Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2008, 21:12 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Het voordeel is wel dat je geen ander persoon nodig hebt ;)
Maar wel een xbox :lol:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008, 00:09 
Nou moe!
Avatar gebruiker

Berichten: 6328
Woonplaats: Sint-Truiden - BE
Een bordspel/kaartspel op pc of spelconsole?

Dit is leuk als je echt geen tegenspelers vindt, maar nooit een vervanging van het origineel. Al is het maar omdat een computer niet gezellig meedrinkt. :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008, 00:12 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
Ik ga ook voor het gewone bordspel.

Maar ach, af en toe tussendoor als er niemand in de buurt is en je verveelt je, kan een klein potje nog best even leuk zijn ;)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2008, 13:02 
Professor Pimpel

Berichten: 247
Woonplaats: Roosendaal
Voor een recensie zie:
http://www.gamer.nl/doc/45553/Lost-Cities-XBLA


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008, 10:15 
Gouverneur
Avatar gebruiker

Berichten: 2357
Woonplaats: Someren
De 4 persoons variant vind ik ook een aanrader :)


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008, 10:26 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Me too! ;-)

Zeer simpele regelwijzigingen (bijna t simpel), maar het behoudt het oorspronkelijke spelidee en voegt er een extra laag aan toe. Top!

Naschrift: eigenlijk hadden ze die 15 kaarten die je er voor nodig hebt uit een tweede exemplaar van Lost Cities gewoon standaard mee moeten leveren met een doos. Nu moet je dus altijd iemand in je omgeving hebben die het spel ook heeft om het met vier te kunnen doen (wat bij ons gelukkig het geval is). Maar dat is het nadeel als er pas achteraf een variant bedacht wordt voor 4...


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008, 07:43 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
P.T. schreef:
De 4 persoons variant vind ik ook een aanrader :)


Zou je deze variant kunnen toelichten, ik wordt hier toch wel nieuwsgierig van :o


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008, 10:04 
10. Escape: Zombie City (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
De vier-persoonsvariant is ook bedacht door Reiner Knizia en staat geloof ik op Boardgamegeek; anders kan ik 'm je mailen.

De regelwijzigingen zijn supersimpel:
Je hebt twee sets Lost Cities nodig. Uit de ene set haal je alle 2-en, 3-en en 4-en. Die voeg je aan de andere complete set toe; alle 2-en, 3-en en 4-en zitten er dus dubbel in. Daarmee speel je en de rest van de kaarten uit dat tweede spel heb je niet nodig en kun je terzijde leggen.

Je speelt met vier spelers, in twee teams. De speler die tegenover je zit is je partner. Het spel speelt vervolgens exact hetzelfde als het normale spel, het enige verschil is dat je nu een derde actie kunt kiezen. In het normale spel mag je kiezen om een kaart aan een expeditie te leggen of een kaart juist af te leggen op het bord, maar nu mag je er in je beurt ook voor kiezen om 2 kaarten naar je speelpartner door te sluizen. Dat mag alleen als je dan nog tenminste 6 kaarten over houdt. Door deze mogelijkheid en het feit dat je samen speelt, ontstaat er een nieuwe dimensie in het spel.

Net als bij Taipan ga je proberen signalen af te geven aan elkaar; je mag verder namelijk absoluut niet met elkaar communiceren. Zo kan het wel eens voorkomen dat je partner een expeditie start in een kleur waarin jij niet sterk staat :-)


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008, 20:48 
Erelid
Avatar gebruiker

Berichten: 4206
Woonplaats: Emmeloord
Bartjes! schreef:
De vier-persoonsvariant is ook bedacht door Reiner Knizia en staat geloof ik op Boardgamegeek; anders kan ik 'm je mailen.

De regelwijzigingen zijn supersimpel:
Je hebt twee sets Lost Cities nodig. Uit de ene set haal je alle 2-en, 3-en en 4-en. Die voeg je aan de andere complete set toe; alle 2-en, 3-en en 4-en zitten er dus dubbel in. Daarmee speel je en de rest van de kaarten uit dat tweede spel heb je niet nodig en kun je terzijde leggen.

Je speelt met vier spelers, in twee teams. De speler die tegenover je zit is je partner. Het spel speelt vervolgens exact hetzelfde als het normale spel, het enige verschil is dat je nu een derde actie kunt kiezen. In het normale spel mag je kiezen om een kaart aan een expeditie te leggen of een kaart juist af te leggen op het bord, maar nu mag je er in je beurt ook voor kiezen om 2 kaarten naar je speelpartner door te sluizen. Dat mag alleen als je dan nog tenminste 6 kaarten over houdt. Door deze mogelijkheid en het feit dat je samen speelt, ontstaat er een nieuwe dimensie in het spel.

Net als bij Taipan ga je proberen signalen af te geven aan elkaar; je mag verder namelijk absoluut niet met elkaar communiceren. Zo kan het wel eens voorkomen dat je partner een expeditie start in een kleur waarin jij niet sterk staat :-)


Klinkt best aardig, nu nog een tweedehands Lost Citiesspel op de kop tikken :wink:


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008, 21:21 
..........
Avatar gebruiker

Berichten: 6700
Woonplaats: Leusden
Dierik schreef:
Klinkt best aardig, nu nog een tweedehands Lost Citiesspel op de kop tikken :wink:


Misschien heeft Cymric nog iets achter in de kast liggen?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter   
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008, 10:29 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
Helaas lig ik achter in de kast---en dan bedoel ik niet vrijwillig en zeker niet op zachtzinnige wijze daar terecht gekomen---als ik het waag om het te verkopen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008, 21:48 
5. Torres (1999)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Door Henk geschreven over Keltis (zie spellendatabase):

Citaat:
Zoals hierboven is aangegeven heeft het redelijk wat weg van Lost cities, maar dat kun je alleen met z'n tweeen doen.


Lost Cities kan dus ook met vier (zie bovenstaande posts), maar dan heb je wel twee dozen nodig. Ik vind de 4-spelerversie (ook door Knizia bedacht) zeer geslaagd. Toch blijf ik nieuwsgierig naar Keltis.


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
27 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Lost Cities  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Tags

999 Games, Lost Cities



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®