Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  
Zomerspel 2024





13 berichten | Pagina 1 van 1 |
Auteur Bericht
 Berichttitel: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 13:00 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Afbeelding
http://www.fireflythegame.com/

Een pickup and deliver game maar dan met een Firefly sausje. Het thema is heel goed gedaan de minis lijken mij awesome en de UK versie heeft zelfs 5 firefly ships. Misschien dat ik ze even voorzie van een klein laagje verf :)

Te koop bij wayland voor 39 pond.
http://www.waylandgames.co.uk/firefly-the-game/firefly-the-game/prod_23474.html

Ik ga hem kopen andere liefhebbers die hem op hun wish list hebben staan?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 15:33 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik heb op deze staan kijken in Essen , het thema vond ik geweldig en echt wel heel mooi uitgewerkt tot in het detail. Staat zeker op mijn " die wil ik spelen " en mss ook wel " ik hem wel hem toch wel in mijn bezit hebben" lijstje :)

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2013, 17:28 
Condottiƫrre

Berichten: 908
Een vriend van me staat te popelen voor het spel. Ik wil het zelf ook graag spelen als hij het heeft. Ik hou het een beetje in de gaten wanneer het beschikbaar is.

Kopen ga ik het waarschijnlijk niet doen, aangezien ik de gelegenheid zal hebben om het regelmatig te spelen, en er zijn momenteel andere spellen die koopvoorrang hebben.


Omhoog
Offline Profiel     
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013, 12:50 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Helaas is hij uitgesteld to 16 december :( UK release.

Maar via wayland krijg je wel een extra ship er bij voor de 5 player game.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014, 11:02 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ik vroeg mij af of er iemand dit spel al in zijn collectie heeft en wat de bevindingen zijn.
Mijn nieuwjaarsbudget zit nog te wachten voor een bestelling te plaatsen van een aantal spellen en deze staat hoog bovenaan de lijst. Is ie zo goed als ie lijkt of zijn er toch wat mindere kantjes aan ?

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014, 13:04 
Geheim Genootschap
Avatar gebruiker

Berichten: 1057
Woonplaats: Beverwijk
Bij amsterdice werd dit naast onze tafel gespeeld. Zag er goed uit.

_________________
We live to survive our paradoxes


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014, 18:37 
Hazelnoot Ridder
Avatar gebruiker

Berichten: 625
Woonplaats: Delft
Een vreselijk langdradig spel waarbij je items aan het verzamelen slaat met de wetenschap dat je de waarschijnlijk de helft van deze items weer gaat verliezen. Je doet de hele tijd het zelfde er is geen opbouwende spanningsboog, interactie met andere spelers is minimaal. En dan dat misbehave deck.......blech!

Doe mij merchands of Venus maar voor een pick-up and deliver in space.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014, 20:26 
Party Animal
Avatar gebruiker

Berichten: 436
Woonplaats: Leuven (BE)
Ja daar vreesde ik al beetje voor . Van uitzicht vind ik het een mooi uitziend spel.
Hier en daar al wat over gelezen over wat je moet doen. maar ik vrees inderdaad voor een beetje langdradigheid en te weinig variatie. Nuja soms kunnen ze zulke dingen toch boeiend maken. Ik zag het space thema alvast zitten!

_________________
http://www.depittigepion.be/


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: za 01 feb 2014, 09:04 

Berichten: 247
Woonplaats: Wieringerwaard
Zelf al een beetje zitten spelen maar het is wel duidelijk dit is niet een super snelle game maar het gaat ook om het thema dat maakt deze game het lijkt me een gemiddelde pick up en deliver maar als je niets heb met Firefly dan is het een ok game. Maar als een browncoat dit is een must have game het is gewoon firefly maar vertaald naar een boardgame. De kwaliteit is heel goed de modellen heel mooi (ga nog wel even een likje verf geven) verder mooie game en het geld is gewoon geniaal. Maar als game gemiddeld maar voor de browncoats onder ons is het een must have (in mijn mening).

Als ik een cijfer moet geven denk een 6 en voor browncoats 8+ (waarbij hoe fan je bent van de serie bent kan je er gerust +1 doen)

Ik denk zelf dat ik hem niet veel ga spelen (omdat ik niet veel browncoats ken) maar zou hem niet niet willen hebben in mijn collectie het is 1 van mijn mooiste games op dit moment. Maar als het je alleen om de pickup delivery gaat koop dan merchant of venus dat is toch wel zo beetje de top game in het genre. Dat is firefly helaas niet een topper maar voor de fan wel.

Maar het kan uitmaken waar je hem koopt als je hem via wayland koopt krijg je artful dodger voor niets er bij misschien dat het bij andere shops ook kan. Maar als de uitbreiding wilt dan kan je hem bij wayland bestellen.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014, 20:55 
6. Might & Magic Heroes (2012)
Avatar gebruiker

Berichten: 5
Woonplaats: Drenthe
We hebben het spel met onze spellenclub drentsebordspelers.nl nu 3x gespeeld, zelf ben ik zo enthousiast dat ik de UK editie heb gekocht voor 60 euro bij amazon.co.uk inclusief breaking atmo en verzendkosten.

Het is inderdaad eerst even wat opdrachten vervullen en zorgen dat je crew en gear verzameld voordat je een Goal kunt halen. Zelf vind ik de misbehave element geweldig, zorgen dat je de juiste skills hebt en daarbij een kleine rol voor de dobbelstenen.
Elkaar dwarszitten kun je het best doen door een ander zijn morele crew te stelen wanneer deze net een immoral opdracht heeft gedaan.

Het is een spel die bij ons nog vaker op tafel komt te staan.





Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 10:22 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
Zelf zat ik ook op de wip met dit spel, wel of niet, wel of niet. Ik heb Merchant of Venus al en speel dat met veel plezier. Met de serie heb ik niets, dus met het thema ook niet maar man wat een eye candy. Nu ik wat eerste bevindingen hier zo lees, ben ik geneigd ervoor te gaan. Voegt dan te weinig toe ten opzichte van Merchant of Venus denk ik...

Maar ik hoor het natuurlijk graag als mensen andere ervaringen hebben :D


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: di 18 feb 2014, 10:23 
Blije Bordspeler

Berichten: 1124
Woonplaats: Rotterdam
wennepen schreef:
Zelf zat ik ook op de wip met dit spel, wel of niet, wel of niet. Ik heb Merchant of Venus al en speel dat met veel plezier. Met de serie heb ik niets, dus met het thema ook niet maar man wat een eye candy. Nu ik wat eerste bevindingen hier zo lees, ben ik geneigd ervoor te gaan. Voegt dan te weinig toe ten opzichte van Merchant of Venus denk ik...

Maar ik hoor het natuurlijk graag als mensen andere ervaringen hebben :D


NIET geneigd ervoor te gaan bedoel ik dus :wink:


Omhoog
Offline Profiel   Twitter  Facebook  
 
 Berichttitel: Re: Firefly: The Game
BerichtGeplaatst: wo 23 apr 2014, 09:51 
Condottiƫrre

Berichten: 908
Ik heb het spel gisteren gespeeld. Mijn bevindingen heb ik zojuist in het gisteren gespeeld topic geplaatst.

link: Gisteren speelde ik...


Laatst bijgewerkt door Bart op ma 28 apr 2014, 17:27, in totaal 1 keer bewerkt.
link toegevoegd door moderator


Omhoog
Offline Profiel     
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
13 berichten | Pagina 1 van 1 |


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Firefly: The Game  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®