Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 27 dec 2012, 16:08 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik heb hem zelf inmiddels ook gespeeld. Ik heb hem gespeeld samen met Dominion: Overvloed. Ik vond het een geweldig potje! De nieuwe startkaarten zijn verfrissend en de Ruïnes vind ik ook wat hebben (ik erger me niet aan de 'random' factor ervan). Het vernietigen van kaarten op verschillende manieren vond ik interessant. Mijn volgede potjes zal ik waarschijnlijk met alle uitbreidingen door elkaar spelen, ik ben benieuwd!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2012, 13:14 
2. Orléans (2014)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Wij speelden gisteravond dominion donkere middeleeuwen. Gaandeweg het spel ontstond er een hele discussie over het gebruik van de kaart wederopbouw. De meningen hier liepen ver uiteen. Het enige waar iedereen het over eens was, was dat de regels hierover niet uitblinken in duidelijkheid. is er iemand die mij heel helder uit kan leggen hoe de kaart werkt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2012, 13:57 
Generalist
Avatar gebruiker

Berichten: 3754
Woonplaats: Groningen
Johanna schreef:
Wij speelden gisteravond dominion donkere middeleeuwen. Gaandeweg het spel ontstond er een hele discussie over het gebruik van de kaart wederopbouw. De meningen hier liepen ver uiteen. Het enige waar iedereen het over eens was, was dat de regels hierover niet uitblinken in duidelijkheid. is er iemand die mij heel helder uit kan leggen hoe de kaart werkt?

Hmm wat was de discussie precies?
Je krijgt sowieso nog een actie - dat lijkt me duidelijk.
Daarna zeg je de naam van een overwinningskkaart, bijvoorbeeld "provincie"
Je laat kaarten zien van je trekstapel, tot je een overwinningskaart vind. Maar vind je de genoemde kaart, dan moet je doorgaan.
Dus uiteindelijk vind je een andere overwinningskaart (bv een landgoed). Deze kaart vernietig je, en je pakt een overwinningskaart die 3 duurder is (in dit geval een hertogdom).
Daarna leg je al de kaarten die je hebt getoond in je aflegstapel.

Wat het dus doet, is een overwinningskaart zoeken en upgraden. Maar je mag een kaart noemen zodat je bv je duurste overwinningskaart kunt overslaan.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 31 dec 2012, 14:49 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
De echte regels zijn iets genuanceerder.

Wat Wyckyd zegt klopt in grote lijnen, maar....

Je kunt ook de naam van een willekeurige andere (niet-Overwinnings)kaart noemen, bijvoorbeeld Koper. Dit zorgt ervoor dat je gewoon de eerstvolgende Overwinningskaart pakt hoe die ook mag heten.

Verder mag je als je een Overwinningskaart vernietigt een nieuwe Overwinningskaart pakken die ten hoogste 3 meer kost. Als je een Landgoed (van 2) vernietigt, mag je dus ook Tuinen (die 4 kost) pakken.

Je mag zelfs een Provincie vernietigen en vervangen door een nieuwe Provincie. Dit kan een strategische keuze zijn om het spel eerder te beëindigen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 01 jan 2013, 21:41 
8. De Taveernen van de Oude Stad (2019)

Berichten: 733
Woonplaats: rilland
Oké, nu is het me helder. Bedankt!!!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2013, 09:33 
spellengek
Avatar gebruiker

Berichten: 1050
Woonplaats: Amersfoort
Overigens is het zelfs toegestaan om bijvoorbeeld de klaverboer of Black Lotus als kaart te noemen :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2013, 12:59 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Peter Hein schreef:
Overigens is het zelfs toegestaan om bijvoorbeeld de klaverboer of Black Lotus als kaart te noemen :P

Zeker, al is de kans dat je die vindt vrij klein. Het is qua regels vergelijkbaar met de Wensput waarbij dit ook mag.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
22 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Dominion: De Donkere Middeleeuwen  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

999 Games, Dominion: De Donkere Middeleeuwen



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®