Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





5 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wie is de Mol? Bordspel
BerichtGeplaatst: zo 23 maart 2014, 18:03 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Omdat mijn vrouw en ik enorme fan zijn van het tv-programma (en steevast ook altijd een molboekje hebben) ben ik erg benieuwd naar het bordspel van Wie is de Mol?

Is er iemand die het heeft of er iets over kan zeggen?

Je krijgt het als je lid wordt van de AVRO, maar mijn vrouw en ik zijn dat al, dus dat is voor ons geen optie (volgend jaar pas weer).


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: ma 24 maart 2014, 14:35 
Fabrieksmanager
Avatar gebruiker

Berichten: 858
Woonplaats: Rotterdam
Ik geloof dat het een soort van Trivial Pursuit is met alleen maar vragen over landen. Bij goede antwoorden krijg je letters om een geheim woord te raden geloof ik. De mol moet dan opzettelijk fout antwoorden om verkeerde letters te krijgen. Zoiets is het geloof ik. Had meer een soort variant op Weerwolven/Resistance verwacht.

Wij zijn lid geworden van de AVRO om dit spel te krijgen, maar nog niets ontvangen, ook geen bevestiging.

Op bol.com staan ook wat reviews van mensen die onderdelen missen enzo.

_________________
"I am a tattooed sexy dancing monkey"


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek   Facebook  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 maart 2014, 20:34 
Nederlands Kampioen Dominion 2012
Avatar gebruiker

Berichten: 581
Woonplaats: Schelluinen
Ah, dat is jammer, ik had iets anders verwacht.

Nu kan ik nooit de mol zijn, omdat iedereen weet dat ik alles van landen weet. :D


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2014, 10:13 
Jakkiebak!
Avatar gebruiker

Berichten: 63
Woonplaats: Nieuw-Vennep
Davio schreef:
Omdat mijn vrouw en ik enorme fan zijn van het tv-programma (en steevast ook altijd een molboekje hebben) ben ik erg benieuwd naar het bordspel van Wie is de Mol?

Is er iemand die het heeft of er iets over kan zeggen?

Je krijgt het als je lid wordt van de AVRO, maar mijn vrouw en ik zijn dat al, dus dat is voor ons geen optie (volgend jaar pas weer).

http://webshop.avro.nl/overige/wie-is-de-mol-bordspel
Je kunt het, als je al lid bent, ook voor die mooie prijs bestellen...
Ik heb wel gelezen dat het maar beperkt speelbaar is. Je hebt 12 setjes vragen (landen) en als je die allemaal al eens gespeeld hebt, tja, dan weet je alle geheimen woorden en is er geen lol meer aan. Maar goed, voor een tientje 12 keer spelen, dat is nog best de moeite.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: di 22 apr 2014, 10:51 
Phreak

Berichten: 128
Woonplaats: Vinkel (NL)
Ik heb het spel ook; leuk!

Toen ik de regels las, dacht ik dat het een te licht spelletje zou zijn en teveel gericht zou zijn op de vragen en antwoorden daarop. Ik heb het spel nu 4 keer gespeeld en moet zeggen dat het niet tegen valt.
Per land heb je een setje kaarten (inderdaad maar een keer speelbaar, natuurlijk wel door nieuwe spelers) waar vragen (8x), antwoorden (24x), jokers (8x) en identiteitkaarten in zitten. Via de identiteitkaarten weet je of je wel of niet de mol bent en, als je de mol bent, welk woord je gaat zoeken. Er zijn 8 vragen over een land, met ieder 3 mogelijke antwoorden die corresponderen met een letter. De vragen roepen hier en daar discussie op, waardoor de mol kansen genoeg krijgt. Per vraag kun je ook een joker inzetten (een hint voor het antwoord op een vraag). Soms is de joker erg nuttig en soms weet je eigenlijk nog niet meer. (Je mag maar 3x per spel een joker inzetten).
Ieder beantwoordt de vragen individueel op een formulier, daarna kies je met alle spelers een antwoord (wat je een letter oplevert), en kies je individueel wie jij denkt dat de mol is.
Binnen 45 minuten moet je een woord vormen van 8 letters,

Wordt het woord niet geraden dan wint de mol, wordt het woord wel geraden dan wint de speler met de meeste punten (een combinatie van goede antwoorden en goed geraden mollen).

Leuk spel!

_________________
http://www.facebook.com/LordOfTheGameBoards


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
5 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Wie is de Mol? Bordspel  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Tags

Just2Play, Wie is de Mol?



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®