Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2014, 20:31 
Rooster Booster
Avatar gebruiker

Berichten: 77
Woonplaats: Wervik (B)
hi

Machiavelli is heel goed te doen met twee. Sommigen prefereren dit zelfs (zie vorige topics) omdat je dan over twee personages beschikt, wat fijne combinaties kan opleveren.

Le Havre heb ik eens samen met een maat gespeld. Zoals zoveel spellen is het (wss) beter met meer maar wij vonden het toch heel goed te doen! Qua moeilijkheidsgraad had ik mij aan het ergste verwacht maar dat viel geweldig mee.

Kaiser heb ik enkel met twee gespeeld. Ik vond dit best ok, maar het spel zal wellicht zovele keren beter zijn met meer. Idem Hanzesteden.

Ook Alhambra valt heel goed te doen met twee. Dan is er gewoon een zgn. derde dummy-speler.

Yspahan vinden mijn maat en ik net leuker met meer. En Vorsten van Florence, daar is met twee niet zo veel aan omdat het bieden - toch essentieel onderdeel - dan weinig om het lijf heeft. Mogelijk dat bepaalde ingrepen een 2-speler variant mogelijk maken maar zelfs met drie spelers bekroop mij het gevoel dat het spel niet zijn volle potentieel toonde.

Om toch maar lekker een worker placement te vermelden. Waarom niet Lancaster? Heeft een mooi uitgewerkte twee-speler variant waarin je werkt met "allies".
https://www.youtube.com/watch?v=ke6uUVx7IvM


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2014, 20:23 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: België
Hallo even een update:

We hebben ondertussen met z’n tweeën onze 2 nieuwe aanwinsten Endeavor en Notre Dame enkele keren gespeeld… En ze bevallen ons!
Ook heb ik heel wat nieuwe namen aan m’n wish list kunnen toevoegen. Relic Runners, Small World, Homesteaders, Suburbia, Yspahan, Glen More, Louis XIV, Die Burgen von Burgund, Hacienda en Lancaster

@Zandmannetje
Lancaster ziet er inderdaad leuk uit want ’t is geen pure worker placement door de area control, wetten stemmen en ridders verdrijven. En het heeft blijkbaar ook een werkende variant voor 2 spelers.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2014, 21:39 
2. Hanabi (2010)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Je zou ook eens kunnen denken aan Troyes.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2014, 21:59 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
AlliantieAJ schreef:
Troyes zeker uitzoeken, laat je niet afschrikken door de art van het materiaal, er schuilt een fantastisch spel achter, ergens in de verte is dit spel een dobbelsteen - worker placement maar er zit zoveel meer achter.
Speelt ook erg goed met 2!

Volledig mee eens, misschien wel één van de lelijkste speelborden dat er zijn maar wél een fantastisch goed spel !!

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: za 08 maart 2014, 03:16 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 421
Woonplaats: Amersfoort
dirk schreef:
AlliantieAJ schreef:
Troyes zeker uitzoeken, laat je niet afschrikken door de art van het materiaal, er schuilt een fantastisch spel achter, ergens in de verte is dit spel een dobbelsteen - worker placement maar er zit zoveel meer achter.
Speelt ook erg goed met 2!

Volledig mee eens, misschien wel één van de lelijkste speelborden dat er zijn maar wél een fantastisch goed spel !!


Troyes is echt heel goed inderdaad. Ik vind de artwork erg tof, maar het is wel aquired taste inderdaad...

_________________
Recent gespeeld:
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2014, 21:04 
2. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 174
Woonplaats: Geldrop
Ticket to Ride uitbreiding Zwitserland of Nederland zeer leuk met 2 spelers


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2014, 21:06 
Burgemeester

Berichten: 1317
Woonplaats: Westmalle
Mr Jummy schreef:
dirk schreef:
AlliantieAJ schreef:
Troyes zeker uitzoeken, laat je niet afschrikken door de art van het materiaal, er schuilt een fantastisch spel achter, ergens in de verte is dit spel een dobbelsteen - worker placement maar er zit zoveel meer achter.
Speelt ook erg goed met 2!

Volledig mee eens, misschien wel één van de lelijkste speelborden dat er zijn maar wél een fantastisch goed spel !!


Troyes is echt heel goed inderdaad. Ik vind de artwork erg tof, maar het is wel aquired taste inderdaad...


