Gebruikersnaam:   Wachtwoord:  




20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 17 mei 2014, 23:36 
7. Memoir '44 (2004)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Even een topic om wat ervaringen uit te wisselen met betrekking tot Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men:

Wat zijn jouw favoriete kaarten?
Wat zijn volgens jou goede combinaties?

Ik heb zelf deze avond een potje achter de rug waarin Cyclops - If Looks Could Kill opdook, op het allerhoogste level. Deze kaart kost 7 energie om aan te schaffen, maar zijn functie is erg sterk, zeker op dat hoogste level (aanvalskracht zit dan namelijk op 6). Hij 'clearde' zomaar even het complete 'field' van mijn tegenstander (waarin toch 3 karakters klaar lagen om mijn aanval te blocken, waarvan 2 met een aanvals- en verdedigingskracht van maar liefst 5; allemaal gingen ze knock-out tegen de kracht van Cyclops), waarna hij ook nog eens die 6 damage aan mijn tegenstander uitdeelde. Een hele mooie, speciale eigenschap.

Helaas was het plezier overigens van korte duur ( :lol: ), aangezien ik iets té enthousiast was; ik nam Angel mee in de aanval om in één klap in totaal maar liefst 9 damage uit te delen (6 van Cyclops, 3 van Angel), maar hierdoor werd mijn verdediging wel iets te zwak, mede omdat de twee karakters die achter bleven in mijn field (Beast en een sidekick) in de volgende beurt middels een gele actiedobbelsteen van mijn tegenstander niet mochten blocken.... En die drie karakters die ik knock-out had gekregen, doken in de beurt van mijn tegenstander opnieuw op, bekomen van de klap die Cyclops had uitgedeeld. Mooi potje, dat mogelijk heel anders was gelopen als ik Angel had laten verdedigen.


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2014, 18:36 
4. Ghost Stories (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Dit ziet er veelbelovend uit: http://www.thereservepool.com/2014/07/n ... s-new.html


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: wo 06 aug 2014, 18:55 
8. Perudo (1987)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Zie ik nou een avenger in de uncanny xmen serie?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2014, 09:26 
3. Hacienda (2005)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Als je het over Namor hebt, dan valt daar nog een hele boom over op te zetten.

Hij is inderdaad lid geweest van de Avengers, maar wordt ook vaak gezien als de eerste mutant. Dat laatste kan zijn aanwezigheid in deze set verklaren.

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014, 19:59 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Gisteren weer twee leuke potjes gespeeld. Zelf kreeg ik een combinatie van Captain America en Green Goblin op tafel waardoor mijn sidekicks ineens opgepompt werden tot 5A en 5D! Helaas mocht het niet baten, beide spellen gingen verloren.

Wat ik mij afvroeg is hoe jullie je team samenstellen. Zelf werk ik met een soort randomizers. Van alle helden een kaart, die schudden en blind elke speler een aantal kaarten geven. Van de helden die je op die manier krijgt, kun je vervolgens uit alle beschikbare kaarten kiezen om een team samen te stellen.

Maar hoe doen jullie dat?


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014, 20:40 
6. Azul (2017)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Heb een paar favorieten. Green goblin is daar een van. Zeker in combi met magneto en dr doom. Vaak venom erbij. Het jammere is dat mijn "all bad" team bijna nooit wint omdat ik te weinig lage badguys heb. En slechterik van 2 zou mijn team mooi aanvullen.

Een ander team dat ik graag samenstel is een avengers team. De combi nick fury met hawk eye, capt America, hulk, black widow etc. Iron man en war machine is ook een mooie combi maar beide 5 dus t duurt ff om ze in het spel te krijg.

Mijn vrouw speelt vaak met storm, spiderman, human torch, ghost rider.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014, 20:46 
8. Istanbul (2014)
Avatar gebruiker

Berichten: 2050
Flash schreef:
Wat ik mij afvroeg is hoe jullie je team samenstellen. Zelf werk ik met een soort randomizers. Van alle helden een kaart, die schudden en blind elke speler een aantal kaarten geven. Van de helden die je op die manier krijgt, kun je vervolgens uit alle beschikbare kaarten kiezen om een team samen te stellen.

Maar hoe doen jullie dat?


Misschien niet echt nodig, maar ik heb alle kaarten gesleeved. Die zitten incl. sleeve op nummer in een map. Eigenlijk bladeren we gewoon die map door en kiezen waar we zin in hebben.

Afgelopen week was ik zo dom om niet echt naar de eigenschappen te kijken, maar vooral naar karakters en hun aanschafwaarde. Ik creeerde zo een heel defensief team, wat niet opgewassen bleek tegen dat van mijn tegenstander. Ik geloof dat mijn tegenstander nog 9 levenspunten had, terwijl ik al op 0 zat.

