhandeling over waarom De Vorsten, zoals het spel vaak genoemd wordt, terecht de winnaar is staat op de website http://www.quined.com. Overigens zal dit n van de laatste berichten op deze website zijn (www.quined.nl is al down), want we stappen over op http://www.qwggames.nl (voor diegenen die kritisch zijn schrijf ik dat deze website al heel netjes is, maar nog verdere uitwerking zal ondergaan).

QWG heeft in behoorlijke mate geprobeerd de verkiezing van de Nederlandse Spellenprijs te promoten. Allereerst hebben we hiervan natuurlijk melding gemaakt op onze websites, maar eveneens hebben we dit uitgedragen op een aantal speldagen in september j.l. Voorts is er, begin september, een interview met Arno en ondergetekende geplaatst in het AD, met foto nog wel, en ook afgelopen zaterdag stond er een kleine melding in deze krant (dat de Vorsten gewonnen heeft (wie overigens dit artikel wenst te ontvangen moet mij maar mailen op info@qwggames.nl)). Diegenen die actief onze spellen, of de spellerij in het algemeen, volgen kan ik melden dat er in ieder geval dit najaar in Quest Magazine nog een artikel verschijnt met spelrecensies, en dit zal ook in dagblad Trouw het geval zijn (daarnaast zal een interview met mijn broer en ik geplaatst worden). Ook NRC Next timmert aardig aan de weg met spellen op de pagina "7 redenen om thuis te blijven": onze spellen zitten daar ook in het beoordelingscircuit.

Uiteraard zal QWG Games aanwezig zijn op het aanstaande Spektakel, met daarbij uiteraard de nodige aandacht voor de Vorsten, maar natuurlijk ook aandacht voor andere toppers, zoals de Master Print Serie en het bedrijvige Amyitis.

En voor het eerst zal QWG Games aanwezig zijn op Spiel In Essen, dat aanstaande donderdag begint. Kom even langs voor een praatje in onze stand, hal 4 kraam 89. Of pik even een echte Hollandse lekkernij, een haringdropje, uit onze pot. En loop de kans om spelgrootheden, zoals Wolfgang Kramer, Reiner Knizia, Michael Schacht of Richard Breese te ontmoeten.

En natuurlijk zijn zo goed als al onze spellen te koop in onze kraam, en tegen scherpe tarieven, zeker onze Nederlandstalige spelvrienden!

Bedankt en met vriendelijke groet,

Frank Quispel, QWG GAmes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2007, 12:16 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
francobollus schreef:
Overigens zal dit n van de laatste berichten op deze website zijn (www.quined.nl is al down), want we stappen over op http://www.qwggames.nl (voor diegenen die kritisch zijn schrijf ik dat deze website al heel netjes is, maar nog verdere uitwerking zal ondergaan).


Wordt jullie website ook nog uitgebreid met downloads zoals spelregels(updates), spelershulpjes en uitbreidingen?


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007, 22:05 
la Vida
Avatar gebruiker

Berichten: 498
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen
Voor degene die het gemist mochten hebben, afgelopen dinsdag 11/12 was er een uitzending op Radio 1 Kunstof met de gebroeders Quispel van QWG.

Via onderstaande link kan men met de 'uitzendinggemist player' alsnog kennis nemen van dit vraaggesprek:
http://www.op.fm/index.php?p=Kunststof&rc=322&po=0


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2007, 17:14 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Viva schreef:
Voor degene die het gemist mochten hebben, afgelopen dinsdag 11/12 was er een uitzending op Radio 1 Kunstof met de gebroeders Quispel van QWG.

Via onderstaande link kan men met de 'uitzendinggemist player' alsnog kennis nemen van dit vraaggesprek:
http://www.op.fm/index.php?p=Kunststof&rc=322&po=0


Leuk interview! Ik ben benieuwd op QWG inderdaad dit jaar met een eigen spel gaat komen zoals in dit interview te horen is. Dit zou toch weer een nieuwe stap voorwaarts betekenen met een behoorlijk groter risico.

Om een aantal opmerkingen tijdens het interview heb ik overigens smakelijk zitten lachen.

Frank maakt een jolige opmerking in zijn kenmerkende stijl. Vervolgens reageert de presentatrice met de opmerking: "We zouden wel serieus blijven hè jongens" Frank reageert dan met "Oh ja het is radio 1, dan moet het serieus, maar dat is wel erg moeilijk als mijn broer er bij zit"

Verder is het jammer dat er geen beeld bij is. Ik had graag de gezichten van beide broers willen zien bij een aantal vragen die gesteld werden.

Presentatrice: "Wat vind je van "Met het mes op tafel?"
Frank: "Dat lijkt me echt een topspel"

Ik zie z'n neus langer worden :D .

Ik heb zo'n voorgevoel dat er in de gesprekken voorafgaande aan de opname heel wat afgelachen is, maar misschien dat Frank zelf daar iets meer over kan vertellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 dec 2007, 17:31 
Beheerder
Avatar gebruiker

Berichten: 2951
Woonplaats: Deerlijk
Ik vond het ook een bijzonder geestig interview. De nodige humor en de onwetendheid van de interviewster. Mooie reclame voor (hun) spellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
28 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Spellenprijzen  
 Feed - Onderwerp - Winnaar NSP  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags

QWG Games, Vorsten van Florence



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®