Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




18 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2014, 21:36 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
gieli0 schreef:
ik vind de dobbel mechanieken van kingsburg en het stenen tijdperk niet echt te vergelijken. bij kingsburg zijn het je workers en bij het stenentijdperk is het de hoeveelheid die je krijgt. bij het stenen tijdperk lijkt dat veel meer invloed te hebben op het spel dan bij kingsburg.

Zoals al eerder gezegd: vergis je er niet in. Ook in Kingsburg kan het lot van de dobbelstenen erg hard huishouden, niet in de laatste plaats omdat je kunt zien wat anderen hebben gegooid en zo heel gemakkelijk hun dobbelworpen kunt 'blokkeren'. Vergeet bovendien de rauwe dobbelworp bij het afhandelen van gevechten in de winter niet. (Hier wordt overigens wat aan gedaan in de uitbreiding.) En ja, in Stenen Tijdperk kan dit soort situaties optreden (ter verduidelijking: elke 6 dobbelpunten levert je 1 goud op; en je verwachtingswaarde met 5 mannetjes = 5D6 is dus 5 * 3,5 / 6 = 2,9, afgerond 2)... maar ik geloof niet dat je heel makkelijk kunt zeggen dat de dobbelstenen in ST meer invloed hebben dan in K.

Citaat:
wat zeker mee weegt in mijn overweging is dat ik het spel wil kunnen spelen met mensen die niet fanatieke bordspelers zijn. Dat is eigenlijk wel een meer voorkomt probleem, een aantal spellen die ik erg leuk vind kan ik bijna niet spelen omdat mijn vrienden ze te zwaar vinden.

Dan wil je vooral een 'aaibaar' onderwerp hetgeen Lords of Waterdeep buitengewoon slechte papieren bezorgt. Stenen Tijdperk verdient dan veruit de voorkeur. Kingsburg hangt ertussenin.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 03 maart 2014, 23:59 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
suzanne24 schreef:
En Lords of Waterdeep heb ik me nog nooit echt in verdiept. Dat komt voornamelijk door het thema. Maar ik hoor er goede dingen over dus ik wil die ik ook zeker nog weleens gaan bekijken.

Zeker doen, één van de beste worker-placement met twee spelers !!!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: di 04 maart 2014, 00:35 
Critico

Berichten: 2152
Woonplaats: nabij utrecht
Kom anders eens spelen in Utrecht. De eerst komende dag is zaterdag 8 maart en de volgende 12 april. Wil je meer info daarover stuur maar pb-tje. Of kijk hier op forum bij Speldag Utrecht.

Vergat nog te zeggen dat beide spellen op www.brettspielwelt.de te spelen (niet turn-based). Het handigst bij brettspielwelt is wel om de client te downloaden, via de site spelen speelt écht niet fijn!

_________________
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
18 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - kingsburg, stenen tijdperk of lords of waterdeep  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®