Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





6 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spelregels hive pill bug
BerichtGeplaatst: di 08 apr 2014, 18:14 
Veenboer

Berichten: 160
Heeft iemand de spelregels?? Ik heb de tegels vandaag via forum binnen maar niet de precieze regels ik weet het ongeveer... Wie helpt?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: di 08 apr 2014, 18:56 
Board Game Stats
Avatar gebruiker

Berichten: 524
Woonplaats: Enschede
Citaat:
Hive: The Pillbug is a new pair of tiles that can be added to Hive. The pillbug moves like the queen bee – one space at a time – but it also has a special ability that it may use instead of moving. This ability allows the pillbug to move an adjacent unstacked piece (whether friendly or enemy) two spaces: up onto the pillbug itself, then down into an empty space adjacent to itself. Some exceptions for this ability:

The Pillbug may not move the piece most recently moved by the opponent.
The Pillbug may not move any piece in a stack of pieces.
The Pillbug may not move a piece if it splits the hive (violating the One Hive Rule).
The Pillbug may not move a piece through a too-narrow gap of stacked pieces (violating the Freedom to Move Rule).
Any piece which physically moved (directly or by the pillbug) is rendered immobile on the next player's turn; it cannot move or be moved, nor use its special ability. The mosquito can mimic either the movement or special ability of the pillbug, even when the pillbug it is touching has been rendered immobile by another pillbug.


Bron: Hive the pillbug op BGG


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 08 apr 2014, 20:47 
Veenboer

Berichten: 160
Dank! Soms vergeet ik even dat bgg overal een oplossing voor heeft! Lees ik de laatste voor mij belangrijke regel goed??? Een door de pillbug verplaatste tegel mag niet in de volgende beurt worden gebruikt worden?


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 15:00 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: België
optie 1: de pillbug verplaatst (smijt) een tegel van de tegenstander ergens neer. de tegenstander is aan de beurt, hij/zij mag tijdens deze beurt deze tegel niet verplaatsen.
optie 2: de pillbug verplaatst een eigen tegel. de beurt van de tegenstander. eigen beurt, je mag je eigen tegel wél terug verplaatsen.

maw, de pillbug kan niet alleen tegels verplaatsen, maar ook tijdelijk verlammen. alleen je tegenstander heeft hier van last, in de volgende beurt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 09 apr 2014, 15:31 
www.rollthedice.nl
Avatar gebruiker

Berichten: 1792
Woonplaats: Geldrop
deev schreef:
optie 1: de pillbug verplaatst (smijt) een tegel van de tegenstander ergens neer. de tegenstander is aan de beurt, hij/zij mag tijdens deze beurt deze tegel niet verplaatsen.
optie 2: de pillbug verplaatst een eigen tegel. de beurt van de tegenstander. eigen beurt, je mag je eigen tegel wél terug verplaatsen.

Ergens neerzetten is een groot woord, zoals ik het lees is dat je deze over de pillbug heen tilt.

_________________
Groeten Pieter
www.rollthedice.nl


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 apr 2014, 20:22 
Grote Dienaar
Avatar gebruiker

Berichten: 136
Woonplaats: België
welja, ie smijt/ zet em neer op een vrije plaats aangrenzend van de pillbug zelf.
mss wat fout geformuleerd van me maar doelde dan ook vooral op het effect van het neersmijten, de 'verlamming' van 1 beurt.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
6 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Speladvies  
 Feed - Onderwerp - Spelregels hive pill bug  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Tags

Gen42 Games, Hive: Pillbug, John Yianni



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®