Aquired taste!!
Mooie term ;)
SUPER SPEL TROYES!!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: zo 09 maart 2014, 21:29 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: België
Allé, 't is goed! Ik zet Troyes ook op mijn lijstje... 8)


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 maart 2014, 21:24 
7. Puerto Rico (0)

Berichten: 12
Woonplaats: ingelmunster
Volgende 2 persoonsspelen zijn een aanrader:
Jambo: verveelt nooit door de vele kaarten
Babel:
Hive


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 11 maart 2014, 21:27 
Spelhamels Beerse

Berichten: 3042
Woonplaats: Dessel
Mijn persoonlijke favoriet met twee spelers is Nauticus !!
Kan evengoed met drie of vier maar is tactisch véél beter met twee, zeker eentje voor op je lijstje te zetten :wink:

_________________
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 maart 2014, 11:43 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
frederikvdc schreef:
Jambo, Babel, Hive

Ja, maar de OP meldde: 'We spelen meestal met z'n tweeën en af toe met z'n vieren' en ook 'Nu we Dominion een beetje 'uitgespeeld' hebben...'. Geen opties dus.

dirk schreef:
... maar is tactisch véél beter met twee...

Je bedoelt waarschijnlijk 'strategisch' 8) . Maar je hebt gelijk, het is een leuke suggestie. Dat gezegd, als de OP inmiddels Endeavor en Notre Dame met veel plezier heeft gedaan, is Nauticus misschien wat aan de eenvoudige kant... Maar echt, beslist geen gek idee :thumbup: .


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 12 maart 2014, 17:49 
2. Endeavor (2009)

Berichten: 683
Woonplaats: Meijel
Baggioo schreef:
We hebben ondertussen met z’n tweeën onze 2 nieuwe aanwinsten Endeavor en Notre Dame enkele keren gespeeld… En ze bevallen ons!


Endeavor en Notre Dame met 2? Hoe speelt dat? Ik ben nl altijd wat huiverig met aangepaste regels om een spel te spelen met minder spelers...

Een suggestie voor een spel dat erg leuk is met 2 en ik verwacht het beste is met 3: Lewis&Clark!


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 12 maart 2014, 18:56 
Diner Jouant
Avatar gebruiker

Berichten: 2413
Woonplaats: Zaandam
De spelregels voor Endeavor met 2 spelers zijn ontwikkeld door de auteurs zelf; en de reden dat ze niet in de doos zitten is precies het verlangen om het spel altijd op exact dezelfde manier op te zetten en zonder aanpassingen te spelen, zie hier. Persoonlijk vind ik dit verlangen in Endeavors geval misplaatst: de regels voor 2 leiden tot een uitstekend spel. Natuurlijk niet hetzelfde als Endeavor bij 3, 4 of 5, maar het spel is dermate anders bij die speleraantallen dat je nergens kunt spreken van het Endeavorgevoel.

Wat betreft Notre Dame zijn de aanpassingen minimaal; het wordt het klassieke verhaal of je veel controle over je kaarten wil of weinig. (Op het speelveld zie je elkaar maar op 2 punten terug, en één van die punten wordt op een logische manier aangepast.) Veel: dan met 2 spelen, weinig: dan met 5. Ik zou me er geen zorgen over maken.

Lewis & Clark... Kan. Meer is zoals je zegt wel leuker, en dan legt het spel het af tegen titels die met 2 gewoon goed zijn, en met 4 ook (of iets minder).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 25 maart 2014, 09:52 
Meeple

Berichten: 16
Woonplaats: België
Even een update: Notre Dame en Endeavor bevallen ons tweetjes.
Zoals hier al geschreven: ze zijn prima met 2 te spelen. Notre Dame speel je dan op het veld voor 4 met boodschappen van 2 extra kleuren (staat gewoon in de handleiding).

De officiële 2 speler variant van Endeavor vind je hier:
http://www.whitegoblingames.nl/data/81244/3/2_speler_endeavor.pdf
Hierbij komt er een dummy kleur die je in je beurt (verschepen/bezetten) kunt plaatsen.

Ook hebben we 3 potjes van Ra gespeeld. Ook leuk, dit Knizia spel deed ons erg aan Morgenland denken wegens: 1) biedmechanisme 2) portie geluk aanwezig 3) eerder kort en luchtig maar toch wat taktiek en psychologie aanwezig.
(Oh ja Morgenland is ook perfect te spelen met 2 dankzij een boardgamegeek variant :D )

Ik heb dus weer wat plaats op min verlanglijstje en sta nog altijd open voor suggesties :crazy:
Game on!


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
29 berichten | Pagina 2 van 2 | Ga naar pagina: Vorige  1, 2


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Wat te spelen na Goa, El Grande, Tikal, Puerto Rico?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®