Het tweede potje dat we speelden (met een andere teamsamenstelling, overigens) leek in eerste instantie voor mij ook niet heel veelbelovend. Na een aantal beurten had ik nog maar 2 levenspunten over, terwijl mijn tegenstander ze nog alle 15 had. Daarna werd het 15 tegen 1, maar verwaarloosde ze haar verdediging behoorlijk. Ik kon vervolgens in één keer de genadeklap uitdelen (16 damage op levenspunten), waardoor ik toch nog de winst naar me toe trok.

Overigens sluit ik me bij Jorrit aan; Green Goblin valt bij mij ook goed in de smaak. Ook Nova heb ik wel eens érg nuttig aan het werk gezien. Die is stiekem ook wel favoriet. Storm is alleen favoriet als ze in mijn team zit :lol:


Omhoog
Offline Profiel     
 
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014, 21:12 
6. Puerto Rico (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Gisteren speelde ik tegen Professor X die ervoor zorgde dat ik niet overnieuw mocht dobbelen, tenzij ik 2 levens betaalde....Ook erg vervelend om tegen te spelen!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2014, 22:43 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Ik heb gisteren ook weer een potje gespeeld. Beviel al beter dan de eerste keer. Ik heb nog wel moeite om het overzicht te houden, vooral met alle globals.

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014, 00:13 
5. Stone Age (2008)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Die hebben wij eerst even links laten liggen en na een paar potjes erin gegooid.
Spel komt trouwens veel meer tot leven met wat extra kaarten

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014, 07:18 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Seabie schreef:
Ik heb gisteren ook weer een potje gespeeld. Beviel al beter dan de eerste keer. Ik heb nog wel moeite om het overzicht te houden, vooral met alle globals.


Volgens mij heb ik op BGG een file voorbij zien komen met losse kaartjes voor de Globals. Dan leg je alle globals die van toepassing zijn naast het spel.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014, 08:22 
5. Ticket to Ride: Nordic Countries (2007)

Berichten: 433
Woonplaats: Veldhoven
Wat wij wel eens doen is een soort van dice draft. Van alle karakters die ik heb, leg ik dan de dobbelstenen in het midden en om en om pakken we dan alle dobbelstenen van één karakter en daarna kies je de kaart die je wil erbij. Na een paar potjes weet je wel een beetje wat je wil pakken op deze manier, zodat je niet een team hebt dat alleen maar aanschafkosten heeft van 4 en hoger. Een paar karakters van 2 aanschafwaarde is wel prettig, anders kom je veel te laat op gang.


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014, 16:32 
7. Eufraat & Tigris (0)
Avatar gebruiker

Berichten: 2516
Woonplaats: De Goorn
Bartjes! schreef:
Misschien niet echt nodig, maar ik heb alle kaarten gesleeved. Die zitten incl. sleeve op nummer in een map. Eigenlijk bladeren we gewoon die map door en kiezen waar we zin in hebben.


Ik heb ze ook gesleeved. Met name zodat de kaarten nog iets platter worden.

RoyalRumble69 schreef:
Wat wij wel eens doen is een soort van dice draft. Van alle karakters die ik heb, leg ik dan de dobbelstenen in het midden en om en om pakken we dan alle dobbelstenen van één karakter en daarna kies je de kaart die je wil erbij.


Dat vind ik inderdaad ook wel een goed idee!


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek  Twitter  Facebook  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 aug 2014, 18:48 
8. Perudo (1987)
Avatar gebruiker

Berichten: 1870
Woonplaats: Steenwijk
Flash schreef:
Ik heb ze ook gesleeved. Met name zodat de kaarten nog iets platter worden.


2 elastiekjes om alle kaarten maakte ze bij mij helemaal vlak! Wel even eerst een mooie stapel maken voordat je de elastiekjes erom doet anders beschadig je de kaarten?

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
BerichtGeplaatst: wo 20 aug 2014, 08:39 
www.decktet.com
Avatar gebruiker

Berichten: 1490
Woonplaats: Soesterberg
Jorrit schreef:
2 elastiekjes om alle kaarten maakte ze bij mij helemaal vlak!

Aaaaargh! I can't take it!

_________________
Afbeelding


Omhoog
Offline Profiel  BoardGameGeek    
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
20 berichten | Pagina 1 van 2 | Ga naar pagina: 1, 2  Volgende


Opties

  Toon onbeantwoorde berichten 
  Toon ongelezen berichten 
 Afdrukweergave Toon nieuwe berichten 
  Toon actieve onderwerpen 
   
 Feed - Bordspelmania  
 Feed - Nieuwe onderwerpen  
 Feed - Forum - Bordspellen  
 Feed - Onderwerp - Marvel Dice Masters: Avengers vs. X-Men - Favorieten?  

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Tags



[ Gebruikersvoorwaarden | Privacybeleid | Cookiebeleid ]



Ondersteund door:
phpBB®